דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רילוקיישן והתבוללות 

מאת    [ 01/02/2011 ]

מילים במאמר: 369   [ נצפה 1895 פעמים ]

יש אנשים במדינה שלנו שבחיים לא יעזו להעלות על דעתם אפשרות של רילוקיישן למדינה אחרת. הם ממש מפחדים לחשוב על רילוקיישן, כי הם מרגישים שהמילה פשוט מטמאת אותם, מחללת אותם ולא מכבדת אותם. רק עצם המחשבה על רילוקיישן, על לחיות בצמוד לאותם "גויים" בניכר (שאותם הם מכנים כופרים, אוכלי חזיר ועוד כינויים לא מחמיאים) מעלה באותם אנשים שומרי מסורת חלחלה וזעזוע עמוק.

רילוקיישן בעיניי האנשים האלו זו התבוללות מוחלטת: בעיניהם עזיבת הארץ משמעותה החד משמעית היא להפנות עורף ליהדות, למסורת, למנהגים ולמצוות המקודשות שהן הדבר הכי חשוב ומשמעותי בחיים שלהם. ואם אחד הילדים שלהם יעשה רילוקיישן, למרות שהם ניסו לשכנע אותו שלא – הוא ישמור גם ישמור על ריחוק והתבודדות מוחלטת מהאוכלוסייה הלא יהודית, ובטח ימנע מלפתח קשר רומנטי עם מישהו נוצרי, כדי שחלילה לא ייווצר מצב של נישואין והכתמה של הדת המקודשת.

הדעה של האנשים האלו עלולה להראות קיצונית למדיי בעייני אנשים אחרים, אבל אין ספק שקשה יותר לשמור על כל המסורת והחגים כשאתם גרים בחו"ל, ואף אחד חוץ מימכם לא חוגג את ראש השנה, חנוכה, פסח, ובעצם שום חג יהודי שהוא. אז אלא אם כן אתם גרים בליבה של קהילה יהודית בניכר, יש סיכוי לא רע שפשוט תתנו לכל החגים היהודיים לחלוף מעל ראשכם ואפילו תיסחפו בשמחה של הכריסמס מסביבכם, עם השלג הנופל ברכות והסיילים המטורפים מסביב.

מהצד השני של המתרס יש בישראל משפחות צעירות ומבוססות שרק מחכות לאפשרות של רילוקיישן. נמאס להם מהכול. מהשעמום. מאיכות החיים הירודה. מהתרבות, או יותר נכון, מחוסר התרבות. מהמנטאליות. כשהם סוף סוף זוכים בהזדמנות רילוקיישן מיוחלת, הם כל כך נלהבים מהמעבר ומהתכנונים ומחלומות רילוקיישן שעומדים להתגשם, שהם שוכחים לקחת בחשבון קשיי ההסתגלות שהילדים שלהם עשויים לפתח במדינה חדשה ומנוכרת. רילוקיישן משמעותו שינוי גדול עבור הקטנים, מלהיות הכלל, הם הופכים פתאום למיעוט. הם לא דוברים את השפה המדוברת באותה מדינה, לפחות לא בצורה שוטפת. הם לא מכירים את המנהגים מסביב, לא חוגגים את החגים עם כולם. האם רילוקיישן, רצון לספק יצר הרפתקנות לאחר שהתמסדנו ומאסנו בהכול, קידום בעבודה ומשכורת שמנה יותר שווה את הסיכון שהילד שלכם ירגיש כמו חוצן שנחת על כוכב אחר? והאם לקחתם בחשבון שהוא יגדל באותה סביבה זרה ויפתח אדישות מוחלטת כלפי החגים היהודיים? ואולי אף ימצא את אהבת חיו בקרב אנשים שלא חולקים את הדת שלו? 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב