דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בדק בית ירוק 

מאת    [ 02/02/2011 ]

מילים במאמר: 471   [ נצפה 2258 פעמים ]

עד היום קראתי הרבה מאד על בדק בית בהיבטיו השונים. התחומים שאותם מכסה בדק בית הם רבים שונים אבל הם מתמצים בבדיקה של נכס העומד למכירה מהיבטים שנוגעים לאיכות הבנייה ולפגמים שעשויים להתגלות בה. תחום אחד שבו – לעניות דעתי – עוד לא נוגע בדק בית כיום הוא התחום הירוק. נדמה שיש כיום מקום לכך שחברות בדק בית יציעו גם בדיקת נכסים מהיבטים אקולוגיים. אין ספק שישנו ציבור גדול שישמח לקבל שירות שכזה.

מהו בדק בית אקולוגי או בדק בית ירוק? מדובר בבדיקה של נכס כדי לראות אם הוא עומד בפרמטרים שונים שחשובים למי שרוצה להגן על הסביבה, לשמור על כדור הארץ ולצמצם את הנזק שאנחנו גורמים למקום שבו אנו חיים. בדק בית אקולוגי יכול להתמצות במתן ציון לבית כלשהו כדי לדרג אותו על סולם ירוק: מבתים שגורמים לזיהום רב ולבזבוז ניכר של אנרגיה ועד בתים ידידותיים לסביבה בעלי ציון ירוק גבוה או תו תקן אקולוגי מובחר. בדק בית אקולוגי גם יכול להיות כזה שבסופו ניתנת ללקוח הירוק רשימת פגמים שניתן לתקן, מטלות שעליו לבצע ודרכים שבאמצעותן הוא יוכל לשפר את המצב האקולוגי של הבית שלו או של בית שהוא מעוניין לקנות.

מה יכול לכלול בדק בית אקולוגי? במידה ומדובר בבית בבנייה יש לבדוק את החומרים שבהם נעשה שימוש. האם מדובר בחומרים ידידותיים לסביבה ולבני אדם? האם תהליך הייצור של חומרים אלה מזהם במיוחד? האם אלה חומרים שפוגעים בבריאות שלנו ושל כדור הארץ? גם שיטות הבנייה עצמן יכולות לעבור בדק בית. ישנן שיטות בנייה היום שהן פחות מזהמות – דהיינו עושות שימוש בפחות מקורות אנרגיה מתכלים ומייצרות פחות פסולת – ויש לעודד את השימוש בהן כשבונים בתים.

בדק בית אקולוגי יבדוק את רמת הבידוד של הבית. בית מבודד יותר הוא בית שבו יש פחות צורך בחימום בחורף ובקירור בקיץ. על-ידי בנייה נכונה ושימוש בחומרים שונים אפשר לבנות בית שהצריכה האנרגטית שלו היא מינימאלית ומותירה טביעת רגל פחמנית קטנה יותר. כמו כן אפשר לחשוב על דרכים שבהם הבית עצמו יעשה שימוש באנרגיות מתחדשות כמו שמש ורוח. בית שבו יש דרך לנצל אנרגיה סולארית יזכה כמובן לציון אקולוגי גבוה יותר. כמו כן יש לוודא שהבית נבנה כך שיש בו מקום לדאגה למחזור במהלך חיי היום יום. בית שבו קל יותר למחזר כיוון שמראש הוא כולל בסיס למחזור יעיל ואיכותי הוא בית אקולוגי יותר.

ככלל, חברות בדק בית אקולוגי יהיו מצוידות לא רק בכלים לבדיקת בתים אלא גם בכלים לייעוץ והכנת תוכניות לשדרוג אקולוגי של בתים קיימים. ישנם בתים שכבר אי-אפשר לשפר את טביעת רגל הפחמנית שלהם אבל יש הרבה בתים שעם קצת עבודה הם יהיו הרבה יותר ידידותיים לסביבה. עבור הלקוחות שרוצים לשפר את הבית שהם קונים, חברות בדק בית יציעו תוכנית פעולה שניתן ליישם בצורה הטובה ביותר.

לסיום נזכיר שיש היום יותר ויותר לקוחות שמעוניינים לצרוך בצורה ירוקה יותר. חברת בדק בית אקולוגית איננה רק עניין ערכי אלא פשוט רעיון עסקי מצוין שיזכה להצלחה רבה בקרב קהל לקוחות שגדל בהתמדה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב