דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בית 12-מקומות סגורים 

מאת    [ 31/01/2011 ]

מילים במאמר: 566   [ נצפה 2388 פעמים ]

    נפטון, שליט הדגים בית 12מבקש הארה רוחנית, נקודת אל חזור של תפיסת מציאות אחרת, חוויה של רגע מתוך החוש השישי. ידיעה שמחוברת לעולמות שמעבר. כל נשמה באשר היא מייחלת למיזוג  עם הבריאה, לחיבור עם כל הנשמות שהגיעו משורש אחד באהבה. רק נתינה מתוך אהבת אמת תשיל את הקליפות ומסיכות השקר שאנשים מטפחים על מנת להסתיר את הפגיעות שלהם. נפטון חש במצוקת האחר, מבקש להכנס לנפשו ולרפא אותו מבפנים. כך הוא מרפא את פצעיו שלו.

    השפעותיו של נפטון, ללא הכוונה נכונה והגנות מתאימות, יכולות לקחת את האדם למקומות נסתרים, כאלה שהוא עוד לא מוכן לגלות או לא רוצה. משם אנו מבינים את החיבור של נפטון ובית 12, שנקרא גם בית "המקומות הסגורים" לאיבוד הדעת. בית 12 הוא אותו חלק נפטוני באישיות שמתחנן לאיחוד כל התכנים הפנימיים  כולל הלא מודע האישי והלא- מודע הקולקטיבי. האדם הנפטוני בכמיהה אחר פסגת האושר, אך מתקשה ברדיפה אחר מטרה נשגבת זו ועלול לחוש ריקנות וחוסר סיפוק. נפטון עלול לתעתע ולהכניס את האדם למצב של אשליה, אמירות רוחניות ריקות מתוכן, התמכרות לעצב וייאוש, נסיגה לשינה, אלכוהול וסמים קלים.

במקרים החמורים בית 12 מתפקד כבית כלא פיזי או מוסד אשפוז  בו האדם מוחזק ומורחק מהחברה הנורמטיבית כמטאפורה לרוחו השבורה  שביקשה מפלט בכליאה. במקרים המיטיבים נשמע על מוסיקאים גאונים, אמנים , משוררים ואנשי רוח שהצליחו להשתמש באנרגיה הנפטונית ולעלות דרכה לעולם הרוח.

     דוגמה מצויינת למוסיקאי נפטוני היא אנתוני הגרטי מתוך ההרכב- "Anthony and the johnsons". אנטוני בשירתו שמתאפיינת בשילוב של בכי וקינה מצליח לעורר אווירה מלאת חסד והשראה. התכנים שהוא מביא למאזינים תמיד אישיים ונוגים, מרגשים ועדינים. גם דמותו הפיזית (בשילוב עם אורנוס) מביעה חוסר בהירות לגבי מינו, רכות ועצבות שמתאימה לצלילים הנלווים אליה. נפטון יוצר התמכרות לרגשות של עצב שדרכו האמן מתחבר לנשמה, לצורך להביע, לשתף ולבכות. הבכי מעורר בסופו של דבר שמחה. 

    צד אחר של בית 12 נוכל למצוא בסדרה הקלאסית "Prison Break" ("נמלטים"). העונה הראשונה  מתרחשת  בבית 12- בית כלא. נפטון ומזל דגים מדברים על הקרבה (ישו בעידן הדגים) למען מטרה נעלה. הסדרה פותחת בהרשעתו של מייקל סקולפילד, גיבור הסדרה, שהפליל את עצמו בכוונת תחילה על מנת להציל את אחיו שנידון למוות. בבית הכלא בו הוא מוחזק מגלה מייקל רבדים אפלים ביותר בחברה האנושית ובתוך עצמו. במקרה שלו המטרה מקדשת את האמצעים אך האשמה לא ומכבידה עליו לאורך כל הסדרה. לאחר מאבק ארוך ומייגע הצדק יוצא לאור ומקנה לאחיו ולו את החופש. יציאה מבית 12 שוב לבית 1 -התחלה של חיים חדשים שמתגלמת בלידת בנו.

   "בעולם הזה החוק שולט, בשורה תחתונה, במה שקורה. זהו עולם שבו צל הוא צל ואור הוא אור, יין הוא יין ויאנג הוא יאנג, אני אני, והוא- הוא...אבל אתה אינך שייך לעולם הזה, איש צעיר. העולם שאתה שיך אליו נמצא מעל לעולם הזה או מתחתיו...אין כאן שאלה של טוב יותר או רע יותר. מה שחשוב הוא לא להתנגד לזרימה...שאתה אמור לעלות, מצא את המגדל הגבוה מכולם..כשאתה אמור לרדת מצא את הבאר העמוקה ביותר..כשאין זרימה, השאר במקומך. אם תתנגד לזרימה הכל יתייבש, אם הכל יתייבש, העולם הוא אפילה." (עמ' 59 פרק 4 מתוך "קורות הציפור המכנית" של הרוקי מורקאמי).

    נפטון הוא אל האוקיינוס והמים מסמלים את ההכרה. האדם חייב להתחבר לכוח הבחירה שלו ולמנגנון הגנה (סאטורן) שמונע מהכרתו לשטוף אותו לחלוטין. נפטון הוא מים שקטים, אך כפי שנאמר "מים שקטים חודרים עמוק" ובהרף עין הופכים לצונאמי. שימוש נכון בנפטון מחבר את האדם לאני הגבוה שלו ולאגו הרוחני- הרצון לתת.

יועץ ומנחה לפסיכו- אסטרולוגיה


http://www.astro-blog.co.il/


קריאה וטיפול בקלפי טארוט




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב