דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השכרת רכב: בבני ברק התנהג כבני ברקי 

מאת    [ 06/02/2011 ]

מילים במאמר: 460   [ נצפה 5500 פעמים ]

עבור רוב הציבור הישראלי, כשהוא שומע את השם בני ברק הוא מיד חושב על חרדים. שלא כמו הרבה רעיונות מקובלים, במקרה הזה יש הרבה מן האמת. האוכלוסייה של העיר הזו היא ברובה חרדית ולכן יש בה אווירה שונה מערים אחרות בארץ. העסקים השונים הפזורים ברחבי העיר, ובמיוחד בשכונות ובאזורים היותר הומוגניים שלה, פונים לקהל יעד דתי וחרדי ולכן העסקים השונים מתאימים את עצמם לדרישות של הקהל שלהם. גם תחום כמו השכרת רכב הוא תחום שעובר התאמות כשהוא פונה אל קהל חרדי. השכרת רכב בבני ברק איננה זהה, מהסיבה הזו, להשכרת רכב במקומות אחרים. השכרת רכב בבני ברק דומה בדברים רבים להשכרת רכב בכל מקום אחר אך יש לה כמה מאפיינים מיוחדים.

ישנן חברות השכרת רכב בבני ברק שהבינו את הפוטנציאל של קהל היעד מצד ואת הצורך להתאים את עצמן לסביבה שבה הן פועלות מצד שני. הן יצרו תת ענף של השכרת רכב שמותאם לציבור הדתי והחרדי ולדרישות הייחודיות שלו. הפתגם הידוע "ברומא התנהג כרומאי" הותאם לעיר וכיום ישנן חברות השכרת רכב בבני ברק שהמוטו שלהן הוא "בבני ברק התנהג כבני ברקי." הסיבה להתאמה לסביבה שבה פועלות חברות אלה יכולה להיות גם ערכית וגם עסקית. מהבחינה הערכית יש מקום לכבד את הרגשות של הקהילה ושל האנשים שגרים בסביבה מסוימת. מהבחינה העסקית אין ספק שמודל עסקי של התאמה לקהל היעד הפוטנציאלי הוא מודל שמבטיח הצלחה. כך או כך, אם מתוך חשיבה ערכית ואם מתוך חשיבה עסקית, בני ברק היא הבירה של השכרת רכב בישראל מסוג אחר: השכרת רכב לציבור הדתי והחרדי.

המאפיינים העיקריים של השכרת רכב בבני ברק הם שניים. המאפיין הראשון הוא שהחברה המשכירה איננה גובה תשלום עבור השימוש ברכב בשבתות ובחגים. הסיבה לכך ברורה: שוכרים דתיים אינם משתמשים ברכב ביום השבת ובחגים שבהם הנסיעה אסורה ולכן אין זה הגיוני שהם ישלמו עבור ימים שבהם הם לא עושים שימוש ברכב. המאפיין השני הוא שחברות שמתאימות את עצמן לציבור החרדי נמנעות מעבודה בשבתות ובחגים. חברות אלה מקפידות על שמירת שבת וכך הלקוח הדתי ואו החרדי יכול להיות בטוח שהוא איננו נהנה מחילול שבת והוא איננו שותף בשום צורה ואופן – ולו בעקיפין – לחילול שבת. מאפיין נוסף מלבד שני המאפיינים העיקריים הללו הוא ההיצע המוגדל של רכבים גדולים שבהם ניתן להסיע מספר נוסעים גדול יותר. כיוון שבמשפחות דתיות וחרדיות יש בממוצע יותר ילדים הרי שיש יותר צורך במכוניות גדולות שיכולות להכיל משפחות ברוכות ילדים.

חברות השכרת רכב בבני ברק גם עשויות ליצור מבצעים מיוחדים עבור האוכלוסייה הספציפית של העיר. כך יוצעו מבצעים מיוחדים לתלמידי ישיבה בחופשת בין הזמנים במחיר שבו יוכלו לעמוד גם מי שהתקציב שלהם קטן. ייתכנו גם מבצעים שיסובסדו על-ידי תורמים שמבקשים לגמול לאוכלוסיית בני הישיבה על כך שהם ממיתים את עצמם באוהלה של תורה. כך ניתן למצוא לצד תורמים לישיבות ולמפעלי צדקה גם תורמים שמבקשים לתרום לבחורי הישיבה עצמם שלומדים תורה בעוד התורם עושה עסקים ואינו יכול לעוסק בתורה יומם וליל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב