מתי בפעם האחרונה פניתם לקבלת יעוץ פנסיוני ומדוע שלא תעשו זאת בבנק?
שנת 2006 היוותה נקודת מפנה בעולם הפנסיה בישראל, או אז התקבלה חקיקת בכר, שקבעה בין השאר כי גם בנקים יורשו לתת יעוץ פנסיוני ללקוחותיהם, מה ששינה את אופן התכנון הפיננסי של משקי הבית בישראל. מהם היתרונות של יעוץ פנסיוני בבנקים, מהם המוצרים הנמכרים בהם, ומדוע כדאי ללקוחות הבנקים לפנות לקבלת יעוץ בתחום הפנסיה בהקדם? זאת ועוד במאמר שלפניכם.
סטאטוס יעוץ פנסיוני בישראל – האם אתם יודעים היכן מושקע הכסף שלכם?
בשנים שעד חקיקת בכר, רבים לא זכו לקבל כל ייעוץ פנסיוני בנוגע לעתידם, והסתפקו בתוכנית הפנסיה שקיבלו ממקום עבודתם. זאת ועוד, מחקרים מראים כי 86% מהשכירים בישראל אינם יודעים באיזה סוג השקעה מושקעים הכספים הפנסיונים שלהם, מהם תנאי ההשקעה ואפילו כמה כסף הם משקיעים מדי חודש. המשמעות? בלא יעוץ פנסיוני חשפו לקוחות את כספי ההשקעה שלהם לסיכונים מבלי שידעו, השאירו את ניהול הקופות בידי הקופות והקרנות מבלי שהיו מעורבים באופן ההשקעה, ו-95% לא ביצעו שינויים או ניצלו כל ידע שהוא על מנת לשפר את תנאי ההשקעה הפנסיונית שלהם.
לגבי אילו מוצרים מעניק הבנק יעוץ פנסיוני ?
הבנקים בישראל מעניקים יעוץ פנסיוני בעבור קרנות פנסיה, קופות גמל, קרן השתלמות וביטוחי חיים. כל אלה הם מכשירי חסכון לטווחי זמן שונים, אולם כולם יחד מאפשרים תכנון עתידי לקראת הפנסיה. אין פלא אפוא, שגם השטח מעיד על תחילת ההצלחה של תוכנית יעוץ פנסיוני על ידי הבנקים, זאת בדמות לקוחות רבים יותר ויותר הפונים אל הבנק לקבלת יעוץ זה.
מהם היתרונות של קבלת יעוץ פנסיוני בבנקים?
1. בנקים מעניקים יעוץ פנסיוני אובייקטיבי, שאינו נובע משיקולי רווח של עמלות מחברת ביטוח כזו או אחרת. בעת התקשרות הבנק עם ספקי ביטוחים למיניהם, העמלה שהוא מקבל היא קבועה ואחידה, כך שליועצים הפיננסיים בבנק אין סיבה להטות את הכף למוצר פנסיוני כזה או אחר.
2. פריסה ארצית – יעוץ פנסיוני בבנקים ניתן בכל הסניפים, לפיכך פרוש בכל רחבי הארץ וזמין לכל דורש.
3. יעוץ פנסיוני בבנק מוענק בשקיפות מלאה ללקוח, הנחשף למגוון האפשרויות העומדות בפניו ומקבל את מלוא המידע אודות עלויות הניהול השונות של כל מוצר פנסיוני.
4. המשכיות – בנקים מכירים את לקוחותיהם לאורך שנים, לפיכך יכולים להעניק יעוץ פנסיוני המסתמך על שינויים בחייו של הלקוח – הולדת ילדים חדשים, החלפת מקום עבודה וכו', ולבצע כל זאת גם באופן יזום מבלי שהלקוח יצטרך לעורר את תשומת ליבו של הבנק לגבי השינויים שחלו.
5. בעת קבלת יעוץ פנסיוני מהבנק הלקוח אינו משלם כל עמלה.
6. מנגנון הפיקוח על הבנקים מבטיח תאימות של הבנק לכל תקני הרגולציה והחוק במדינת ישראל, כך שהסטנדרטים הגבוהים של איכות, המאפיינים את התנהלותם של הבנקים, ישימים גם בנושא זה של יעוץ פנסיוני.
למידע נוסף: קרן פנסיה
דני