דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


וודקה ומשקאות חריפים 

מאת    [ 31/01/2011 ]

מילים במאמר: 616   [ נצפה 3200 פעמים ]

וודקה ­– משקה של אלכוהוליסטים?

 

וודקה זה משקה המזוהה מזה מאות שנים עם רוסיה הגדולה והקרה. למעשה, קשה להצביע על מקורות המשקה הזה, ונהוג לחשוב שהוא נולד ברוסיה או בפולין. מדובר במשקה הכולל בדרך כלל 40% אלכוהול, ולכן גורם לשכרות מהירה מאוד. הוודקה כוללת מעט מאוד חומרי ריח ובעיקר מורכבת מאתנול ומים. וודקה מאוד מפורסמת בקרב משקאות חריפים.

 

עם השנים, הוודקה סבלה משם רע ונתפסה כמשקה של אלכוהוליסטים. יחד עם זאת, ידועה היא העובדה שאפשר לקנות וודקה במחיר סמלי מאוד של 20 שקלים, ואפשר גם לשלם 200 שקלים על בקבוק. מכאן שלא כל הוודקה היא אותו הדבר. ניתן למצוא המון סוגי וודקה בכול חנות של משקאות חריפים

 

בשונה משאר המשקאות האלכוהוליים, בוודקה אין חומרי טעם, ולכן טעמה של הוודקה הזולה יהיה דומה מאוד לזה של הוודקה היקרה. ההבדל המהותי ביניהם הוא תהליך הניקוי, וכפועל יוצא מכך מידת הנזק שהמשקה הזה גורם. כיום קיימים בעולם כמה וכמה סוגי וודקה איכותית במיוחד, ולהלן יפורטו כמה מהם.

 

ואן גוך

וודקה ואן גוך מיוצרת בהולנד, והמותג הושק בשנת 1982. מוצר זה, נחשב לאיכותי ביותר וזה תודות לתהליך ייצור קפדני. וודקה ואן גוך מיוצרת מהדגנים המובחרים ביותר, וממים מינראלים טהורים, והכי חשוב, דואגים לכמה שלבי ניקוי, המשאירים את המוצר המוגמר איכותי במיוחד. אנשים הרוצים ליהנות מהמוצר הזה, יצטרכו להכין כ- 220 שקלים לבקבוק של 750 מ"ל.

 

אבסולוט

מותג זה ותיק הרבה יותר מואן גוך, והוא הושק לראשונה בשנת 1879. ארץ הייצור של וודקה אבסולוט היא שבדיה, ומכינים אותה מחיטה מובחרת. עם השנים שיטת ייצורו של המוצר לא השתנתה. במהלך 100 השנים הראשונות לקיומה של החברה, הוודקה נמכרה רק בשבדיה ובצפון אירופה, אך בשנת 1979, כשמלאו לחברה 100 שנה, החליטה החברה לפרוץ את גבולות אירופה, וכיום אבסולוט זה אחד מהמותגים הנמכרים ביותר בעולם.

 

פינלנדיה

וודקה זו, כפי שמשתמע משמה, מיוצרת בפינלנד. היא מיוצרת משעורה, וכוללת 40% כוהל על פי מיטב המסורת. מותג זה החל לשגשג בשנת 1970, ועיקר התוצרת מיועדת למכירה מחוץ למדינה. מדינת ישראל היא הצרכנים ה- 4 בגודלה של המותג הפיני, ומאז שנת 2009, זו הוודקה הנמכרת ביותר בישראל.

הוודקה הנפוצה ביותר היא זו בטעם הקלאסי, אם כי לפינלנדיה יש גם סדרה של וודקה בטעמים.

 

רוסקי סטנדרט

וודקה זו היא מותג רוסי המיוצר מחיטה ואיכויותיו הרבות ניתנות לו בזכות שלבים רבים של טיהור המוצר. לטענת היצרן, היא מחזיקה ב- 60% משוק הוודקה האיכותית ברוסיה. המקורות הרוסיים של הוודקה הזו מקנים לה שם של משקה אותנטי יותר.

 

המשקאות שפורטו להלן עומדות מבחינת האיכויות והמחירים במקביל לאלו של מותגי הוויסקי המובילים. ניתן לטעון במידה רבה של וודאות שאלו הם לא משקאות של אלכוהוליסטים, וזה בשל המחירים הגבוהים. צריכה של וודקה מתוצרת המותגים המובילים מכובדת לא פחות משתיית ויסקי אמריקאי יקר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב