דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מרקיזות: זה טוב לכולם 

מאת    [ 02/02/2011 ]

מילים במאמר: 483   [ נצפה 2303 פעמים ]

אל לכם לטעות: מרקיזות ממלאות תפקידים חשובים ביותר בחיינו. אין מדובר בסתם סוככים שנועדו לספק את צרכיו של פלוני אלמוני. סוככים אלה הם תרומה לכלל הציבור ולרווחתו.

תארו לעצמכם יום שמש ישראלי מצוי ואתם מפלסים את דרככם מתחת לשמש הקופחת. הזעה ניגרת מלמעלה למטה ובכל הכיוונים. האם לא תהיו מאושרים לעצור לרגע בצילה של מרקיזה? ליהנות ממעט צל משיב נפש? להשיב את נפשכם ולו לרגע קט, לנוח לרגע, לנוס לזמן קצר מהשמש הקופחת. כך פזורות להן מרקיזות ברחבי העיר, ממתינות להלך האומלל הנצלה בחומה של שמש קופחת. והנה הוא בא בצילו של סוכך והוא מודה לפלוני אלמוני שטרח והתקין מרקיזה מעל חנותו כדי שכל מי שחולף ברחוב יוכל לנוח בצילה.

תארו לעצכם יום גשם בחורף. המטריה שלכם כבר ברוח ואבדה לה בנחלים השוצפים מהמדרכה אל הכביש. והנה נקרית בדרככם מרקיזה פתוחה ואתם ממהרים לחסות לרגע בצילה כדי להסדיר את הנשימה, לנער מעט את הבגדים הספוגים במים רבים, לסדר את הצווארון מחדש, להיטיב את הצעיף ואת הכובע, לרקוע מעט ברגליים כדי שיתחממו קצת. האם לא תודו לאותו פלוני אלמוני שהציב מרקיזה מבד אטום למים מעל חנותו? הגשם יחלש קמעה, ואולי אפילו ייפסק ואתם תצאו מתחת למחסהו של הסוכך הנפלא ובכוחות מחודשים תמשיכו בדרככם. הכנרת עצמה אומרת תודה לכל מי שמתקין סוככים ברשות הרבים כיוון שכך פחות אנשים מתפללים שהגשם ייפסק – הרי יש להם מחסה והגשם יכול להמשיך ולהישפך כאוות נפשו מעבי השמיים הכבדים. הרי לכם רווח של כלל הציבור מקיומן של מרקיזות בכל מקום: שיפור מאזן המים בארצנו המתייבשת במהירות.

ומה בדבר כל אותם בתי קפה עם מיני מרקיזות שתחתם אפשר לשבת ביום אביב מבורך? מה בדבר אותה אווירה רומנטית שניתן למצוא רק בצילה של מרקיזה חיננית? היאך, אם לא כך, נוכל לשבת ברחובה של עיר ישראלית ולהרגיש כאילו אנחנו יושבים ברחוב פריזאי באביב צרפתי חינני? כמה זוגות נוצרו כך? כמה אהבות פרחו בצילן של מרקיזות? כמה אושר ושמחה ירדו לעולם בזכות האהבה שפרחה בצילם של סוככים? האין העולם מקום טוב יותר כשאר יש בו אהבה רבה יותר? האין יותר אהבה בעולם בזכותם של ימי אביב נהדרים בבית קפה נעים ומעוצב היטב? האם יש דרך טובה יותר להשלים את עיצובו של כל בית קפה מהשימוש בסוגים מתאימים של סוככים נאים לעין שיוצרים את האווירה הנכונה והמתאימה ביותר לפריחתה של אהבה?

הביטו בעיר שבה אתם גרים ואמרו לי: היש בה מספיק צבע? האם היא אפורה כשק קרוע ומנוקד בכתמים כהים של לכלוך ואבק או שמא היא עולה כפורחת ונראית כמו כר דשא שבו פורחים אלפי פרחים אחרי הגשם? כשאר העיר שלכם מנוקדת במיני מרקיזות צבעוניות היא נפרדת מהאפור ולובשת את הצבעוניות המשובבת כל נפש שבה החיים יפים יותר בעיר יפה יותר. זהו יעד חשוב של כל מי שטורח ומתקין מרקיזה בחנות שלו, בבית הקפה שלו, במרפסת שלו או בכניסה לבית העסק שלו: להשיב את הצבע לעיר ולעשות ממנה מקום נעים יותר עבור כל מי שחי בה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב