דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נזלת אלרגית - דברים שכדאי לדעת 

מאת    [ 05/02/2011 ]

מילים במאמר: 513   [ נצפה 5262 פעמים ]

נזלת אלרגית - דברים שכדאי לדעת.

אז כיצד מגדירים אלרגיות בכלל ובפרט נזלת אלרגית? ובכן, אלרגיות מוגדרות כמצב של רגישות יתר או תגובה מוגזמת של המערכת החיסונית. המערכת החיסונית הינה בעלת חשיבות פיזיולוגית אדירה בהתגוננות הגוף מפני מחלות זיהומיות שונות. כאשר מערכת זו נחשפת לאלרגנים שהם כאמור מחוללי אלרגיות, היא מגיבה בצורה רגישה ולעיתים מוגזמת.

לדוגמא- אלרגן יכול להיות גרגר של אבקה שמגיע מעשב או פרח כלשהו וחודר לריריות דרכי הנשימה. כשמדובר באדם ללא רגישות יתר וללא סוגים שונים של אלרגיות, אין עם כך כל בעיה, אך אם מדובר באדם שסובל מסוגים שונים של אלרגיות, גופו של אדם זה יגיב בצורה לא רגילה ואף קיצונית, דבר שיבוא לידי ביטוי ע"י נזלת מרובה ומימית, גירודים וכדומה.

כיצד נראית תגובה של אדם שסובל מאלרגיות שונות ובפרט נזלת אלרגית? תמונה קלינית של נזלת אלרגית תכלול בתוכה גודש אפי, נזלת מימית, התעטשויות, הרגשת גירוי בחך או באף, דמעות, עיניים אדומות, אף סתום, גרד ועוד. אנשים שסובלים מנזלת אלרגית ניתן לחלק לשתי קבוצות: הקבוצה הראשונה סובלת מבעיה עיקרית של חסימה אפית/אף סתום ואילו הקבוצה השנייה סובלת מנזלת מימית מרובה והתעטשויות.

בעיית אלרגיות המתבטאת ע"י נזלת אלרגית היא תופעה שכיחה ביותר. בארה"ב כ-20% סובלים מהבעיה (כלומר, כ-40 מיליון איש), כאשר מתוכם 6 מיליון סובלים מהמחלה בגיל ילדותם. הגיל הממוצע להתחלת המחלה של נזלת אלרגית הוא בין גילאי 8 -11. מחקרים רבים הראו שילדים שסובלים מאלרגיות שונות ובפרט נזלת אלרגית, הינם הרבה יותר מדוכאים, ביישנים ומלאי חרדה בהשוואה לבני גילם האחרים שאינם סובלים מהמחלה.

גורמי הנזלת האלרגית.

אלרגיות הן תופעה מוכרת, יחד עם זאת מדובר בבעיה לא פשוטה. בכדי לטפל באלרגיה כמו נזלת אלרגית יש לדעת מה הם הגורמים לה. הגורמים מתחלקים לאלרגנים תוך ביתיים וחוץ ביתיים. הגורמים החוץ ביתיים גורמים לתופעה הנקראת "נזלת אלרגית עונתית", היות והתסמינים מתרחשים בעונות המעבר. לרוב כשמדובר באלרגיה עונתית, נגרמת האלרגיה כתוצאה מרגישות יתר לפריחה של צמחים מסוימים- אבקני פרחים, עצים, שיחים וכדומה. בכדי להימנע מסוגי אלרגיות אלו, ניתן לפנות לרופא שיעניק לחולה טיפול נכון טרם הופיעו הפריחות. במקרה והנזלת היא בתוך הבית כתוצאה משאיפה של אבק, שערות של בעלי חיים ועובש, יוכלו החולים להימנע ולהפחית את הגורמים ע"י ניקיון הבית באופן יסודי ולעיתים תכופות יותר. 

אלרגיות אצל ילדים תלויות במידה לא מועטה בהוריהם (נטייה גנטית). משמע, אם אחד מההורים סובל מסוגים שונים של אלרגיות, יש לילד סיכוי של כ-30% להיות בעל אלרגיות בעצמו. במידה ושני ההורים סובלים מסוגים שונים של אלרגיות, לילד יש סיכוי של כ- 60% להיות אלרגי. כאמור, אבחון נזלת אלרגית אצל ילדים מהווה אתגר אצל רבים, מכיוון שמרבית הילדים מתקשים להסביר מילולית את התסמינים אותם הם חשים וכתוצאה מכך קשה לאבחן את המחלה ולטפל בה כראוי. על מנת לעזור לילד ולאבחן האם הוא סובל מסוגים שונים של אלרגיות, יש לשים לב לפרטים הבאים: אף סתום, נחירות ליליות, נשימה קבועה דרך הפה, התעטשויות,  גרד, נזלת מימית מרובה ועוד. באמצעות מעקב נכון תוכלו לעזור לילדכם ולאבחן האם יש לו אלרגיות ובפרט נזלת אלרגית.

אל תתנו לזה להתיש אתכם. הרפואה המתקדמת של היום מסוגלת לגלות האם אתם בעלי פוטנציאל לפתח אלרגיות ואפילו האם אתם רגישים ובעלי אלרגיות לחומרים, מאכלים ומוצרי קוסמטיקה מסוימים. אלרגיות הן תופעה מוכרת - טפלו בהן בהקדם על מנת שאיכות חייכם לא תיפגע.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב