דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון אישי: למה הסקפטים לעולם ישארו מרירים ומתוסכלים? 

מאת    [ 30/01/2011 ]

מילים במאמר: 798   [ נצפה 2133 פעמים ]

איך מזהים סקפטים? ובכן, זה קל. הם מרירים, מתוסכלים, כעוסים. רע להם. המאמר הזה לא מוקדש להם, כי הם ממילא ישארו סקפטים. הוא מוקדש לכל האחרים, אלה שסביבם ולידם. המאמר הזה יאפשר לכם להבין טוב יותר את מצוקת הסקפטים ולדעת ממה להיזהר. כן, יש גם אזהרה.

ובכן, ראשית כדאי שנעשה סדר בתחום הבנת הנקרא או הנשמע. מה פרוש צמד המילים "אני סקפטי". מה התרגום שלהם לעברית? "אני לא מאמין". כאשר הסקפטי פולט שהוא לא מאמין, למי או למה הוא מתכוון?

קיבלתי ממש בימים אלה מייל ארוך מאישה ממש לא צעירה שבו היא מגוללת את מר גורלה. תיאור מפורט עד כמה החיים שלה עתירי השכלה אבל חסרי כל משמעות, ועד כמה היא חיה בתחושה גדולה של פספוס והחמצה. בנוסף, היא ציינה עד כמה תחום האימון עתיר שרלטנים היודעים לדקלם משפטים יפים, ועד כמה היא ספקנית, או בתרגום ללע"ז "אני סקפטית". היא ביקשה להיפגש איתי כדי להשתכנע.

אלא מה, אני לא עוסק כלל בלשכנע, אלא רק בללמד את מי שרוצה ללמוד. הפניתי אותה לרשימה מאומנים שלי, בצרוף טלפונים שלהם כדי שתוכל לשוחח איתם ולהשתכנע, אבל היא סרבה לשוחח איתם. נחשו למה? נכון, כי היא סקפטית.

האישה הזו מעולם לא פגשה אותי לפני כן, אין לה שמץ של מושג למה אני מסוגל כמאמן אישי. אין לה גם שמץ קל ביותר על משמעות תהליכי אימון אישי, מה הם מאפשרים ומה לא. לכן, האמירה "אני סקפטית", כלומר לא מאמינה, אין לה שום קשר אלי או לתהליכי אימון אישי.

יש כאן מראית עין מטעה. בעיני הדיוטות האמירה הזו נתפסת כאילו היא מתייחסת לאדם אחר, אבל לא כך הוא. ה"אני לא מאמינה" שייך אך ורק לה. כלומר, פירושו בעצם "אני לא מאמינה בי, ביכולת שלי ליצור שינוי". אין לזה קשר לאף אדם אחר מלבדה!

מלבד הסממן החיצוני שהסקפטים הם מרירים וכעוסים, הם גם ווכחנים וצדקנים. כלומר, תראו אותם עסוקים הרבה בלהתווכח, והדבר הכי חשוב להם בעולם זה להיות צודקים! הסקפטים נמצאים בבית הכלא הכי אכזרי שיש, הוא כלא התודעה.

תודעה הם סך כל האמונות שיש לאדם על עצמו ועל הסובב אותו. הסורגים עשויים בדיוק מאותן האמונות שמחרבות לו את החיים. הסורגים שקופים עבורו, לא נראים לעין, ולכן זהו למעשה מאסר עולם שכולו תסכול, מרירות, כעס, החמצה. הסקפטי חי באמונה ש"ככה זה" ו"ככה אני", ונחשו מה? הוא כמובן צודק! למי מכם שראה את הסרט "מטריקס" הרי שזה המטריקס בהתגלמותו.

ועכשיו כמה מילות אזהרה! אם אתם נשואים לאחד כזה, הרי שיש שלוש אפשרויות. או שאתם כבר גרושים, או בדרך להיות כאלה, או שיותר גרוע מזה, אתם חיים כמו שני דיירי משנה החולקים אותה דירה. שתיקות ארוכות, אין סופיות. וויכוחים על כל דבר. אין שום מגע אלא רק שפע של אדישות. דיאלוג ברמה הכי שטחית. קוראים לזה "להיות נשוי אבל לחיות לבד". הבדידות שבחיי הנישואין. הבשורה הטובה היא שמקומכם בגן עדן מובטח, כי גיהינום יש לכם כבר כאן.

אזהרה נוספת לכל המאמינים. זהירות, סקפטיות מדבקת! נכון, ממש כך. חשיפה ממושכת מידי לסקפטים עלולה לגרום לכך שפתאום גם אתם תתחילו "להיות סקפטים". ישנם כמה אמצעי חיסון וחיטוי נגד סקפטים. ראשית, אם אתם נשואים לכאלה, ממליץ לכם לקום וללכת. ת-ב-ר-ח-ו משם כל עוד נפשכם. שום דבר טוב לא יצא מהקשר הזה.

שני אמצעי חיטוי וחיסון יעילים ביותר הם: "אתה צודק", ו"מה אתה מציע". כאשר הסקפטי עסוק בלבל לכם ת'מוח, אמרו לו את שהוא הכי אוהב לשמוע: "אתה צודק". וכאשר הוא עסוק בלקטר על מה גורלו, שאלו אותו פשוט: "מה אתה מציע?" אם אתם, חלילה, תגררו לניסיונות שכנוע, או לווכחנות וצדקנות, הרי שתמצאו עצמכם נדבקים במחלה. נכון, זו מחלה, היא עוברת בהבל פה וכל הנדבקים בה סובלים סבל מר.

ומכיוון שהסקפטים ממש סובלים וממש רע להם, הדבר שהם הכי זקוקים לו זה חיבוק. מותר לחבק אותם ואף רצוי. רק בקשו רשות קודם. ולא, הסקפטיות לא עוברת במגע.

ואם אתם "הסקפטים" קוראים מאמר זה עכשיו ונפשכם קצה בסבל ומחפשים מזור לכאבכם, הרי שיש מזור כזה. אני אוחז בידי מפתח קסמים לבית הכלא הזה שאתם נמצאים בו. אהיה מוכן להעביר אותו לידיכם בשני תנאים: הראשון, 100% נכונות ללמוד. השני, 100% נכונות לסמוך, עלי או על כל מאמן אישי אחר שתבחרו. ואם אתם צריכים לשוחח עם כל 2,282 בוגרי תהליכי האימון אישי שלי כדי לסמוך, עשו זאת! אלי תגיעו רק כאשר אתם מסוגלים לעמוד בשני התנאים שהוזכרו!

גילוי נאות. המאמר הזה הוא הראשון שאני כותב ב-11 שנות פעילותי בתחום האימון האישי והעסקי שנכתב מתוך אי חשק גמור. בדרך כלל המצב הוא הפוך. יש לי תשוקה עזה לעשיה שלי, וכך גם לכתיבה שלי. לא כך הפעם. לאורך השנים פיתחתי מיומנות מופלאה ממש ביכולת לזהות ולהריח את הסקפטים מרחוק.

אני שולח אותם הרחק ממני לעשות את החקירות, הבדיקות ואת החושבים שלהם. אלי הם יגיעו כאשר הם כבר משוכנעים ובעלי נכונות ללמוד. מי שצריך להשתכנע יתכבד וילך לעשות זאת במקומות המספקים שכנועים. אימון אישי מתאים לכולם, אבל לא כולם מתאימים לאימון אישי. לסקפטים הוא לא. אימון אישי מתאים רק למאמינים או לאלו שיש בהם תשוקה ללמוד איך להאמין. להאמין במה? שיש עוד דרך לחיות את החיים, שאפשר אחרת.

רובי שטיינר, אימון אישי ואימון עסקי להגשמה עצמית ולתוצאות יוצאות דופן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב