דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי רפלקסולוגיה: מדריך לתלמיד הפוטנציאלי 

מאת    [ 03/02/2011 ]

מילים במאמר: 464   [ נצפה 2711 פעמים ]

אחד מתחומי הלימודים בעולם הרפואה האלטרנטיבית שזוכה לפריחה בשנים האחרונות הוא התחום של לימודי רפלקסולוגיה. עבור התלמיד הפוטנציאלי שאולי מתלבט בין תחומים שונים של לימודים בכלל ושל לימודי רפואה אלטרנטיבית בפרט, הכנתי מדריך קצר על לימודי רפלקסולוגיה. מדובר במדריך כללי ביותר שנועד לתת מושג ראשוני על התחום.

מה זה רפלקסולוגיה?

כאשר מדברים על לימודי רפלקסולוגיה חשוב מאד לדעת במה עוסק תחום הלימודים הזה. לימודי רפלקסולוגיה מבוססים על שיטת אבחון וטיפול פארא-רפואית. את השורשים של הרפלקסולוגיה ניתן למצוא כבר בעולם העתיק. במצרים הפרעונית, לדוגמא, יש עדויות על טיפול בבעיות רפואיות באמצעות לחיצות בכף הרגל. הרעיון של לימודי רפלקסולוגיה הוא – לכאורה – פשוט: כף הרגל היא צומת מרכזית, מעין מקום שבו ניתן לקרוא את כל הגוף ודרכו ניתן להשפיע על כל הגוף. על-ידי בדיקת כף הרגל ניתן לאבחן בעיות רפואיות – של הגוף ושל הנפש כאחד. על-ידי טכניקות שונות של לחיצות ועיסויים ניתן לפתור מגוון רחב של בעיות שונות.

למה ללמוד רפלקסולוגיה?

האנשים שבוחרים ללמוד לימודי רפלקסולוגיה אינם יצוקים בתבנית אחת. הרבה מתלמידי לימודי רפלקסולוגיה הם אנשים שמבקשים להיות מטפלים בסוג הזה של רפואה אלטרנטיבית. מדובר במקצוע עם ייחודיות שנוגע גם בגוף וגם בנפש ולכן הוא מושך אנשים שמעוניינים להיכנס אל העולם של רפואה אלטרנטיבית. לימודי רפלקסולוגיה גם מתאימים למי שכבר רכש ידע כלשהו בתחומי רפואה אלטרנטיבית וכעת רוצה להרחיב את הידע שלו ולהצטייד בשיטות טיפול נוספות על אלה שכבר יש ברשותו. גם מי שמבקש להכיר לעומק את העולם של הרפואה האלטרנטיבית בכלל ועולם הרפלקסולוגיה בפרט יכול לבחור לימודי רפלקסולוגיה כדי לרכוש ידע ולהכיר עוד פן של עולם הרפואה האלטרנטיבית. הדבר נכון גם למי שנמצא בתוך העולם של רפואה אלטרנטיבית וגם למי שיש לו עניין מבחוץ: חוקרים אקדמיים וכדומה.

מה כוללים לימודי רפלקסולוגיה?

לימודי רפלקסולוגיה כוללים כמה חטיבות שביחד נועדו להכשיר את המטפל העתידי. החטיבה הראשונה של לימודי רפלקסולוגיה היא החטיבה התיאורטית. בחלק זה התלמיד לומד להכיר את מושגי היסוד של הרפלקסולוגיה, את המונחים ואת הרעיונות וגם את ההיסטוריה של השיטה. החלק התיאורטי כולל גם הכרה של הידע המדעי בכל מה שקשור לגוף בכלל ולכף הרגל בפרט: אנטומיה, פיזיולוגיה וכן הלאה. החטיבה המעשית של לימודי רפלקסולוגיה יוצרת היכרות בין התלמיד ובין השיטות והטכניקות שבהן נעשה שימוש בטיפולים רפלקסולוגיים. התלמיד ילמד כיצד מבצעים אבחון, איזה טיפול מתאים לאיזו בעיה והמם הטכניקות שבהם עליו לעשות שימוש. הוא ילמד להכיר היטב את מפת כפות הרגליים כך שהוא ישלוט בצורה מיטבית בגיאוגרפיה של כף הרגל והביטוי של האיברים השונים בחלקים השונים של כף הרגל. החטיבה היישומית של לימודי רפלקסולוגיה מעניקה ניסיון מעשי לתלמיד. בחלק זה של לימודי רפלקסולוגיה הוא יישם את הידע שהוא רוכש במהלך הלימודים תחת פיקוח של צוות מיומן ובעל ניסיון.

לא כל מקום שמציע לימודי רפלקסולוגיה מציע את אותה שיטת לימוד. עם זאת במדריך הזה הצגנו בקווים כלליים מאד את המתאר המקובל של לימודי רפלקסולוגיה שהינו משותף לרוב המקומות שמציעים לימודים אלה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב