דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יש לך מחשב איטי? יכולות להיות לכך מספר סיבות 

מאת    [ 06/02/2011 ]

מילים במאמר: 559   [ נצפה 2289 פעמים ]

אם יש לך מחשב איטי מאוד?

מחשבים לאורך זמן, כמו כל מכשיר אלקטרוני אחר, מתחילים ל"גמגם" או במקרה הזה להאט לאחר שימוש ממושך בהם. אבל שלא כמו בכל מכשיר אלקטרוני אחר, מחשב איטי ניתן לתיקון מבלי לקחת אותו לטכנאי מחשבים ובזבז זמן יקר.

 אתה בוודאי שואל את עצמך כיצד? זאת ניתן להשיג באמצעות תפעול תקלות באופן עצמאי, או שמומחה מחשוב מתחבר אל המחשב מרחוק דרך האינטרנט ופותר את התקלה. זאת מכיוון שמרבית התקלות במחשב האישי הן בעיות תוכנה הניתנות לתיקון מרחוק.

ישנן מספר סיבות למחשב איטי, אלה כוללות וירוסים, תוכנות ריגול, בעיות זיכרון, או בעיות בעורך הרישום (Registry). אלה הם הסיבות העיקריות.

 

הנה מה שאתה צריך לעשות כדי לפתור באופן עצמאי את התקלה:

1.      לסרוק את המחשב לאיתור וירוסים או תוכנות ריגול. אלה יכולים לגרום נזק חמור מחשב. הווירוס יכול לצרוך גם הרבה כוח עיבוד (של המעבד) או לשנות ולהסיר קבצים של מערכת ההפעלה. כאשר הווירוס צורך כוח עיבוד ומאט את המחשב כל כך, ייתכן כי פתיחת תיקיות במחשב תארך לנצח.

2.      בניגוד לווירוס שיכול למחוק קבצים חשובים, כאשר מדובר בתוכנות ריגול המקרה שונה. תוכנות ריגול פועלות ברקע ואתה לא יכול לראות אותם. הן בעיקר משמשות לאיסוף מידע אישי לרבות פרטי כרטיס אשראי, סיסמאות ומידע אישי אחר. הן פועלות, בדרך כלל, להשגת שמות משתמש וסיסמאות ולרגל אחר הרגלי הגלישה שלנו באינטרנט. גם תוכנות אלה צורכות הרבה משאבי עיבוד, וכתוצאה מכך המחשב מאט מאוד ולא תצליח לבצע שום פעולה במחשב כי הוא פשוט קופא! תוכנות ריגול אלה נפוצות מאוד. הדרך הטובה ביותר להתמודד איתן היא באמצעות תוכנות אנטי ריגול ואנטי וירוס.

3.      בדוק את הזיכרון של המחשב. זיכרון מלא במחשב היא בעיה נפוצה. גם אם מותקן במחשב שלנו הרבה זיכרון, במידה והוא יהיה תפוס על ידי תוכנות שעובדות ברקע, זה לא ממש יעזור לנו. התוכנות שפועלות ברקע, מופעלות באופן אוטומאטי עם עליית המחשב, ומתחילות להשתמש בזיכרון ברגע שהמחשב מופעל. הפתרון הטוב ביותר הוא להפסיק את הפעלת התוכנות הללו בעת עליית המחשב. תוכנות שאתה כלל לא משתמש בהן – מומלץ להסיר אותן דרך לוח הבקרה. פעולות אלה יפנו את זיכרון המחשב ולא תצטרך להשלים עוד עם מחשב איטי.

4.      סיבה נוספת שיכולה לגרום לביצועי מחשב איטיים יכולה לנבוע מבעיות ברישום (Registry). בעיות אלה יכולים להיגרם על ידי הסרת תוכנות המותקנות במחשב, תוכנות זדוניות, תוכנות ריגול, או וירוסים. בעיות ברישום אינן נובעות בדרך כלל מבעיה אחת, אלא מהצטברות של שגיאות על פני כלל מערכת הרישום, שיכול להיגרם גם על פני תקופת זמן ארוכה.כאשר אנו מסירים תוכנות לגיטימיות, לרוב הן משאירות אחריהן "עקבות" בערכי הרישום שאינן נדרשות עוד. התוצאה של כל אלה היא מחשב איטי מאוד שלא ניתן לעבוד איתו בצורה תקינה. הפתרון הוא להוריד תוכנת סריקה למערכת הרישום ולהסיר את הערכים המיותרים, והיא גם תעזור לך לתקן את הבעיות באופן אוטומטי ובמהירות בתוך דקות.


למדריכים וטיפים נוספים בקרו אותנו באתר "עזרה אונליין" בכתובת http://www.ezraonline.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב