דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


769מפגש באין סוף-ביקורת-דורון תבורי-אנסמבל הרצליה 

מאת    [ 02/02/2011 ]

מילים במאמר: 419   [ נצפה 3022 פעמים ]

769מפגש באין סוף-דורון תבורי-אנסמבל הרצליה צילומים-אלי ליאון   אקדים ואומר כי אני מעריך מאוד את דורון תבורי כשחקן ובמאי.תמיד בהצגות שהוא מביים יהיה משהו מיוחד,משהו חריג שיאפיין את הבימוי. הוא בוחר לביים דברים שהוא אוהב,דברים קצת לא שיגרתיים. לאור זאת יוצא שכל מה שהוא מביים מסקרן וכדאי לראות. אין הוא מתחשב בצופים ולפעמים הצגה שהוא מביים מיועדת לקהל מצומצם, קהל אוהב תיאטרון מובהק או קהל שאוהב לראות דברים לא סטנדרטיים ומאתגרים.   כזו היא גם ההפקה של ההצגה "מפגש באין סוף"בעקבות מפיסטו שמועלת כעת באנסנמבל הרצליה כאשר הקונספט והבימוי הנם של תבורי. מה המיוחד והחריג בהפקה זו. שני דברים מאפינים את הבימוי של תבורי- חוסר הדרמטיזציה והדו שיח בין הדמויות.   ההצגה הנמשכת כשעתיים וחצי כולל הפסקה מורכבת משני חלקים השונים אחד מהשני שוני רב. החלק הראשון סטטי ביותר כמעט ללא תנועה על הבמה בה יושב נמרוד ברגמן הוא גוסטף גרונדגנס שחקן ובמאי בתיאטרון מן הגרמני אחד מהתיאטרונים המפורסמים והמשפיעים בגרמניה במאה ה20. חלק זה הנו בעצם הצגת יחיד שלו כאשר לפעמים המונולוגים הארוכים שלו נפסקים ע'י יפתח אופיר הוא קלאוס מן סופר ואינטלקטואל שהיה הן ידידו והן גיסו של גוסטף.יפתח אופיר מגיש את המונולוגים שלו מסרט המוקרן על מסך קולנוע ללא כל שיח או התערבות במונולוגים של גוסטף. תוכן המונולוגים הם בין השאר מהרומן מפיסטו שכתב מן ויצירות אחרות שלו המטפלים ביחסים ביניהם והרקע ההסטורי הרלונטי.   החלק השני הרבה יותר תיאטרלי .יש מעט דו שיח בין גוסטף הנמצא על הבמה לבין קלאוס שבסרט הווידאו .יש תנועה מסויימת על הבמה וענין בנעשה בסרט המוקרן. התקשתי להבין את הטקסט שנאמר על הבמה או בסרט אך אין זה אומר שלא נהנתי.קשה שבעתיים ההבנה של הנאמר אם לא זכרת היטב את ספריו של מן.   משחקם של אופיר וברגמן היה טוב מאוד.זאת הצגה קשה הן לשחקנים והן לקהל אך הראשונים התגברו עליה בגבורה. נהנתי ממשחקו הסטטי של ברגמן ומביצוע השיר במערכה הראשונה ותנועותיו ו"תעלוליו"במערכה השניה וכן מאופיר שהיה רענן,חי,לעתים משעשע ומרגש וכן מדמותו האפריקאית הצבעונית.   עזרו להפקה המיוחדת והמענינת הזאת יוחאי אברהמי בסרטי הוידאו שהוקרנו והלוקחים חלק נכבד בהפקה,חנן אלשטיין שעשה את התחקיר ההסטורי והאישי,יחיאל אורגל האחראי על התאורה,ארקדי זיידס מעצב התנועה בעיקר במערכה השניה והתלבושות לרוב בסרט אדם קלר.   לראות או לא לראות:חריג,מענין,מסקרן ביותר,מיוחד.לאוהבי תיאטרון מובהקים.   נכתב על ידי elybikoret -אלי ליאון, 30/01/2011 08:09    הרוצה לראות תמונות מההצגות מוזמן להכנס לאתרי www.elybikoret.022.co.il אני מזמין אתכם להכנס לאתרי החדש בו ריכזתי ביקורות שכתבתי מ1.6.10 והתפרסמו באתרי אינטרנט שונים בכל שטחי האמנות,חיבורים שכתב פרופ'יוסי גמזו וחומר אחר.
ביקורות שהתפרסמו לפני 1.6.10 אפשר לראות רק באתר שבו פורסמו
הכתובת www.elybikoret.022.co.il
 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב