דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה הסיגריה המומלצת 

מאת    [ 01/02/2011 ]

מילים במאמר: 2170   [ נצפה 2664 פעמים ]

גמילה מעישון ללא השמנת יתר

בכל בנוגע להפסקת עישון ישנו פחד שקיים אצל כל מי שאי פעם ניסה להפסיק לעשן והוא:

הפסקת עישון = השמנה !

הקשר העיקרי בין הפסקת העישון להשמנה נובע מהעובדה שכשאנחנו מפסיקים לעשן אנחנו בעצם יוצרים חסך ענק בהרגל שליווה אותנו שנים כל כך רבות ומילא כל כך הרבה שעות מהיום שלנו – ההתעסקות בסיגריות.

ברגע שאנחנו מספיקים לעשן אנחנו גם מפסיקים לבצע את הפעולות הבאות:

1.      הכנסת הסיגריה לפה, שאיפת הסיגריה והוצאת העישון.

2.      הצתת הסיגריה, איפור הסיגריה וכיבוי הסיגריה.

3.      ההחזקה של הסיגריה ביד שלנו בזמן העישון.

על הפעולות הנ"ל שאנחנו מבצעים סביב העישון גוזלות זמן יקר מהיום שלנו ומסתכמות ב-140 דק' בכל יום (שעתיים ועשרים דקות) ! כלומר, 15% מהיום ! ושוב, 15% מהיום אנחנו מתעסקים סביב הסיגריות בהרגל העישון.

היות ואנחנו רגילים להתעסק עם הידיים והפה בכל הזמן הזה ועכשיו החלטנו להיגמל, יש לנו חסך ואנחנו פונים אל האוכל, מה שיותר מאוחר גורם להשמנה.

אחת הדרכים הטובות ביותר למלא את החסך הזה שנוצר היא הסיגריה האלקטרונית.

הסיגריה האלקטרונית היא תחליף מושלם ומבצעת את כל תפקידי הסיגריה האמיתית (והיא הרבה יותר בריאה) כולל הוצאת העשן הסמיך.

מומלץ מאוד לנסות את הסיגריה האלקטרונית אם אתם רוצים להפסיק לעשן ולא לעלות במשקל.

 

גמילה מעישון, סיפור שהיה כך היה – סיפור אישי

כשהייתי בן 38 אני חושב שכבר עישנתי כמעט 2 קופסאות ביום ואני לא יכול לספור את מספר הפעמים בהם ניסיתי להפסיק לעשן. יש לציין שהרבה פעמים זה החזיק אפילו פחות משבוע למרות שהיו לפחות 4 פעמים שאני זוכר שהפסקתי לעשן זמן יותר ממושך כשהשיא היה שעברתי בקצת את החצי שנה.

אני זוכר שלא הפסקתי להתגאות לפני חברי שנגמלתי מעישון והייתי אומר לחברים שעדיין מעשנים שאם אני נגמלתי, גם הם יכולים להפסיק לעשן. הייתי אז עם חברה כבר שנה ומשהו והכול היה בדרך הנכונה. הכול היה באמת טוב מטוב, עד שהכול השתנה. אין צורך לפרט מה בדיוק היה שם, בואו רק נאמר שהיא פגעה בי הכי חזק שרק אפשר ואיך אומרים, הייתי מרוסק לחתיכות. מכירים -

עכשיו אני לא יודע איך אתם ברגעים שכאלה אבל אני יודע שמה שעבר לי בראש באותם רגעים הם תחושת חוסר אכפתיות כללית ורצון אדיר להדליק סיגריה. אחת הסיבות אגב שרציתי להדליק אותה כל כך היה שהפסקתי בשבילה ועכשיו שהיא כבר לא פה, זה לא כל כך עניין אותי ואולי אפילו רציתי לעשות לה דווקא. הדלקתי סיגריה ובזה נגמר עידן הגמילה והופ, חזרתי להיות מעשן מן השורה.

לפני משהו כמו ארבעה חודשים היתה לי יום הולדת. חבר טוב שלי אמר לי שיש לו מתנה הפעם שאני אזכור כל החיים ושגם תשנה לי את החיים. הייתי סקפטי אבל חבר טוב, לא תגיד לו בפנים, נכון?

כשפתחתי את המתנה עדיין הייתי סקפטי. אני זוכר שלא הכרתי את זה ובחיים לא שמעתי על זה וזה היה נראה לי כמו איזה מן גימיק כזה שלא באמת יעבוד.

סיגריה אלקטרונית . ככה קראו לזה וזה שינה לי את החיים. אני אומר לכם, הסיגריה האלקטרונית הזאת היא אחת ההמצאות הכי גאוניות שאי פעם הומצאו ואם עדיין לא שמעתם או ניסיתם אז איך אומרים, למה אתם מחכים בדיוק -

הסיגריה הזאת נראית ממש כמו סיגריה אמיתית, שוקלת טיפה יותר אבל זה ממש בקטנה. אחד הדברים הכי מגניבים בסיגריה האלקטרונית הוא שהיא אשכרה מוציאה עשן. כשאתה לוקח שאכטה ממנה נכנס לך עשן לתוך הפה ואתה מוציא אותו ממש כאילו היה עשן של סיגריה רגילה.

מה אני אגיד לכם, אני מבסוט על הגג ובחיים לא אשכח את זה לאותו חבר שחשב עלי והביא לי את הדבר המגניב הזה שעונה לשם סיגריה אלקטרונית. אחד הדברים שאני הכי אוהב בה הוא שכשעישנתי סיגריה רגילה, תמיד היה לי איזשהו מצפון כי ידעתי כמה רעל אני מכניס לגוף שלי ועם הסיגריה האלקטרונית, זה פשוט לא מזיז לי כי אני יודע שהיא לא מזיקה לבריאות.

נכון, תמיד אומרים שהרבה מהדברים הכי טובים בחיים בעצם מזיקים לנו. אז הנה, באה הקדמה והטכנולוגיה והראתה לנו מה היא שווה.

אפשר להמשיך לעשן ולהישאר בריא. בנוסף לכל זה, יצא לי לחסוך בזמן הזה שיש לי את הסיגריה האלקטרונית משהו כמו 3000 ש"ח בארבעה חודשים שזה 750 ש"ח בחודש.

בקיצור ולעניין, אם אי פעם חשבתם להפסיק לעשן  ואפילו אם ניסיתם המון ולא הצלחתם (תאמינו לי, הייתי שם), לכו עכשיו לנסות את הסיגריה האלקטרונית. יש סיכוי טוב שזה יציל לכם את החיים.

בונוס קטן הוא הכסף שאותו תחסכו כתוצאה מהגמילה מעישון.

שנהיה רק בריאים,
גיא

 הספקתם לעשן - פוחדים להשמין - יש פיתרון – סיגריה אלקטרונית

מיד נבחן את הקשר לבין הפסקת הרגל מסוים להתחלת אחד מיד במקומו.

ישנה שמועה די מוכרת בקרב המעשנים בינינו האומרת שהפסקת עישון הרבה פעמים תביא באופן ישיר לעליה במשקל. אם תשאלו את המעשנים ביניכם תראו שהמצב אכן כך.

ניתן להסביר את התופעה הזאת בדרך מאוד פשוטה. העישון הינו הרגל אשר תופס חלק נכבד מהיום שלנו כשכולו סובב סביב הידיים והפה שלנו. מזכיר לכם משהו - אכילה, בדיוק. כשאנחנו מפסיקים לעשן אנחנו בעצם יוצרים חסך של כל הפעולות הללו ועל כן אנחנו בהרבה מקרים, אפילו אם לפעמים זה  באופן תת מודע, פונים להעסיק את ההרגל. היות ואכילה מאוד קרובה באופן הזה, הרבה פעמים כשאנחנו לא מעשנים אנחנו מיד מתחילים לזלול יותר. עובדה נוספת מוסיפה לנושא והיא שסיגריה מדכאת תיאבון.

הסיגריה האלקטרונית הוכחה כאחת הפיתרונות הטובים נגד העישון.

העיקרון של הסיגריה האלקטרונית הוא בעצם "לעשן בלי לעשן". הסיגריה האלקטרונית מרגישה כמו סיגריה רגילה אך אינה מכילה את כל הרעלים שסיגריה רגילה מכילה. בעת עישון הסיגריה האלקטרונית אנחנו מקבלים בדיוק את מה שסיגריה רגילה נותנת לנו, בלי הרעלים. זאת גם אחת הסיבות שכל כך קל להיגמל מעישון בעזרת הסיגריה האלקטרונית, היא מחליפה את כל הפן הפסיכולוגי של העישון.

הסיגריה האלקטרונית מגיעה באריזה יפה עם סוללה, פילטרים ומטען (רגיל, למחשב או לרכב), הסיגריה האלקטרונית מתאימה לכל מי שרוצה להפסיק לעשן או להמשיך לעשן ולשמור על הבריאות. כמו כן הסיגריה האלקטרונית מותרת לעישון במקומות ציבוריים והינה מתנה מושלמת למעשנים.

 המתנה הכי טובה שקיבלתי בחיים שלי

 

ליום הולדת 41 שלי קיבלתי מתנה מדהימה.

שנים שאני מנסה להפסיק לעשן והאמת היא שגם הצלחתי כמה פעמים אבל תמיד איכשהו חזרתי לזה. אני חושב שהפעם הכי ארוכה שלא עישנתי היתה כשלא עישנתי שבעה חודשים רצוף, אפילו לא סיגריה אחת אבל אולי אתם יודעם איך זה, לפעמים יש מצבים שאתה פשוט מת לסיגריה. בד"כ מצבים כאלה יהיו מלווים בהרבה לחץ או במצב של דיכאון ואז תמיד נרצה להדליק אחת שתרגיע אותנו. אצלי זה היה לחץ מטורף בעבודה והיינו לקראת עסקה שכל עתידי היה תלוי בה. הייתי בלחץ עצום ונשברתי.

לשמחתי, כל זה מאחורי עכשיו.

נכון להיום אני כבר לא מעשן יותר משנתיים והכול בזכות הבן שלי.

סקרנים לדעת מה הוא נתן לי  ? אני לא אשאיר אתכם יותר מידי במתח.

הבן שלי קנה לי ליום הולדת סיגריה אלקטרונית. כשהוא נתן לי אותה הוא שאל אותי אם אני רוצה להפסיק לעשן וכשעניתי לו שכמובן שכן ושהוא יודע שכן הוא אמר שיש סיכוי שהוא יוכל לעזור.

בהתחלה לא כל כך הבנתי במה מדובר ולא האמנתי שבאמת יש משהו שעוד לא ניסיתי אבל עם הזמן הבנתי שהסיגריה האלקטרונית הזאת הולכת לשנות לי את החיים.

במה בעצם מדובר?

הסיגריה האלקטרונית נראית כמו סיגריה רגילה רק שהיא בעצם סיגריה חשמלית והיא נועדה לעזור לכל מי שרוצה להפסיק לעשן. הסיגריה האלקטרונית לא מכילה רעלים כמו סיגריה רגילה.

כמו כן הסיגריה האלקטרונית מוציאה עשן ממש כמו סיגריה רגילה. כשראיתי את זה בפעם הראשונה לא כל כך האמנתי ואז הבן שלי הסביר לי שאלה בעצם אדים וזה באמת לא הריח כמו סיגריה רגילה.

עוד אחת שממש שמחה מכל הסיפור היא אשתי שכמובן שדאגה לבריאותי אבל גם מאוד הפריע לה תמיד הריח של הסיגריה. היות ולסיגריה האלקטרונית אין ריח, מאותו רגע מותר לי לעשן בסלון וזה פשוט נהדר (אני לא אשכח כמה פעמים נשלחתי למרפסת לקפוא מקור).

בקיצור, אם אתם רוצים להפסיק לעשן ואפילו אם ניסיתם כבר הכול ואתם לא מאמינים לכלום, אתם פשוט חייבים לנסות את הסיגריה האלקטרונית. לנסות לא מזיק ובשביל הסיכוי להחזיר את הבריאות שלכם, אני חושב שזה שווה את זה.

ובנימה זאת, העיקר הבריאות.

 הסיגריה האלקטרונית – יתרונות

הסיגריה האלקטרונית הינה יחסית חדשה בשוק. טווח המחירים של הסיגריה האלקטרונית הוא בין 300-800 שקלים כשההבדל הוא באיכות ובכמות. הסיגריה האלקטרונית ידידותית לסביבה, ניתן לעשן אותה בכל מקום והיא לא מכילה רעלים כמו בסיגריה רגילה. כמו כן, הסיגריה האלקטרונית מדמה את פעולת העישון באופן מושלם ואף מוציאה עשן. עשן זה הוא בעצם אדים, חסר ריח ואינו מזיק לסביבה או למעשן אותה. חלקי הסיגריה האלקטרונית הם סוללה, פילטר ומטען וכמו כן היא מגיעה באריזה מהורדת.

את הסיגריה האלקטרונית ניתן לעשן במקומות ציבוריים כמו מטוס, מסעדה וכד' והיא כלי עזר מצוין לכל מי שרוצה להפסיק לעשן.

ישנם הרבה עדויות מאלו שניסו להיגמל בעזרת הסיגריה האלקטרונית כי היא אחת השיטות היעילות והקלות ביותר שנפגשו בהם עד כה בעיקר בגלל העובדה שלא צריך להפסיק לעשן לגמרי וניתן לעשן את הסיגריה האלקטרונית שהיא הרבה יותר בריאה.

הסיגריה האלקטרונית קלה מאוד לשימוש ובתוך שניות אחדות ניתן להתחיל לעשן ממנה. לסיגריה לאלקטרונית קיים אישור של משרד הבריאות ורופאים רבים ממליצים עליה ככלי יעיל מאוד לכל מי שרוצה להפסיק לעשן.

הסיגריה האלקטרונית פועלת באמצעות סוללה וניתן להטעין אותה בכל שקע רגיל וכמו כן ברכב או במחשב.

לסיכום, לסיגריה אלקטרונית יש הרבה יתרונות ואין כמעט חסרונות, מה שעושה אותה לפיתרון כל כך נחשק וכל כך אפקטיבי בקרב כל המעשנים שבינינו.

מומלץ בחום !!!

  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב