דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רפלקסולוגיה ממזרח עד מערב 

מאת    [ 01/02/2011 ]

מילים במאמר: 557   [ נצפה 2105 פעמים ]

למהפכה הטכנולוגית במאה התשע עשרה היו השלכות רבות על חיי האדם, אולי יותר מכל מהפכה אחרת בהיסטוריה האנושית. התפתחות הטכנולוגיה והפצתה הובילה לאירועים ותופעות שעד לאותו רגע נראו כדמיונות פרועים מנותקים מהמציאות. מי בכלל שיער לנפשו שיום אחד האדם יוכל לעוף כמו ציפור בין העננים? ומי בכלל תיאר לעצמו עידן בו נשים יצאו לעבוד וירוויחו כסף ממש כמו גברים?

ומי תיאר לעצמו שהרפואה תתקדם כל כך ותצליח לעשות בשגרה את מה שפעם נחשב בגדר נס ...

 

תחום הרפואה הוא תחום שללא ספק בנה עצמו אודות להתפתחות הטכנולוגיה. יחד עם זאת, נדמה כי ככל שהרפואה מתקדמת כך גם מתרבה תפוצת המחלות וגורע מכך סוגי המחלות, מעולם לא היה עידן רווי מחלות  כמו היום. צעירים ומבוגרים כאחד סובלים היום ממחלות שונות ומשונות שפעמים רבות למרות האמצעים הטכנולוגים והידע שעומד לרשותו של הרופא, אין הוא מסוגל לתת מענה מספק למטופל. פעמים רבות התרופות בפועל אינן יעילות ופעמים רבות גם לבכירים שברופאים אין צל של מושג מניין הגיעה המחלה, במיוחד כשמדובר באנשים צעירים. הדוגמאות למחלות מסוג זה הן רבות- מיגרנות, בעיות מפרקים, בעיות במערכת העיכול, והרשימה עוד ארוכה. אוזלת ידה של הרפואה המערבית הטכנולוגית אינה נדירה במצבים אלו, ולכן פעמים רבות אנשים מוצאים את עצמם תרים אחר פתרונות אלטרנטיבים.

תחום אחד כזה שהצליח במימדים חסרי תקדים, הוא תחום הרפואה הסינית. הרפואה הסינית נשענת על הפילוסופיות מהמזרח הרחוק הגורסות כי אל גוף האדם יש להתייחס כאל מכלול, כשם שיש לבחון כל דבר אחר ביקום. מכאן שכאשר אדם נופל למשכב יש לבחון את בריאותו הכללית, כמו גם את מצב רוחו, וגישתו הכללית לחיים ורק כך ניתן למצוא את שורש הבעיה ולטפל בה. זאת בניגוד לרפואה המערבית שמתמקדת בטיפול באיבר החולה ועושה זאת פעמים רבות על ידי דיכוי הסימפטומים של המחלה, למשל מיגרנות מטופלות על ידי כדורים המאלחשים את האזור בו מורגש הכאב ראש, אך לרוב לא יודעים מדוע הן מופיעות.

לדעת רבים התחום המוצלח ביותר ברפואות האלטרנטיביות מהמזרח הרחוק הוא תחום של רפלקסולוגיה.

רפלקסולוגיה היא פילוסופיה רפואית שלפיה כף הרגל היא מפה של גוף האדם כולו. כף הרגל מחולקת לעשרים ותשעה אזורים שכל אחד מהם מייצג אזור אחר בגוף האדם. בכל אזור יש נקודות רבות שלפי רפלקסולוגיה לחיצה על אותן נקודות תשפיע ישירות על האיבר אותן הן מייצגות. כך למשל לחיצה על אצבעות הרגליים תביא להקלה בבעיות בסינוסים.

אנשים רבים מעידים כי רפלקסולוגיה עזרה להם במקום בו הרפואה המערבית נכשלה מלאבחן ולטפל בתחלואיהם. אנשים אלו,  לאחר שביקרו את כל הרופאים המומחים פנו מחוסר ברירה למטפל המתמחה בתחום של רפלקסולוגיה, ולאחר סדרה של טיפולים של רפלקסולוגיה, חשו הקלה משמעותית במצב הבריאותי שלהם. להפתעתם הרבה המטפל מתחום של רפלקסולוגיה אף ידע לאבחן את הבעיה ולא רק לטפל בא. זאת מכיוון שכאמור רפלקסולוגיה, כמו תחומים אחרים ברפואה הסינית, שואפת למצוא את מקור הבעיה ולטפל בגוף כולו ולא רק באיבר החולה. עבור אנשים אלו רפלקסולוגיה הצליחה להשיב להם את איכות חייהם מבלי התערבות אגרסיבית או כימית בגופם.

המסקנה המתבקשת היא שכאשר חלילה צרה בריאותית נופלת עליכם, במקביל לפנייה לרופא מומחה יש צורך לגשת למרפאה המתמחה בתחום של רפלקסולוגיה- יתכן מאוד ויהיו אלו המטפלים של רפלקסולוגיה שיצליחו בסופו של דבר לסייע לכם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב