דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי רפלקסולוגיה: הרבה יותר ממכונאות 

מאת    [ 02/02/2011 ]

מילים במאמר: 490   [ נצפה 1936 פעמים ]

זה לא שיש במכונאות משהו רע. העולם שלנו לא יכול להתקיים בלי מכונאים. אבל כאשר מדברים על תחום של רפואה אלטרנטיבית כמו רפלקסולוגיה חשוב להבין שעבודתו של המטפל איננה זהה לעבודתו של המכונאי. לימודי רפלקסולוגיה מציבים להם למטרה הכשרה של מטפלים בעלי גישה נכונה לטיפול הרפלקסולוגי.

לצורך הבנת העניין יש דווקא לפתוח ולומר שעל התלמיד שבוחר לימודי רפלקסולוגיה להבין שעבודתו אכן דומה מאד לעבודתו של המכונאי. לימודי רפלקסולוגיה מלמדים הרבה דברים אבל את הטיפול עצמו ניתן לחלק לשלושה חלקים. האבחון: כמו המכונאי שניצב לפני המכונית ומנסה להבין מה מקולקל בה, כך יתמודד הבוגר של לימודי רפלקסולוגיה עם המשימה לאבחן את הבעיות של המטופלים שלו. בשלב הבא, שלב הפרוגנוזה, המטפל, כמו המכונאי, מחליט על תוכנית פעולה שבעזרתה הוא מתכוון לפתור את הבעיות ולתקן את הקלקולים. בשלב השלישי הבוגר של לימודי רפלקסולוגיה מיישם את תוכנית הטיפול שלו בדיוק כמו המכונאי שמתקן את התקלות השונות במכונית. בוגר לימודי רפלקסולוגיה הוא קודם כל מכונאי טוב ובעל ידע שיודע כיצד לגלות את הבעיות ולתקן אותן. מי שאיננו מכונאי טוב לא יוכל להיות מטפל טוב כיוון שהוא לא יוכל לעמוד במטרה העיקרית של בוגר לימודי רפלקסולוגיה: לטפל באנשים ולסייע להם בפתרון בעיות שונות שנמצאות בתחום ההתמחות שלו.

אבל אין למתוח את הדמיון בין המכונאי ובין בוגר לימודי רפלקסולוגיה רחוק מדי. למעשה, אחת מהטעויות החמורות ביותר של אנשים – טעות שהופכת אותם למטפלים לא טובים – היא שהם חושבים שמספיק לדעת את הכללים, לדעת איפה ללחוץ ומה אומרת נקודה זו או אחרת בכף הרגל כדי להיות רפלקסולוג מקצועי. לצד המכונאות לימודי רפלקסולוגיה מלמדים את התלמידים שיש הרבה יותר ממכונאות בלבד בתחום הרפלקסולוגיה. אי-אפשר לגשת אל המטופל כאילו אנחנו ניגשים אל מכונית עם מפתח ברגים. גוף האדם איננו רק מכונה מסובכת בהרבה מכל מכונית. גוף האדם מכיל גם רוח – מרכיב שאיננו בנמצא באף מכונית בעולם. המטפל – כך אנחנו לומדים במהלך לימודי רפלקסולוגיה – חייב להבין את ההשפעה ההדדית בין הרוח והגוף. עליו להבין שתהליך תרפויטי הינו תהליך שבו יש לשלב את הנגיעה בשני הפנים של המצב האנושי.

על כך יש להוסיף עוד מאפיין חשוב בעבודת המטפל שאותו אין למצוא בעבודתו של המכונאי. במהלך לימודי רפלקסולוגיה התלמיד לומד את החשיבות של יחסי מטפל-מטופל. עליו להבין כיצד פועלת הדינאמיקה שבין המטפל והמטופל וכיצד היא משפיעה על תהליך הטיפול עצמו. אי-אפשר לגשת אל המטופל כמו שניגשים אל מכונית. כל מטופל הוא בעל אישיות משלו והיסטוריה משלו ויש לנסות ולהתאים – עד כמה שהדבר אפשרי – את הטיפול למטופל. עוד פן חשוב של היחסים בין המטפל והמטופל הוא הפן האתי. יש חשיבות גדולה לכך שבמהלכם של לימודי רפלקסולוגיה התלמיד יבין שיש התנהגות אתית ראויה ושעליו להקפיד על כללים שונים שאינם נוגעים רק למפת כפות הרגליים.

בסופו של דבר, לימודי רפלקסולוגיה מכשירים מטפלים שהם אמנם מכונאים טובים אבל הם גם הרבה יותר מכך. מטפל טוב יודע לתקן תקלות אבל הוא מבין שהמטופל שלו הוא הרבה יותר מסובך ומורכב מאשר כל מכונית שהיא.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב