דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק רשתי למתחילים - חלק א : היסטוריה וחוקים 

מאת    [ 04/02/2011 ]

מילים במאמר: 477   [ נצפה 2395 פעמים ]

שיווק רשתי למתחילים – חלק א: היסטוריה וחוקים

מטרת מאמר זה לאפשר לכל מי שמתעניין בהכנסה נוספת או בהקמת עסק עצמאי, לכל מי שמעוניין בעבודה מהבית או לכל מי ששמע על שיווק רשתי אבל לא ממש יודע מה זה – להבין בדיוק במה מדובר.

לא פעם, כאשר אני פוגשת אדם ומספרת לו שיש לי עסק של שיווק רשתי, אני נתקלת במבטים תמהים ובחוסר הבנה. להפתעתי למדתי שאנשים רבים לא ממש מבינים מהו שיווק רשתי ואיך "זה" בדיוק עובד. מאמר זה הוא הראשון מתוך שלושה מאמרים בנושא שיווק רשתי למתחילים, בהם תלמדו מהו בדיוק שיווק רשתי, מהי הכנסה פאסיבית, כיצד מקימים עסק מהבית, איך אתם יכולים להרוויח עוד כסף בנוסף למשכורת ומה צריך כדי שהעסק שהקמתם יצליח. אז בואו נתחיל מההתחלה.

מהו בעצם שיווק רשתי?

שיווק רשתי היא פיתוח של שיטת השיווק הישיר שהחלה בשנת 1903, שמטרתה העיקרית היא למכור מוצרים ללקוח באופן ישיר ולא בשיטה הקמעונאית. שיטת השיווק הישיר התפתחה עם השנים לשיווק רשתי, בכך שאיפשרה לאנשים לפתח לעצמם עסקים עצמאיים מהבית, לצרף אליהם אנשים נוספים, ולהקים קבוצות של משווקים שמשתמשים במוצרים של החברה, מספרים עליו לחברים, מוכרים אותו ללקוחות ומלמדים אנשים נוספים לעשות בדיוק את אותו הדבר.

אחת החברות הראשונות וללא ספק החברה הראשונה שתקעה יתד בתעשיית השיווק הרשתי נקראת AMWAY. עד שנת 1972 הגיעה AMWAY למימדים עצומים והגיע למחזורי מכירות של מעל 600 מיליון דולר בארה"ב. מדובר בעושר גדול לבעלים והמון כסף למשווקים.

אבל כמו שאנו יודעים – כשיש הצלחה גדולה יגיעו החקיינים, ובין השנים 1972 – 1975 קמו המוני חברות, חלקן חוקיות ורבות מהן לא, וגרמו לכם שממשלת ארה"ב החליטה לבחון את מודל השיווק הרשתי ואת חוקיות התעשייה.

כללים בסיסיים בתעשיית השיווק הרשתי

הדיון המשפטי ארך 4 שנים והסתיים בשנת 1979 בתוצאות חד משמעיות שתעשיית השיווק הרשתי חוקית, וששיווק רשתי היא דרך לגיטימית כמו כל דרך אחרת להעברת מוצרים למשתמשי קצה. בנוסף, נקבעו מספר כללים לתעשייה. הנה כמה מהעיקריים שבהם:

  1. לחברה צריך להיות מוצר גשמי בר-צריכה ומוחשי, או שירות מוגדר.
  2. המודל העסקי חייב לאפשר לאנשים בדורות תחתיי להרוויח יותר ממני.
  3. כלל 70% - אם קניתם מוצרים בחודש שעבר, עליכם להשתמש ב 70% מהם לפני שאתם מבצעים הזמנה חדשה. אין לאגור מוצרים רק בשביל להתקדם בתכנית התגמול.
  4. כלל 10 הלקוחות – צריך שיהיו בעסק לפחות 10 אנשים שצורכים את המוצר רק בזכות המוצר ולא בגלל שיטת השיווק.

עד שנת 1982 הצטרפו בארה"ב בלבד יותר משני מיליון משווקים לתעשייה, ההכנסות גדלו ובעצם התעשייה הבטיחה את קיומה. מכיוון שהשיווק הרשתי הוכר כתעשייה לגיטימית וחוקית החלו להצטרף אליו גם אנשים רציניים, וההתייחסות לשיווק הרשתי הפכה מעסק של תוספת הכנסה לעסק מרכזי המעניק הכנסה גבוהה ואפילו עושר רב לעוסקים בו.

במאמרים הבאים בסדרה "שיווק רשתי למתחילים" אתייחס לאפשרויות השונות העומדות בפני מי שמעוניין בהכנסה נוספת או בעבודה מהבית ובשאלה מה צריך לדעת כדי להצליח בעסק של שיווק רשתי.

להמשך המאמר לחץ כאן

 

 


איריס שביט, מנהלת בתעשיית השיווק הרשתי. בעלת ניסיון של שנים רבות בהדרכה ואימון של משווקיםבתעשיית השיווק הרשתי, מתמחה בייעוץ והקמת עסקים מהבית וביצירת הכנסה בנוסף למשכורת.חברה בפורום המנהלים של חברת FOREVER ומאמנת להצלחה. www.aloe-forever.co.il


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב