דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


היערכות נכונה ללקיחת הלוואות - הכינו עצמכם מראש! 

מאת    [ 03/02/2011 ]

מילים במאמר: 569   [ נצפה 2215 פעמים ]

היערכות נכונה ללקיחת הלוואות – הכינו עצמכם מראש!

הלוואות הן הדרך המושלמת עבור לקוחות הנדרשים למצוא מקורות מימון מיידיים. לעיתים נדרשות הלוואות על מנת לסייע במימון החלפת רכב או נסיעה לחו"ל, לעיתים נדרשות הלוואות על מנת לכסות משיכת יתר או להתמודד עם הוצאות בריאותיות שאינן צפויות. מה שבטוח הוא שבעת בחירת הלוואות יש לבחור את ההלוואה המתאימה ביותר לצרכי הלקוח, וזו שהוא יוכל לעמוד בהחזריה. הפעם נביא לפניכם מדריך לבחירת הלוואות, על מנת שתוכלו להבין מהן האפשרויות העומדות בפניכם בבחירת הלוואה, וכיצד תוכלו להיעזר בבנק לסיוע בקבלת החלטה חשובה זו.

הסבר על מהותן של הלוואות

הלוואות הן הפתרון האידיאלי עבור מי שנדרשים לסכום כסף גדול. לשם כך, תצטרכו להראות כי יש לכם משכורת והכנסה קבועה, המאפשרת לצפות כי אכן תוכלו לעמוד בהחזריה. במרבית המקרים, ניתנות הלוואות ביחס ישר לגובה המשכורת, על פיו נקבעת גם יכולת ההחזר החודשית.

על מנת לקבל הלוואות, תידרשו להוכיח כי יש לכם יכולת לעמוד בהחזריהן, מה גם שככל שתציגו בטוחות טובות יותר בפני הבנק או הגוף הפיננסי שאתם פונים אליו, כך תזכו לתנאים טובים יותר בלקיחת ההלוואה. דוגמאות לביטחונות - חשבון העו"ש שלכם, המשכורות הנכנסות אליו, תוכניות חיסכון, פנסיה, קרנות השתלמות וקופות גמל – כל אלה יכולים לשמש כבטוחות כנגד הלוואות שתיקחו, ולאשר את היותכם לקוחות ערכיים ובעלי חוסן כלכלי.

עוד כמה מילים על הלוואות מיידיות

הלוואות מיידיות הן הלוואות המתקבלות דרך הבנק או חברות האשראי במטרה להעביר סכומי כסף קטנים יחסית בתוך פרק זמן קצר מאוד (עד 48 שעות מהגשת הבקשה להלוואה). הלוואות מיידיות אלה מתאימות למקרים בהם נדרש סכום כסף שאינו עולה על 30,000 ש"ח, וכאשר יכול הלקוח להעמיד בטחונות ראויים להלוואה זו (קרן הפנסיה שלו למשל או חשבון האשראי).

לקוחות שנדרשים לסכום כסף גדול יותר, או שחסרים את הביטחונות המתאימים יוכלו לקבל הלוואות רגילות, אולם יש לזכור כי הדרך לאישורן ארוכה יותר. במהלך אישור הלוואות אלה, יערוך הבנק בדיקה אודות הלקוח, יבדוק כי אין מדובר בלקוח שחשבון הבנק שלו מוגבל, וכי לא עומדים כנגדו שקים חוזרים או כל הגבלה משפטית אחרת. במידה ונתוני הלקוח תקינים, לא תהיה מניעה לאשר את ההלוואה ולהעביר את הכסף.

 

מה נדרש לעשות לפני לקיחת הלוואות ?

1. התאימו את ההחזר החודשי לגובה המשכורת שלכם. זכרו, כי חתימה על הלוואה היא התחייבות לזמן ארוך, וכי עליכם לבדוק כי תוכלו לעמוד בהחזרי ההלוואה למשך זמן זה, בכדי שלא להסתבך בלקיחת הלוואה נוספת.

2. בדקו היטב את ההוצאות הקבועות הנוספות שלכם – האם יש לכם הלוואות נוספות, האם יש לכם משכנתא, שקים עתידיים שמחכים לפירעון - קחו את כל הנתונים האלה בחשבון בעת ההחלטה על לקיחת הלוואות ובדיקה האם הלוואות אלה אכן מתאימות לכם.

3. בדקו היטב את שוק ההלוואות ועשו סקר שוק מקיף. זכרו, כי כל בנק וכל גוף פיננסי יציע לכם הלוואות בתנאים שונים, כך שכדאי בהחלט לבדוק היכן תוכלו לקבל את ההלוואה המתאימה לכם ביותר.

4. בדקו אלטרנטיבות נוספות. לעיתים משתלם יותר לקחת משכנתא שנייה מאשר הלוואה נוספת.

5. כדאי תמיד להיוועץ ביועץ פיננסי, בין אם פרטי ובין אם מטעם  הבנק, שיוכל לסייע לכם לעשות סדר בהוצאותיכם, ולבדוק את אפשרויות ההלוואה השונות העומדות בפניכם.

6. אל תשכחו להתמקח. בעת לקיחת הלוואות תוצג לפניכם הריבית שתידרשו לשלם עבורה, אולם אין מדובר בריבית הסופית, וכדאי מאוד להתמקח על מנת להוריד אותה. זכרו, כי ככל שהרזרבות הכספיות שלכם גדולות יותר, כך גדל כוח המיקוח שלכם, וכך תוכלו לשכנע את הבנק להוריד את הריבית.

דני




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב