נשנושי תנועה ואוכל
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

נשנושי תנועה ואוכל 

מאת    [ 02/02/2011 ]
מילים במאמר: 522   [ נצפה 2431 פעמים ]

 
 

נשנושי אוכל:

נשנוש לא חייב להיות מופצץ במלח ושומני טרנס. אפילו בבתי ספר בארה"ב, מעוז נשנושי הג'אנק פוד, כבר קיימות מכונות נשנושים המבססות את מוצריהם האלטרנטיביים על גזר ושאר ירקות לא מטוגנים. למה נשנושים בכלל? נשנוש הוא ארוחונת קטנה, בין הארוחות המרכזיות. הערך הקלורי שלה- באופן אידיאלי - הוא נמוך והערך התזונתי שלה גבוה. מטרתה לאזן רמות אינסולין וסוכר בדם, למנוע צום ממושך מדיי והתקפי רעב וזלילה בלתי נשלטים. בגלל הסיבות האלו- הנשנוש  חשוב. הוא צריך להיות בין לבין, בשעה די קבועה בסדר היום והכמות שלו קטנה מאד. אלו שמחכים לצהריים, צמים ואז טורפים- משחקים עם ההורמונים, עם מיצי המרה ועיכול, עם  חילוף החומרים וכו'. אז לנשנש ולבחור נכון: להלן כמה דוגמאות מזינות לנשנושים בעלי ערך קלורי שנע בין 80-150, שניתן לקחת בשקית או קופסא קטנה, שתמיד יהיה בתיק.

1-     פרי – מנה ממוצעת בגודל אגס או תפוח בינוניים

2-     אגוזים לא קלויים ולא מומלחים: 4 חצאים של אגוזי מלך, 7 שקדים, 3 אגוזי ברזיל

3-     מיץ פרי ו /או ירק מדולל כמו מיץ גזר- 1/2 כוס מיץ , 1/2 כוס מים

4-     4 קרקרים קטנים ביתיים או 2 קרקרים כוסמין/שיפון עם 2 כפיות סירופ חרובים

5-     קערית גרנולה ביתית (ש"ש קלויה עם כף גרעיני חמניה וכף חמוציות)

6-     גביע יוגורט ביו/עיזים

7-     פרות יבשים ללא סוכר- 2 תמרים/4 משמשים/ 2 תאנים/ 4 אננס

8-     ירקות כמו גזר, פלפל, מלפפון, כרוב + משולש גדול של גבינה צפתית או כפית טחינה

9-     משקה דגנים/צ'יקוריה- עד 1/2 כוס חלב שקדים/אורז/ סויה ללא המתקה

10-   פרוסת לחם מדגן מלא עם כף אבוקדו

נישנושי תנועה:

פעילות גופנית לא חייבת להיות ספינינג 3 פעמים בשבוע או ריצה או זומבה בטירוף. אפילו לא חייבים להזיע כל פעם. פעילות גופנית - זה לא לשבת בכסא כל היום. זה לא להיות בטטה באופן עקרוני. העיקר לזוז. גם הליכה מפה לשם 10 דקות, היא פעילות גופנית ואם עשית את  אותן 10 דקות בהלוך מהעבודה ובחזור- כבר יש לך נקודות זכות, כן! יש לזה אפקט מצטבר, גם לקצת הזה פה ושם. כמובן, ככל שיירבו ה"קצת פה וקצת שם"- כן ייטב. אם אתם בתהליך הרזיה- ללא ספק, אומר לכם לעשות ספורט יותר מאומץ, יותר אירובי ממושך, לפחות 20 דקות ולא לדלג על חיזוק שרירים. להיות פעילים באופן עקרוני- זה לעלות מדי פעם על האופניים לטיול בשבת, בכלל לצאת לטיול, או ללכת קבוע כל יום נגיד לרכבת. זה אפילו עדיף מפעילות עצימה מדיי, בשעה אחת מרוכזת ואינטנסיבית וכל שאר היום- כלום.  אלא שחוגי התעמלות מהווים מסגרת טובה ששומרת על המינימום ההכרחי- שרוב האנשים לא שומרים עליו. הנה כמה דוגמאות לנשנושי תנועה- ופה- חבר'ה, הנשנוש חופשי ללא הגבלה:

1-     לעלות הביתה/למשרד ובכל הזדמנות-  במדרגות

2-     לקחת את הילד מהגן ברגל/בעגלה

3-     לחנות רחוק בכוונה, ברצון ובששון

4-     לשחק כדור עם ילדים, ולא רק עם שלך

5-     להזמין חבר/ה ללכת לסרט

6-     מתיחות מול הטלוויזיה

7-     שאיבות בטן וכיווצי סוגרים באוטו, בהמתנה לרמזור

8-     סקס ומסג'

9-     אופניים לסידורים, לפגישה ולאוורור הראש

10-  לנקות את הבית עם כל הגוף והנשמה...

להדרכות , טיפים חינם היכנסו לאתר:  www.coachlia.co.il  


אודות המחברת: ליה שניידר לוי , מאמנת כושר ותזונה, באופן פרטני ובקבוצות. מנהלת "אימוני אשת חיל", מחנה אימונים והרזיה לנשים.  מדריכה מוסמכת לפילטיס, מחול אירובי, חדר כושר ואימון תזונתי.  בעלת ניסיון בהדרכת אוכלוסיות מיוחדות כגון נשים בהריון ואחרי לידה, מבוגרים, בעלי קושי תנועתי.  ותק של של 13 שנות הדרכה. מוסמכת Coaching בהתמחות תזונה, ירידה במשקל ואורח חיים בריא. בנוסף- מורה לאמנויות, בהתמחות לקולנוע. עורכת סרטים אישיים.  

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב