דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שכירות בטחונות 

מאת    [ 03/02/2011 ]

מילים במאמר: 816   [ נצפה 2380 פעמים ]

שכירות – בטחונות

 

אלון יהודה רמז נכסים

 

עסקת שכירות היא עסקה שמעצם טיבה הינה עסקה מתמשכת, בה מתקיימת מערכת יחסים ארוכה במהלכה ישנן התחייבויות שונות שעל הצדדים לקיים לאורך זמן. לכן, חשוב למשכיר להסדיר באופן רחב ככל שניתן את הביטחונות שימסור לו השוכר, ואשר יבטיחו את קיום התחייבויותיו. לפני שאכנס לפירוט סוגי הביטחונות, כדאי לציין כי טעות רווחת היא לחשוב שהביטחונות הינם רק להבטחת תשלומי דמי השכירות, ולמעשה המשכיר צריך בטחונות שיכסו גם מקרים בהם השוכר יגרום נזק לנכס, יותיר חובות לרשויות שונות, לוועד הבית ובמקרים קיצוניים, גם יגרום לנזק לצדדים שלישיים כמו שכנים. בנוסף, המשכיר חשוף גם למצב בו השוכר לא יתפנה מהנכס בתום תקופת השכירות החוזית, ויאלץ את המשכיר להוציא הוצאות נוספות על-מנת לפנות את השוכר.

 

הערה מקדמית נוספת: יכולת העמדת הביטחונות של השוכר, היא מדד טוב גם לבחון את יכולתו הכלכלית, דבר שמסייע למשכיר להחליט בכלל האם כדאי לו להתקשר עם שוכר שכלל לא בטוח שיש לו יכולת לעמוד לאורך זמן בהתחייבויות.

 

הבטוחה הטובה ביותר הינה ערבות בנקאית אוטונומית, שניתן לממש בכל עת לפי בחירת המשכיר. על מנת להוציא ערבות בנקאית זו, ידרוש הבנק ממנו יבקש השוכר את הנפקת הערבות, כי השוכר יפקיד סכום כסף בגובה הערבות, אשר יבטיח לבנק, כי בעת מימוש הערבות על ידי המשכיר, יהיה לו – לבנק – כיצד להיפרע מהשוכר – הלקוח שלו. לערבות בנקאית יש גם עלויות, כגון עמלות שהבנק גובה.

 

כתחליף שווה ערך לערבות בנקאית, אפשר לדרוש מהשוכר שיפקיד אצל המשכיר או אצל עורך הדין שלו, פיקדון כספי, אשר ישמש כבטוחה. על המשכיר ייאסר לעשות כל שימוש בפיקדון, אלא במקרה של הפרת הסכם המזכה אותו לממש בטחונות, ואם הפיקדון לא ימומש, הוא יוחזר בתום תקופת השכירות לשוכר, בצירוף הריבית שהוא יצבור בבנק. יתרונו של פתרון זה, שהוא מספק בטחון מלא למשכיר ואין לו עלויות של עמלות מבחינת השוכר.

 

בטוחה מקובלת יותר ביחס להסכמי שכירות של דירות מגורים, הינה מתן שטרי חוב חתומים על ידי השוכר וערב אחד או שניים. בעניין זה על המשכיר לדרוש כי גם הערבים יחתמו בפניו על שטר החוב, ואין להסתפק בכך שנותנים לשוכר את שטר החוב כדי שיחתים בעצמו את הערבים, מאחר וניתן בקלות להמציא פרטים של ערבים פיקטיביים. מומלץ גם לבחון באופן כלשהו את יכולת הפירעון של הערבים, בין ע"י הצגת תלושי שכר או אינדיקציה אחרת שתעיד על מצבם הכלכלי או על רכוש בבעלותם של הערבים.

 

אמצעי נוסף לקצר את הדרך לגבות חוב שיותיר אחריו השוכר, הינה לקחת מראש שיקים דחויים לכל תקופת השכירות החוזית. כך, גם אם השיקים יחזרו, ניתן לפנות מיידית להוצאה לפועל, ואין צורך להגיש תביעה שתמשך זמן רב.

 

כפי שציינתי, המשכיר יכול למצוא עצמו עם שוכר שהותיר חובות לרשויות שונות, כמו חובות ארנונה ומים, חובות לוועד הבית, לחברת החשמל, הגז ולבזק. את חובות הארנונה והמים אפשר לגלגל מראש על השוכר, על-ידי דיווח לעירייה על חוזה השכירות, דבר שמשייך את כל החובות לתקופת השכירות (בתנאי שהיא לפחות שנה) על השוכר, והעירייה תהייה מנועה מלדרוש חובות אלה מהמשכיר. ביחס ליתר הגורמים, ניתן לדרוש מהשוכר למסור למשכיר שיקים ריקים לפקודת חברת החשמל, הגז, בזק וועד הבית, אשר ישמשו לתשלום חובות, אם יהיו כאלה.

 

כל בטוחה שהשוכר מוסר למשכיר, בין אם ערבות, שטר חוב או שיקים לביטחון, צריכה להיות מוחזרת לשוכר, רק לאחר שהמשכיר וידא כי מעבר לדמי השכירות המלאים, השוכר הציג קבלות על תשלום כל יתר התשלומים החלים עליו בהתאם לחוזה וכי הנכס פונה על-ידי השוכר במצב ראוי כפי שמתחייב על-פי חוזה השכירות. הכותב הוא אלון יהודה מתיווך רמז נכסים המתמחה בתחום המקרקעין וניתן ליצור עימו קשר בטל': 08-6722144 / 0522-717727 או בפקס': 08-6722134 כתובת אתר www.remez.2me.co.il

 

שכירות –

בטחונות

רמז נכסים
יעוץ קנייה ומכירת נדל"ן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב