דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך בוחרים תואר אקדמי? 

מאת    [ 06/02/2011 ]

מילים במאמר: 311   [ נצפה 2950 פעמים ]

מדי שנה מצטרפים לאוניברסיטאות ולמכללות בישראל עשרות אלפי סטודנטים, שנרשמים ללימודי תואר ראשון. בישראל קיימות מספר אוניברסיטאות ומכללות רבות, שמציעות מסלולי לימודים שונים ומגוונים. הבחירה במקצוע לימוד יכולה להיות בעלת משמעות רבה לחיים, כך שמומלץ להקדיש זמן רב לבחירתו.

אז כיצד יש לגשת לבחירת התואר? ראשית - כדאי לנסות ולבחור בסוג התואר שאתם רוצים ללמוד. ישנם תארים מעשיים, שמובילים באופן ישיר למקצוע תעסוקתי. הלימודים למקצועות הללו בדרך כלל מעשיים מאוד, והזמן שתקדישו ללימוד למבחנים ולכתיבת עבודות אקדמיות - יהיה בעל תועלת ישירה למקצוע שלכם. מקצועות כאלה הם למשל מקצועות ההנדסה למיניהם, לימודי תכנות מחשבים, ראיית חשבון, רפואה וכו'. אם אתם רוצים ללמוד בעיקר כדי לרכוש מקצוע - שווה לכם לסמן את מסלולי הלימוד שמובילים לכך, ואחר כך לנסות לבחור ביניהם, בהתאם למקצוע שעשוי להתאים לכם.

לצד התארים הללו - ישנם מגוון רחב של תארים, שהידע שנרכש בהם פחות רלבנטי למקצועות ספציפיים. לימוד לתארים כאלה עשוי להעניק לכם ידע רב והשכלה כללית, אבל אין לצפות שתרכשו בזכותו מקצוע. מקצועות כאלה אפשר למצוא בעיקר במדעי הרוח, והם כוללים למשל לימודי פילוסופיה, ספרות או היסטוריה. הלימודים הללו עשויים להיות מעניינים במיוחד, אתם עשויים למצוא את עצמכם מתעמקים בחומר, ונהנים מכתיבתה של כל עבודה אקדמית, ואפילו ממשיכים לכתוב עבודות אקדמיות בתואר שני או לדוקטורט, במסלול קריירה אקדמי שמבוסס על מחקר וכתיבת עבודות אקדמיות.

אופציה שלישית היא לבחור בלימודי תואר שמעניק גם ידע כללי והשכלה, אבל גם אופציה למקצוע. מקצועות כאלו למשל הם משפטים, או תעשיה וניהול ושיווק. התארים הללו יכולים לשמש אתכם כהכשרה מקצועית לעבודה בחברות או כעצמאים - אך הם יכולים להביא לכם תועלת גם במגוון רחב של עיסוקים אחרים, והלימודים עצמם, כולל המבחנים והעבודות האקדמיות, מהנים ומעניינים.

לפני הבחירה, מומלץ מאוד להתייעץ עם אנשים שאתם מכירים, שלמדו בכמה מסלולי לימוד שונים, ולהתרשם מחוויית הלימוד שלהם, לדעת מה הם חושבים על המקצוע שבחרו בו, כיצד הלימודים והעבודות האקדמיות תרמו להם לחיים האישיים ולקריירה.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב