דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מטבחים כפריים: כמיהה וכמהין 

מאת    [ 02/02/2011 ]

מילים במאמר: 508   [ נצפה 2054 פעמים ]

מדוע מטבחים כפריים זוכים לפופולאריות גדלה והולכת? מדוע כה הרבה אנשים בוחרים להתקין מטבחים כפריים בביתם? הסיבה לפופולאריות של מטבחים כפריים נובעת מכמה וכמה סיבות. אפשר לדבר הרבה על איכות ועל עמידות, על שימושיות וניצול שטח וכן הלאה. אבל הסיבה האמיתית לכך שבסופו של דבר אנשים בחורים מטבחים כפריים היא התחושה שהם מעוררים, ההילה שבאה איתם, הערך הסמלי שלהם והמטען הרגשי שבו הם עמוסים.

 

אי אפשר להתכחש – ולמה שמישהו ירצה להתכחש? – למטען הרגשי שאותו נושאים מטבחים כפריים כמו ניחוחו של פרח או צילו של עץ רחב צמרת. מטבחים כפריים מפיצים ניחוח מיוחד. לא הניחוח המיוחד שנודף מהעץ המלא – ריח העץ המוכר; גם לא ניחוח החומרים האחרים שמהם עשוי המטבח, גם לא ניחוח המאכלים שעולה ממנו כאשר עומדים בו ומבשלים ארוחה מיוחדת או סתם ארוחה משפחתית של יום שישי בערב, למרות שהניחוח הזה עוד יעלה באפינו בהמשך הדברים. הניחוח של מטבחים כפריים שעליו אנחנו מדברים הוא ניחוח שאיננו כימי, ניחוח של מולקולות כימיות שפועלות על מרכז החישה במוח האנושי. הניחוח של מטבחים כפריים שעליו אנחנו מדברים מורכב ממולקולות של זיכרון ומחלקיקים של דמיון שנישאים בתוכנו ומסביבנו ולמרות שהם פועלים על מרכז התחושה במוח, אולי הם בכלל נולדים בתוכו, יוצאים לשוטט בעולם ואז שבים אליו כמו הבן האובד ששב הביתה. אלה הם חלקיקי הכמיהה שמהם בנויים מטבחים כפריים. האמת היא שכאשר בונים מטבחים כפריים אולי עושים שימוש במיני חומרים איכותיים כמו עץ מלא, זכוכית וקרמיקה. אבל המרכיב האמיתי שממנו נוצר המטבח הוא חלקיקי הכמיהה: הכמיהה לבית חם, לחיי השלווים של הכפר, לשקט של הרים ויערות של ארצות רחוקות, של ימים רחוקים ושל חוויות ילדות.

מטבחים כפריים מעלים ניחוחות של פטריות כמהין גם אם לא  נעשה בהן שימוש במהלך הבישול. אנחנו ממלאים את המטבחים שלנו בירקות טריים, בקטניות מכל הסוגים, בבשר משובח, בתבלינים ריחניים ושאר מטעמים מעוררי תיאבון שבאמצעותם אנחנו יכולים להכין ארוחות מיוחדות וטעימות. מטבחים כפריים הם מעין תפאורה שבה אנחנו מרגישים יותר בנוח,יותר שלווים,יותר כישרוניים. המטבחים הללו כמו מעודדים את חוש הבישול שלנו, את היכולות הקולינאריות הטמונות בנו. כשאנשים נמשכים אל מטבחים כפריים הם נמשכים לניחוח הכמהין שעולה מהן. הצורה של המטבחים, התחושה שהם מעוררים מעוררת את בלוטות הטעם שלנו יותר מכל ירך טלה או דג סלמון טרי. כאשר אנחנו מתקינים מטבחים כפריים אנחנו מנסים ליצור לעצמנו את הסביבה שבה נצליח לחבר את הנינוח הדמיוני עם הניחוח האמיתי שיעלה מהתבשיל שאותו אנחנו מכינים במטבח. אנחנו מקווים שנינוח הכמהין שנדמה שהוא חלק בלתי נפרד ממטבחים אלה ידבק באוכל שלנו, בארוחות שלנו. זהו עוד תבלין שאנחנו רוצים שיהיה לנו במטבח.

הכמיהה והכמהין הם המרכיבים הסודיים שמהם בונים מטבחים כפריים. ללא המרכיבים הללו לא היינו חוזים בהצלחה שקוצרים מטבחים אלה. איכות איננה נמדדת רק באורך החיים של המטבח אלא גם באורח החיים שהוא נושא עימו כמו צבעים של ציפור שיר או רעמתו של האריה. מטבחים כפריים מביאים אל תוך הבית שלנו את כמיהת הכמהין.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב