דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך מתמודדים עם חקירת קטין במקרה של תלונה כוזבת 

מאת    [ 30/01/2011 ]

מילים במאמר: 729   [ נצפה 2551 פעמים ]

כאשר קטין מגיע לחקירה במשטרה, עלינו לעשות הכול על מנת להבטיח לו ייעוץ וייצוג הולם, בייחוד אם מדובר בתלונת שווא, שהוגשה כנגד הקטין, על ידי קטין אחר.

העולם הפלילי זר לקטינים רבים ובעבור חלק גדול מהם מדובר בחקירה או האשמה ראשונה.
חשוב שתדעו כי בעת חקירת קטין לא אכפת לחוקרים אם מדובר בתלונת שווא או לא.
התפקיד שלהם זה לטפל ברצינות בכל תלונה ולעקוב אחרי כל כיוון חקירה.

אתם עומדים בפני חקירת קטין - הנה מה שאתם חייבים לעשות ולדעת !

-          הקדישו זמן לשמוע את הצד של הקטין ודאגו לו לייעוץ כבר מרגע קבלת הזימון לחקירה. חקירת קטין תתנהל הרבה יותר טוב, אם יספר קודם את גרסתו לעורך דין המתמחה בייצוג קטינים, אשר ינחה אותו מתי ואיך לומר את הדברים, על מנת שלא להפליל את עצמו

-          באם הקטין הנחשד במעשה, מתעקש שמדובר בתלונה כוזבת, עליכם לעשות ככל שניתן על מנת להוכיח את חפותו ולערער את התלונה. חשוב לאסוף ראיות ועדויות התומכות בגרסת הקטין, כך שיגיע לחקירה מוכן ובעל יכולת להוכיח את הצד שלו.

-          אם לאחר חקירה במשטרה הוחלט על המשך נקיטת הליכים כנגד הקטין, זה הזמן לשוחח עם עורך דין על מנת להבין מהן האופציות העומדות בפניכם, לפי אופי וחומרת התלונה ולמעשה להתחיל לתכנן את האסטרטגיה.

לא פעם עומד הקטין בפני תלונת שווא של יותר מאדם אחד או שיש למתלונן עדים תומכים. במקרים אלה קשה יותר לסתור את הסיפור ב-היא אמרה, הוא אמר ולכן נדרש כאן ייצוג משפטי מקצועי. הרבה הורים נוטים לחשוב שאם גרסת המתלונן או המתלוננת מגובה על ידי אנשים אחרים, מדובר באופן ברור באשמה. במציאות, בעיקר כשמדובר בתלונת שווא של קטין כנגד קטין אחר, לגייס מתבגר אחר לתמוך בגרסה שלך לא תמיד קשור לאמת. נעמה יצאה עם עופר יותר משנה והייתה מאוהבת בו לחלוטין. ערב אחד היא ראתה אותו יושב בבית קפה עם נערה אחרת, בזמן שאמר לה שהוא לומד. היא כעסה והחליטה לנקום. היא ביקשה מחברה שעופר אינו מכיר שתתחיל איתו ואחר כך תתלונן שעופר אנס אותה באיומי אקדח.

נעמה ידעה שאביה של עופר, איש ביטחון, הינו בעל אקדח ולכן היה לה קל להטיל את האשמה על עופר ולתפור סיפור שיראה, לפחות ממבט ראשון, מאוד אמין.

-          . ייעוץ מקדים לפני חקירת קטין, מסייע לקטין לחוש ביטחון בעת החקירה ולדעת שיש מי שדואג גם לאינטרסים שלו. זה לא קל לשבת מול חוקרים ולדעת שמישהו אחר אמר שעשית משהו, כאשר לא עשית דבר. חוקרים רבים משתמשים במצבו הרגשי של הקטין, על מנת למשוך אותו בלשונו ולהוציא ממנו מידע.

-          כשמדובר בתלונת שווא של קטין אחד כנגד קטין אחר, לא תאמינו למידת היצירתיות של המתלוננים ולחוסר הגבולות שלהם. חלקם חושבים שמדובר במשחק או בתכנית טלוויזיה ולא יבחלו בשום דבר, על מנת לתפור לקטין שהם שונאים תיק. דמעות, פיברוק אובדן זיכרון לפרקים, אפילו כבר ראיתי נערה שגרמה חבלות לעצמה, רק על מנת להפיל אשמת תקיפה על נערה אחרת. חשוב שתהיו מוכנים ל-הכול.

מישהו שאתם מכירים הוא קטין שעומד בפני חקירה או הליך פלילי -
אתם לא יכולים לעשות את זה בלי ייעוץ וייצוג משפטי.

                                    

המידע שלפניכם הינו כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית. המחברת אינה נושאת באחריות כלשהי כלפי הקוראים ואלה נדרשים לקבל ייעוץ מקצועי משפטי ו/או אחר לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים

 

 

 

נוגה ויזל עורכת דין פלילי .

נייד : 052-3295296

אתר המשרד :

http://nogawiesel.com/


רחוב : ברקוביץ 4 קומה 5 תל אביב
***********
המידע הכלול בהודעה זו נשלח על ידי עורך דין, ונועד להיות חסוי ולשימושם הבלעדי של הנמענים הנזכרים לעיל. ככל שהנמען הוא לקוח,תשדורת זו עשויה להיות למטרת מתן ייעוץ משפטי ועל כן הנה פרטית. תשדורת זו עשויה אף להכיל את תוצר עבודתו של עורך הדין. אם אינך הנמען אליו כוונה התשדורת, דע כי כל החזקה או הפצה של תשדורת זו אסורות בהחלט. אם קיבלת את התשדורת בשוגג, אנא מחק את כל עותקיה ו/או צרופותיה, השמד כל העתק אחר בכל אמצעי אחסנה או הצגה שיצרת מתשדורת זו או מצרופותיה והודע לשולח מיד. הסתמכות על המידע והעצות הניתנים בו, היא על אחריות המשתמשים בלבד ואין לראות במידע כתחליף לסיוע משפטי מקצועי, אלא כהמלצה בלבד.
***********



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב