דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אולמות אירועים- הסוף? 

מאת    [ 19/07/2007 ]

מילים במאמר: 610   [ נצפה 6285 פעמים ]

בס"ד 01/07/2007
אולמות אירועים- הסוף?
מאת: בר דניאל.
מנהל שיווק ומכירות- גן סיטי אירועים.
לתגובות ושאלות: db09@walla.com

בשנים האחרונות החלו אולמות אירועים ישנים הנמצאים בד"כ באיזורי התעשייה שבערים לשנות "כיוון". הפסדים של כסף רב או כדאיות כלכלית מינימלית שבהחזקת אולם אירועים ישן גרמה לבעלי האולמות לפרוש מהמירוץ הבלתי נגמר אחר הזוגות והפכו את האולם למועדון לילה/בינגו/ דיסקוטק של בני הנוער או "גובסו" וחולקו למשרדים עבור בעלי מקצועות חופשיים.
חלק מבעלי האולמות הבין שהענף תחרותי מאוד והחליטו לתת דחיפה לעסק הכושל באופן יחסי. בעלי האולמות נכנסו לסבב שיפוצים ושינויים מסיביים החל מתיקרה, רצפה, החלפת כסאות ושולחנות, ציוד, רענון תפריט ואפילו שינוי השם/ המותג ושידרגו את היכולות שלהן ואת כמות הלקוחות בהתאמה. בעלי אולמות אחרים, פנו למגזר הדתי- לאומי והחרדי כשהעבירו את כשרותם לידיהם של רבנים בעלי שם והאולם הפך להיות חלק- גלאט- כשר למהדרין ופנה לנישה זו מראש.
ללא ספק, החלטות אלו הצילו ברוב המקרים, את בעלי האולמות מהפסדים נוספים ובזבוז משאבים כספיים ונפשיים כדי להמשיך ולהישאר בתמונת התחרות על הלקוחות.
מזה זמן רב , גני אירועים אינם עוד מנת חלקם של העשירון העליון ועם פתיחה של גני אירועים רבים וכשהתחרות בין הגנים הגיעה לנגיסה במחיר המנה שעל הלקוח לשלם, הפכו האולמות ללא רלוונטיים עבור רוב הציבור הבינוני/ בורגני.
ציבור זה, העדיף להוסיף את ההפרש שנהיה קטן עם השנים וחגג את האירועים המשפחתיים בגנים.
המקרה המצער באולמי ורסאי במאי 2001 החדיר בקהל הרחב פחד מאולמות שאינם על הקרקע ונתן את האות לבריחה מסיבית מעריכת אירועים באולמות ונהירה לעבר גני האירועים שנמצאים על הקרקע.
אירועי היוקרה של העשירון העליון ואירועים של המגזר העסקי (כנסים וקונגרסים) למשל, עברו מבתי המלון לגני האירועים המובילים כך, שהאולמות נשארו עם נתח שוק קטן ולא אטרקטיבי עבורם (מבחינה כלכלית כמובן...).
האם תם עידן אולמות האירועים בארץ? האם כל האירועים שנוזמן אליהם בשנים הקרובות יהיו תמיד תחת כיפת השמיים בין פרחים, עצים או על שפת הים כשרעש הגלים וקול ציוץ הציפורים נשמעים? האם לא נעלה יותר במעליות כדי להיכנס למבנה בו מתקיים האירוע?
בהחלט לא!
ראשית, גני אירועים רבים החלו לתחום את אזור הישיבה סביב השולחנות באמצעות מאהל או מבנה זכוכית יוקרתי כך, שמבנה בהגדרתו הלשונית כמבנה עדיין קיים גם בגני האירועים אם כי, לא על הגובה. מבנה זה נותן אפשרות לגן האירועים לקיים גם אירועי חורף, למזג את החלל ולמנוע מהאורחים הפרעות מצד מעופפים וחרקים למינהם.
לגבי האולמות הישנים. אולמות האירועים הפונים לנתח השוק שאינו יכול לשלם מעל 160 ש"ח למנה אלא, אולמות אירועים לציבור "הביניים" (סכומים הנעים בין 120 ש"ח ועד 160 ש"ח) ואולמות אירועים לציבור הדתי- לאומי והחרדי יהיו קיימים תמיד כי הם נותנים מענה לאיזשהו צורך קיים (שלא אמור להשתנות אלא, אם כן תחליט הממשלה לחלק מענקים ומתנות כספיות לאזרחים...). וכלל ראשון בשיווק ברגע שיש ביקוש יש פוטנציאל להיצע.
בבני ברק למשל, יש אולמות הגובים גם 70 ש"ח למנת ערב ו-$10 עבור אירוע צהריים. נכון, זה בלתי נתפס למי שמכיר את העלויות אך, זה קיים מאחר, והציבור החרדי משלם רק סכומים נמוכים והאולם מתאים עצמו לכך בדיוק כמו דגמים לרכב. ישנם דגמים מפוארים ויקרים יותר ודגמי רכבים פחות מאובזרים ולכן, גם זולים יותר.
בנוסף, ישנו עדיין ציבור ש"מכור" לאולם זה או אחר הקרוב למקום מגוריו. הדבר מצוי ברוב הפעמים ביישובים קטנים שההיכרות עם הבעלים קרובה מאוד ומאפשרת לעיתים, פריסת תשלומים ותנאים אחרים למינהם שהלקוח לא יוכל לקבל בגני אירועים שאין היכרות ישירה עם הבעלים אלא, עם מנהל מכירות מטעמו.
בכל אופן, הירידה התלולה באולמות כנראה, תימשך. אין מקום לאולמות הנוטים לבינוניות מאחר, והקהל הרחב דורש ומקבל בענף חדשנות רבה ושינויים תכופים השדרוג הוא אלמנט הכרחי לקיום. אולמות האירועים שנשארים בענף נמצאים ברובם במצב של "צפים", הרווחים כבר לא כבעבר המחיר למנה נשאר כבעבר במקרה הטוב וההוצאות רק עולות.
המרוויחים העיקריים של מגמה זו הם בעיקר, הלקוחות והאורחים. הלקוחות מקבלים מחירים נוחים ותנאים חדשים והאורחים נהנים באולמות המשודרגים כמעט כמו בגנים.
בהצלחה לכולם ועבודה נעימה!
דניאל בר, מנהל שיווק ומכירות פרילנסר.
מנהל שיווק בגן סיטי אירועים רחובות, בעבר, מנהל תפעול אירועים ואח"כ מנהל שיווק ומכירות ב"ויטראז' מרכז אירועים" בנס ציונה, מנהל מכירות אזורי ב"מירס" ומנהל תפעול אירועים ב"גן הפקאן".
כיום, מתעסק בנוסף בייעוץ, הדרכה ואימון בנושאי השיווק המכירות, יח"צ והשירות לגני אירועים, מסעדות ובתי-מלון כפרילנסר. ומפיק שבתות אירוח לשמחות ועיון והרצאות.
עיתונאי חובב: כותב באופן קבוע ב"הד-העיר" מקומון דתי באזור השפלה, ובנוסף, באתר של "האיחוד הלאומי" ובNFC.
נשוי+1.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב