דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מטבחים כפריים: סגנונות שונים 

מאת    [ 03/02/2011 ]

מילים במאמר: 468   [ נצפה 3858 פעמים ]

מטבחים כפריים מגיעים במגוון של עיצובים מסוגים שונים. מהן האפשרויות העומדות בפני מי שמעוניין לבחור מטבח כפרי שאותו הוא יתקין בביתו?

סגנון אנגלי

המאפיינים של מטבחים כפריים בסגנון אנגלי יכולים לכלול עיצוב בצבעי פסטל רכים שמשולבים בתוך לבן קריר. גם בדים פרחוניים בעיצוב ויקטוריאני משויכים לסגנון האנגלי של מטבחים כפריים. הנטייה היא לכיוון של עיצוב מסודר ששבו כל חפץ מונח במקומו גם אם יש נטייה מקבילה לאיסוף חפצים רבים שמגיעים ממקומות רבים ושונים. האווירה היא זו של קוטג' כפרי בחיקו של כפר אנגלי: ניחוחות של תה נישאים באוויר וקרני שמש שחודרות בין העננים ומשתקפות על הגינה המטופחת שנשקפת מחלונם של מטבחים כפריים אלה.

סגנון פרובנס

מטבחים כפריים בסגנון פרובנס או סגנון צרפתי מתאפיינים בחפצים גדולים ובאלמנטים גדולים: אלה הם מטבחים כפריים מרווחים במיוחד שנועדו לארח את המשפחה המורחבת בנוחות לצד הסירים והמחבתות. הרהיטים גדולים ומסיביים ועשויים מעץ מלא, האלמנטים השונים עשויים מברזל יצוק ובעל נוכחות, ויש ניחוח של חספוס שמודגש על-ידי הטיח שבו נעשה שימוש והחומרים השונים ששומרים על מרקם מעט גס. האווירה חמה ומוארת ונושאת עימה ניחוח של יין אדום בשעת אחר הצהריים הארוכה והעצלה של יום קיץ ארוך בדרום צרפת עת השמש זורחת מעל גבעות מתגלגלות ועטופות בירוק ובחום.

סגנון אמריקאי

הסגנון האמריקאי של מטבחים כפריים מתבטא בשימוש בחומרים טבעיים ששומרים על המרקם הפראי שלהם גם כשהם מאולפים בתוך עיצובו הכללי של המטבח. מטבחים כפריים אמריקאיים הם מאד פונקציונאליים אבל משדרים בו בזמן חמימות ביתית ושורשית שלעיתים היא בעלת יותר משמץ של סבר פנים חמור ועיקש. בחללם של מטבחים כפריים בסגנון אמריקאי נישא ניחוח הפנקייק והמייפל והוא גולש מהחלון הפתוח אל שדות התירס והחיטה שניחוחם מתערבב ומסתלסל בחלל המטבח שממתין לבני המשפחה שישובו מהאורווה, מהשדות ומהדרכים אל ארוחת הבוקר הגדולה והנדיבה שמחכה להם על השולחן במטבח.

סגנון נאיבי

עיצוב נאיבי של מטבחים כפריים איננו מחובר לארץ אחת או לאזור גיאוגרפי ממשי. השורשים של הסגנון הנאיבי של מטבחים כפריים אינו נעוץ באדמת המציאות כמו שהוא שואב את השראתו מעולם הדמיון וחלומות הילדות. סגנון נאיבי מתאפיין בצבעי פסטל רכים, בעיטורים ובקישוטים עדינים, בשימוש באלמנטים של פרחים, עלים ופרפרים. הקווים מעט מעוגלים ונמשכים אל עבר האין-סוף, הרהיטים מעט עדינים והם שואפים כמעט להתרומם מהקרקע ולעוץ מעלה מעלה. מטבחים כפריים אלה נושאים אותנו אל ארץ הפיות שנמתחת מחוץ לבית, מטה אל הנחל הזורם בעליצות, בין עצי היער שאת האפלה שלהם שוברות אלפי קרני שמש זורחת ובין העלים והענפים מזמרות ציפורים ופרפרים צבעוניים מרחפים מפרח אל פרח. עוד רגע ופייה קטנה תתעופף דרך חלון המטבח ותצטרף אלינו לארוחת הצהריים המשפחתית.

שילוב בין סגנונות וסגנון אישי

כאשר מבקשים לעצב מטבחים כפריים שמורה לנו הבחירה שלא להסתפק בסגנון אחד בלבד. למעשה, כל מי שעיניו בראשו נוכח מיד שהגבולות בין הסגנונות השונים אינם קבועים וברורים ואפשר לנדוד מסגנון לסגנון ולקחת אלמנטים שונים מסגנונות שונים. השילוב בין האלמנטים השונים מוביל לעיצוב אישי ולסגנון ייחודי של מטבחים כפריים מותאמים לטעמים השונים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב