דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צמחייה מלאכותית: העתיד כבר כאן? 

מאת    [ 03/02/2011 ]

מילים במאמר: 470   [ נצפה 3067 פעמים ]

האם אלה פניו של העתיד? האם בקרוב בימינו או בדור הבא נחיה בעולם שאין בו צמחיה טבעית? האם ברחובות העתיד יהלכו הילדים שלנו והילדים שלהם בין גינות של צמחייה מלאכותית? האם בעתיד זו הצמחייה היחידה שתשרוד בעולם?

בספרו המפורסם "האם אנדרואידים חולמים על כבשים חשמליות" הסופר הגאון פיליפ ק' דיק מתאר עולם שבו אין כמעט חיות אמיתיות. המחיר של חיות מחמד טבעיות מרקיע שחקים, אפילו אם מדובר בעכבר זעיר או בצפרדע מצויה. ייתכן וכזה העתיד של כדור הארץ ושל המין האנושי. ההידרדרות במצבו של הטבע והנסיגה העקבית שלו עלולה להוביל אותנו לחיים בעולם שבו יש רק צמחייה מלאכותית. כמו בספרו של פיליפ ק' דיק – שם אנשים משלמים הרבה כסף כדי לקנות חיות מחמד רובוטיות שנראות בדיוק כמו חיות אמיתיות – גם אנחנו עלולים למצוא את עצמנו – ואם לא אנחנו אז הדורות הבאים – בעולם שבו יש רק צמחיה מלאכותית.

תארו לכם עולם של צמחיה מלאכותית. בעולם בלי טבע טבעי אנחנו נצא לטיול של שבת בשדות המלאכותיים שבתוך העיר שבהם תצמח לה צמחייה מלאכותית מרהיבה: כלניות פורחות, רקפות מתחת לסלע (מחומר פולימרי מתקדם), נרקיסים על גדת האגם המלאכותי ועץ אלון מצוי שעליו עשויים ממשי ושהגזע שלו עשוי מפלאסטיק צבוע (באומנות כמובן.) כאשר נטייל בשדרה לפנות ערב, ישקיפו עלינו עצים גבוהים ומרהיבים שייוצרו בסרט נע במפעל סיני. כשנקנה זר לאהובת ליבנו יהיה זה זר של פרחי משי.

הטכנולוגיה עצמה תבוא לעזרתנו כדי להפוך את העולם המלאכותי שלנו למקום מעט יותר טבעי, או כזה שנראה לפחות טבעי. צמחייה מלאכותית לא תהיה רק צמחים ופרחים שאינם משתנים. אנחנו נזכה לראות בצמיחתה – תרתי משמע – של צמחיה מלאכותית משוכללת: עצים מלאכותיים שיגדלו ויעמדו בשלכת ויתכסו שוב בעלים עם בוא האביב (המלאכותי – יהיה ניתן לתכנת את העונות לפי טעמו של הלקוח;) פרחים סגורים יפתחו לרווחה את עלי הכותרת העשויים ממשי והם אפילו יכמשו וייבלו (אלא אם כן הלקוח יבטל את אופציית הכמישה או יאריך בצורה מלאכותית את חייו של הפרח המלאכותי.)

אולי עלינו להודות כבר היום ליצרני צמחייה מלאכותית ברחבי העולם. הם מקדימים רפואה למכה: כאשר נגלה לפתע פתאום שכל הטבע חרב ועבר מן העולם עדיין תהיה לנו צמחיה מלאכותית בזכותם של כל אותם מרחיקי ראות שהבינו שהיום הזה עלול לבוא. כולי תקווה שיצרני ומפתחי צמחייה מלאכותית עמלים על פיתוחים נוספים בתחום החשוב הזה. צמחייה היא עניין חשוב וקשה לדמיין חיים בלי פרחים, אבל מה עם ציפורים ופרפרים? האם נוכל לרכוש בעתיד חבילה למה שתכלול גם פרח וגם פרפר? גם צמחייה מלאכותית וגם שועל שיסתתר בה? האם מישהו מתכונן לקראת העתיד הבלתי נמנע?

כנראה שההשקעה הנכונה ביותר שאפשר לעשות היא לא במניות של חברות סטארט אפ או חברות נפט וגז ואפילו לא בחברות של טכנולוגיה ירוקה. המבינים שבינינו ימהרו להשקיע במניות של חברות שמייצרות צמחייה מלאכותית. הנתיב שבו צועד העולם מבטיח לנו שזהו מוצר העתיד. בעולם בלי צמחיה טבעית כל מי שהשקיע בייצור צמחייה מלאכותית יקצור את הרווחים מהשקעתו מרחיקת הראות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב