דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אגודת הציירים והפסלים בישראל -מריבות ופירוק 

מאת    [ 04/02/2011 ]

מילים במאמר: 427   [ נצפה 4219 פעמים ]

הועידה ה-8 שהתקיימה בחיפה נסגרה שלא לפי התכנית מתוך חילוקי דעות קשים- הרקע רצון חיפה לפתוח את האגודה לסקציות נוספות של העוסקים באמנות או בקרבתה. התנגדות מסניף תל אביב שהתנגד בתוקף- מתוך הסיבה שהאגודה ממילא גדולה ומסורבלת והרמה הכללית  תלך ותפחת.

את הנימוקים בעד הביא גרשון קניספל מחיפה ואתי לב יו"ר סניף ת"א ומולא בן חיים את הנימוקים שכנגד.מחוסר אפשרות להגיע להסכמה והחלטה נסגרה כאמור הועידה מתוך מוצא מעורפל של קיום מושב ב' של הועידה.המריבות  התגברו, הועד הארצי חדל לפעול בהעדר יו"ר ארצי.דוד סוזנה שהיה יו"ר המועצה הארצית קצרה ידו לגשר בין הניצים.מה גם שהתמנה על ידי משרד החוץ לקונסול ישראל במרסיי-את ההצעה שהציע לי להתמנות כמחליפו קבלתי בספקות רבים לנוכח המצב העגום.

במצב זה ראיתי את חובתי לנסות לארגן מחדש פעילות מסודרת- בראש וראשונה להחליט על תפקידים ואנשים שירתמו לפעולה וזה גם לפי מפתח סניפי- לתפקיד יו"ר הועד הארצי נבחר ברוך אלרון ז"ל מסניף ת"א, כנציגת אונסקו בישראל נבחרה חדוה שמש יו"ר סניף ירושלים,כיו"ר המועצה הארצית נבחר יורם לילך [אני] כנציג סניף חיפה.סניף ת"א חיפש באותה תקופה יו"ר לועד הסניף עם בקשתה של אתי לב לסיים את תפקידה-רחל שביט נכנסה במקומה.

לאחר שהוסדרו ונבחרו בעלי התפקידים- התחילה המועצה לקיים שורת  דיונים במחלוקות שעדיין עמדו על הפרק-בנושא הסקציות עליהם לחמו סניף חיפה והצטרפו גם סניף ירושלים. הנושא השני זיקתנו להסתדרות הכללית של העובדים בישראל. לאורך השנים תמכה ההסתדרות בציירים על ידי קניית תמונות שהוצגו על קירות הועד הפועל [במהלך השנים נבזזו ונעלמו].בעוד שבסניף ת"א ראו חשיבות בפעילות משותפת עם ההסתדרות-ראו בסניף ירושלים הצנחה של קומיסר מטעם ועל ידי כך הגבלת חופש הביטוי.

על רקע חילוקי הדעות ומשקעים של מריבות אישיות-היה קושי עצום לגשר בין הדברים. ועדה בראשות עו"ד אלי מרגליות החלה בגיבוש הצעות חילופיות בשינוי תקנון האגודה ברוח הזמן -כדי להביאן לועידה הבאה.-באדיבות מזכ"ל ההסתדרות ישראל קיסר  קיבלנו את בית הארחה של ההסתדרות בזכרון יעקב לקיום הועידה.כמה ימים לפני פתיחתה קיבלנו את ההודעה מסניף ירושלים על פרישה מאגודת הציירים ושינוי שמם לאמני ירושלים. הכתובת היתה על הקיר-אגודת הציירים בירושלים נהנתה מתקציב טדי קולק-בית האמנים,גלריה ומסעדה היו מקום למופת בפעילות, בעוד שסניף תל אביב נאבק ברצון עירית ת"א לנשלם מבית האמנים ולמצוא מקום חלופי.בחיפה המצב לא היה משופר מידי-אף כי בית שאגאל עבר שיפוץ על ידי חברת החשמל-לא פסקו שם המריבות.

במצב זה נפתחה הועידה התשיעת ב-26 לחודש מאי 92-השטח רחש באוירה קודרת אמנם יו"ר הסניפים מסרו דוחות גם ועדת הבקורת ואושרו גם כמה שינויים קלים ובלתי חשובים בתקנון.היה ברור לכולם שעצם קיום הועידה לא שינתה מהותית את הרצון של החברים בדיוני המועצה לשינוי מעמדו של האמן במדינת ישראל.התפטרותם מתפקידם של יו"ר הועד הארצי ויו"ר המועצה-לאחר הועידה-סגרה את הגולל להמשך ארצי ובעצם פתחה עידן חדש שכל סניף לעצמו.

יורם לילך-ותיק המורים בארץ בהדפס רשת [משי]. היה בעבר יו"ר אגודת הציירים והפסלים-חיפה והצפון במשך- 8 שנים היה יו"ר המועצה הארצית של אגודת הציירים והפסלים בישראל כעת חבר באגודת צייריםI.A.C בברצלונה חבר באגודת ציירים באנגליה SAA . אמן חבר של גלריה שולגרדן בדנמרק אמן גלריה זירו בברצלונה אמן גלריה לסדרה בבולגריה הציג תערוכות רבות בארץ ובעולם וציוריו באספים רבים.סדנה פתוחה לכל מעוניין-אין צורך בידע מוקדם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב