דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדינאמיקה בין הביטוח הלאומי לאזרח הקטן 

מאת    [ 07/02/2011 ]

מילים במאמר: 491   [ נצפה 2234 פעמים ]

הדינאמיקה בין הביטוח הלאומי לאזרח הקטן

 

אנחנו רגילים לשמוע את המונח " ביטוח לאומי " כבר מצעירותנו, אך פעמים רבות איננו מבינים את משמעותו לעומק. מלבד העובדה שידעו לנו כי ביטוח לאומי הוא אחד המוסדות החשובים בכל מדינה מתוקנת, יש צורך גם להבין עד הסוף מה תפקידו של ביטוח לאומי ומה הקשר בין ביטוח לאומי לבין האזרח הקטן. למעשה, ביטוח לאומי מתפקד כסוג של סוכנות ביטוח מוסדית וציבורית על מנת להוות גב כלכלי איתן לאזרחים. ההתנהלות השוטפת מול ביטוח לאומי אינה מתרחשת רק בהעברת כספים דרך המשכורת אחת לחודש אלא ממשיכה גם שנים רבות לאחר היציאה לפנסיה. ללא ביטוח לאומי יהיה קשה להבטיח הכנסה קבועה ורמת חיים הגונה לאזרחים שידם אינה משגת זאת באופן עצמאי. למען האמת, רוב הציבור עושה שימוש בכספי ביטוח לאומי ולא רק האזרחים בשכבות הנמוכות.

 

כולנו צריכים את הביטוח הלאומי

בניגוד למה שנהוג לחשוב, ביטוח לאומי הוא חלק בלתי נפרד מחיי כולנו. במילים אחרות, לא צריך להתייחס אל הכספים אשר מועברים אל ביטוח לאומי כאל מס. בניגוד למיסים, התשלומים עבור ביטוח לאומי מנוצלים באופן שוטף הרבה יותר – במידת הצורך כמובן. מדינת ישראל קובעת מראש חוקים ותקנות, אשר תפקידם לעשות סדר בתחום של ביטוח לאומי, כאשר המטרה היא להקצות את הכסף בדרך הנכונה וההוגנת ביותר. ללא חוקים כאלו לא יכול ביטוח לאומי לעשות את תפקידו בצורה טובה וכולנו צפויים לאנדרלמוסיה.

 

האם הבירוקרטיה באמת הכרחית?

גם הטענה כי הבירוקרטיה הארוכה אותה צריכים לעבור על מנת לקבל כסף מביטוח לאומי אינה תמיד נכונה. אם להיות הוגנים, תפקידם של פקידי ביטוח לאומי דומים לתפקידם של פקידים בכל גוף אשר מטפל בכסף של האזרחים. מטרתם של הטפסים והמסמכים, אותם אנחנו צריכים להגיש בעת פנייה אל המוסד לביטוח לאומי, היא לארגן את מאות אלפי הפניות השונות המגיעות. ללא בירוקרטיה לא ניתן לעקוב אחר הכסף שלנו בתוך המוסד לביטוח לאומי ובכלל, ולכן מצב בו מבטלים את ההתנהלות הזו כפי שהיא מתרחשת היום הוא ממש לא רצוי.

 

כיצד מתגברים על הקשיים?

עם זאת, ישנם כמובן גם קשיים, אשר לעיתים פועלים לרעתו של האזרח. לא תמיד ביטוח לאומי בא לקראת מושא הבקשה ולא תמיד ההתנהלות נעשית במהירות הרצויה. כמובן שממצבים כאלה כדאי מאוד להימנע, וניתן לראות מגמה כזו ברפורמות אשר מבצעת המדינה חדשות לבקרים.

 

לסיכום: כרוניקה של כישלון? לא בטוח

החוקים והתקנות של המוסד לביטוח לאומי נמצאים כל הזמן תחת זכוכית מגדלת על מנת לשפר מצב של סרבול, כאשר טובתו של האזרח נמצאת מעל הכל. בסופו של דבר, ביטוח לאומי ללא אזרחים מרוצים אינו עושה את תפקידו הבסיסי ביותר, והמדינה היא הגוף הראשון אשר מבין זאת.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב