דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי רפלקסולוגיה: למי שרוצה הכול 

מאת    [ 02/02/2011 ]

מילים במאמר: 478   [ נצפה 2048 פעמים ]

אפשר לחשוב על סיבות רבות שגורמות לאנשים שונים לבחור לימודי רפלקסולוגיה. לאחרונה התגלתה לי סיבה מעניינת שגורמת לסוג מסוים מאד של תלמידים לבחור לימודי רפלקסולוגיה. מדובר באנשים שאני מכנה אוכלי כל. הם בוחרים לימודי רפלקסולוגיה כי יש בהם הכול וככה הם לא צריכים לבחור רק בדבר אחד אלא יכולים ליהנות מכל העולמות מבלי להתפשר ולוותר על מה שהם אוהבים: הכול.

בני אדם, כידוע לכולנו, הם אוכלי כל. אפילו הצמחונים שבינינו יודו בכך: האדם יכול לאכול הכול ועד שהוא גילה את הצמחונות הוא גם הקפיד לאכול כל מה שהיה אפשר. בעבר, האדם מן הישוב גם היה עושה הרבה דברים שונים על בסיס שגרתי. לעומת מגמת ההתמחות שהחלה עוד לפני העידן המודרני אבל צברה בו תאוצה, פעם היה מקובל שאיש הרוח האמיתי עוסק בכל תחומי הידע. איש הרנסנס היה כזה שידע לצייר וידע לשרטט, ידע לחקור את גוף האדם ואת המכונות הקיימות מסביבו, ידע לכתוב מסות פילוסופיות ולהמציא מכשירי מלחמה. אבל כיום אנחנו מצפים מאנשי הרוח שלנו, מהמדענים ומהאקדמאים שלנו שהם יתמחו בתחום אחד. מי שמסרב לקבל את הגזרה המודרנית הזו יכול לבחור ללמוד לימודי רפלקסולוגיה כדי שהוא יוכל להתקרב למעלתו של איש הרנסנס.

התלמיד שבוחר לימודי רפלקסולוגיה הוא אדם שאיננו מוכן להסתגר בדלת אמותיו של תחום אחד ויחיד. לימודי רפלקסולוגיה, כך ניתן לגלות מבחינה מהירה של המידע הקיים באינטרנט, כוללים תחומים שונים עד מאד של ידע מכל הסוגים. אפשר להתחיל בכך שבתוכם של לימודי רפלקסולוגיה משתלב העתיק עם המודרני, ההיסטוריה עצמה משתלבת בתוך ההווה שבו אנו חיים. כך יכול להרגיש התלמיד שרוצה הכול שהוא יכול לחיות בעבר ובהווה גם יחד. בנוסף על כך הוא יכול ללמוד ולהכיר ידע שמגיע מארצות רחוקות ומתרבויות שונות לצד הידע שאותו מציע המדע המערבי. התלמיד שאיננו רוצה לבחור במזרח על פני המערב או להיפך יכול כך ליהנות מכל העולמות: הוא משלב את סוגי הידע השונים לגוף ידע אחד ושלם שבו הם משפיעים זה על זה ומשלימים זה את זה.

לימודי רפלקסולוגיה דוחפים למעשה כל תלמיד להבין שכדי להכיר את העולם ולפעול בו אי-אפשר להעדיף ולבחור פן אחד שלו על פני פן אחר. החלוקה בין גוף ונפש שאליה הרגילה אותנו התרבות שבה אנו חיים איננה יכולה להתקיים בתוך לימודי רפלקסולוגיה. התלמיד ניצב בפני ההבנה שטיפול הוליסטי דורש את ידיעת הקשרים וההשפעות בין החלקים השונים של הקיום שלנו; לא רק בין איברים שונים של הגוף אלא גם בין התחום הקרוי גוף ובין התחום הקרוי רוח או נפש. אין ספק שאותו אוכל כל שמבקש לחיות בכל העולמות מוצא כך את מקומו בתוך תוכם של לימודי רפלקסולוגיה שמאפשרים לו לגעת בכל הממדים של הקיום ולא להסתגר רק בתוך ממד אחד ויחיד, עד כמה שהוא יהיה גדול ורחב ידיים. במקום להסתפק במועט – רב כל-כך שהוא יהיה – לימודי רפלקסולוגיה מאפשרים לאוכל הכול לנדוד בין כל העולמות מבלי לעזוב את אחד מהם מאחוריו: שיטוט בו זמני בכמה מקומות שאינם כה רחוקים זה מזה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב