דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המותג צארלי צאפלין 

מאת    [ 05/02/2011 ]

מילים במאמר: 792   [ נצפה 3201 פעמים ]

"צ'רלי צאפלין" -המותג עם דמותו של איש אלף הפרצופים

מי לא שמע על הגאון הקולנועי צ'רלי צאפלין, האיש בעל אלף הפרצופים שהפך מוכר בכל העולם בזכות כישרונו האדיר ורבים מייחסים לו את פיתוח תעשיית הקולנוע. וגם אם אינו היחיד שעשה את הפריצה בתחום זה, הרי זכות הראשונים בהחלט נתונה לו. נדמה לי שאין אדם בעולם המודרני, שאינו מזהה את האיש הקטן עם השפם, בעל המוני ההבעות. רבים מאוד מעריצים אותו גם היום וחושבים שיש לו זכות ראשונים על מה שקורה בתעשיית הבידור והתרבות שלנו כבר יותר ממאה שנה. אז תחשבו מה יותר גאוני מלקחת יוצר גאוני ולחבר אותו לאופנה,למותג, למשהו שיש בו געגועים לישן עם רעננות של החדש והעכשווי.

 ומי שרוצה מעט פרטים הרי שנשמח לספק אותם. צ'פלין נולד באפריל ב-1889. הוא היה כוכב הסרט האילם. גאוניותו הייתה, שלא זרם עם תעשיית הקולנוע באופן בו פעלה עד אז, אלא לקח את הדברים צעד קדימה. ניער מוסכמות ועשה שינויים גדולים בתחום. עד היום סרטיו יותר ממאה שנים אחרי, משמשים עדין מקור השראה. הוא הביא עמו שיטות עבודה חדשות , רעננות ודרכי חשיבה, שאף אחד לפניו לא חשב עליהן או לפחות לא ביצע אותן באותה דרך. בשל כך אף זכה לכבוד הגבוהה ביותר שיכול אדם להגיע בתחומו, קראו לו "סר" ואף הרוויח כסף רב.

אז האם תמצאו מקור הזדהות טוב יותר, מאשר אדם ששמו צ'רלי  צאפלין ומסמל כל כך הרבה. ולבן כשמחפשים רעיון למותג טוב ואיכותי אין משהו או מישהו שמתאימים לכך יותר.

 צ'רלי צאפלין היה איש של מופת עשייה ויצירה, כפי שהשתקף בסרטיו. הוא לא היה רק חלק מהתעשייה כשחקן, אלא שבהמשך הדרך החל לשלוט בכל ההיבטים של העשייה. כפי שתמיד קורה, אנשים גם בזמנו רצו, את הדבר המוכר והידוע אותו פגשו כבר בסרטים אחרים, אך צ'פלין לא נענה לרצון הזה. כיוצר עצמאי הוא שינה הרגלים של הצופים וזה נעשה כתהליך בין השנים 1930-1940 כשהסרט האילם החל לפנות דרך לסרט המדבר. ועם זאת, למרבה ההפתעה גם היום במאה העשרים ואחת יש עדיין לאמירה הראשונית של צ'רלי צאפלין מה להגיד לצופה. וסרטיו עדין נצפים, בידי הקהל הרחב וכמובן בידי חובבי האומנות וסטודנטים לקולנוע שמכירים ומוקירים יוצר גאון.

ומה נאמר על צ'פלין. יוצר שלקח כל היבט של היצירה הקולנועית וניסה לחדש ולרענן בה. אצל צ'פלין הדברים הכי פשוטים עוברים שינוי. למשל ניקח סצנה אחת של אדם שבא למסעדה ורוצה לסעוד. מה פשוט מזה, אבל אצל צ'פלין זה לא ילך בדרך המלך הרגילה, הוא תמיד יביא את האלתור. למשל שלא נותנים לאדם להיכנס למסעדה. באופן כללי, צאפלין זרם עם היצירה שלו,וחלק גדול ממנה היה אילתור. לכאורה, זה נשמע לא רציני, אבל העובדה היא,שהמוצר המוגמר, הוכיח את עצמו. ולא משנה מה היו הדרכים להגיע לתוצאה הסופית, אצלו זה תמיד עבד. כל סרט היה פנינה, כך אז וכך גם היום. הוא הפיק סרטים מצויינים, שאנשים באו בהמוניהם לראות.

 פרט לכך היו לו איכויות של כריזמה שהפכו אותו לכוכב. ולא רק בארה"ב באירופה, מקום מוצאו אלא בעולם כולו. וכך מבלי להתכוון אולי, צאפלין מיתג את עצמו כסמל לאיכות, למצויינות, לייחודיות וכל הדברים הנפלאים האלה נמצאים כעת במותג האופנה הקרוי על שמו "צ'רלי צאפלין".

 ולא רק זאת אנשים עדיין אוהבים לאהוב אותו ואת יצירתו. זוכרים את התפניות המפתיעות שהביא בסרטיו, את הקומדיות הנדירות שיצר, שבהן חשף את הפנים אנושיות וגם המכוערות שלנו. כל צפייה בסרט שלו היא חוויה משמחת, וכך גם ההזכרות בו, דרך בגדים ומוצרי אופנה שונים, שמאפיינים את המותג צ'רלי צאפלין.  

למעשה מה שאנשים בתחום השיווק והפרסום מנסים לעשות, לאורך שנים הוא כבר עשה. הוא יצר תחושת אושר בקרב צופיו, תחושה המלווה, מליונים ברחבי העולם גם היום. כשאתה משווק את צ'רלי צאפלין כמותג, הדבר הזה ניתן לך מלכתחילה, מבלי להתאמץ או להשקיע בכלל. זה בילט-אין בתוך המותג עצמו.

 כשאתה משווק משהו חדש בשוק, תמיד יש סקרנות, למהו  המוצר, ויש קושי ומאמץ להכניס אותו לתודעה הכללית. במקרה הזה אין צורך לעשות כלום!

פשוט יש להשתמש בדיוקן המוכר, על פני מוצרי האופנה השונים של המותג,ואת כל יתר העבודה, עושים כבר עבורך הפנים המוכרות, הידועות והאהובות כל-כך. ועוד דבר, זהו גם אמצעי טוב של כניסה לשוק, של דרך לעורר את הסקרנות של הלקוחות שלך. כי, הנה באת עם משהו רענן, עם משהו שיש בו אמירה,שמעורר ציפייה, להלאה. מה יהיה השלב הבא. וכאן במקרה הזה מדובר בדמות לגמרי מוכרת, שעושה את העבודה כבר בשבילך.

 אם כן, לא צריך להתפלא ש"צ'רלי צאפלין" הפך למותג המשווק בכל העולם. ואין זה פלא שמוצאים בו עניין, אנשים שונים ביבשות שונות, בהבדלי מין, גזע ותרבות. כולם מכירים אותו, כולם אוהבים אותו, וכולם רוצים לקחת חלק בכך. לכן חשוב לנצל בתחום רישוי המותגים את נושא המודעות הקיימת כבר מלכתחילה של קונה המותג. וכך אתה יכול להיכנס לזירה הזו של שיווק מותגים עם משהו איכותי, מוכר ידוע ומאוד אהוב, כך שאין מה להסס פה בכלל.והבחירה במותג "צ'רלי צאפלין" היא בחירה מצויינת.

 

אסתי כותבת מאמרים  ועוסקת  גם בכתיבה יצירתית. בעברה עבדה בעיתונות הכתובה ועסקה גם בכתבות תדמית בעיקר בתחום Brand licensing.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב