דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בית אבות - כיצד בוחרים? 

מאת    [ 30/01/2011 ]

מילים במאמר: 373   [ נצפה 1738 פעמים ]

 

תהליך בחירת בית אבות אינו פשוט כלל וכלל. במהלך החיפוש ישנם הרבה מאוד גורמים ואילוצים שחשוב לשים אליהם לב ולהתחשב בהם. בנוסף לאילוצים ה"יבשים" ישנה הרבה מאוד אמוציונליות מסביב לתהליך - הרי מדובר בשינוי גדול מאוד הן עבור הקשיש והן עבור המשפחה.

כיצד אם כן ניתן לעשות סדר בכל הגורמים הללו? מאמר זה יציג את עיקרי השיקולים הכרוכים במציאת בית אבות מתאים. הדגש במאמר זה הוא על מציאת מוסד המתאים לצרכים ולמאפיינים הן של הקשיש והן של בני משפחתו.

הדבר הראשון שצריך לשים עליו דגש הוא ההתאמה לצרכים הפיזיים של הקשיש. האם בבית האבות הוא יקבל את הסיוע לו הוא זקוק? האם יסייעו לו במילוי מטלות היומיום בהן הוא מתקשה? האם תהיה ההשגחה הרפואית הנדרשת? האם ישנם טיפולים רפואיים במקום באם הוא יזדקק? האם ישנם טיפולים כגון פיזיותרפיה או הידרותרפיה? האם ישנו ריפוי בעיסוק בבית אבות? סוגים שונים של ריפוי בעזרת גינון וריפוי בעזרת בעלי חיים? האם ישנם מתקני כושר מותאמים לקשישים? הם ישנה בריכת שחיה?

צורך נוסף שחשוב לא פחות הוא ההתאמה לצרכים החברתיים של הקשיש. האם במקום ישנם דיירים שדוברים את אותה השפה? האם הרקע החברתי שלהם דומה והוא יוכל למצוא נושאים משותפים לשיחה. חשוב במיוחד בהקשר הזה השותפים לחדר אם ישנם.

בנוסף להרכב החברתי של דיירי בית האבות יש לבדוק אילו פעילויות חברתיות מציע המקום. האם ישנם חוגים? הרצאות העשרה מגוונות? אפשרות ללימודים?

קרבת המקום לבני המשפחה מהווה גם נדבך חשוב בהחלטה. חשוב לבדוק שהמקום קרוב לפחות לאחד מבני המשפחה שיוכל לבוא ולבקר או להיפך - שיוכלו לבקר אותו. יש לוודא שישנה נגישות טובה הן של תחבורה ציבורית והן של כלי רכב פרטיים - האם קיימת חניה בקרבת מקום?

שיקול נוסף הוא סביבת בית האבות - האם במקום יש גינה? האם ישנו טיפוח סביבתי? האם בקרבת מקום ישנו מרכז מסחרי לטובת הדיירים? האם קל להתנייד פנימה והחוצה מן המוסד?

עוד שיקול חשוב הוא היחס של הצוות המטפל? מה אנו יודעים על הצוות המטפל במקום? האם יש לנו המלצות מחברים? האם אנו מכירים מישהו מדיירי בית האבות או מהצוות המטפל?

השיקול האחרון אליו נתייחס כאן, הוא אחד השיקולים כבדי המשקל ביותר והוא - הנושא הכספי. חשוב לבדוק מהם העלויות החודשיות, האם ניתן לקבל מימון ממשרד הבריאות (קבלת "קוד" אשפוז)? האם ניתן לקבל איזשהו מימון ממשרד הרווחה? עד כמה המשפחה יכולה להוציא עבור עלויות השהות ב-בית אבות כל חודש?

 

 

אתר האינטרנט מציע מידע נרחב על כל בתי האבות והדיור המוגן בישראל וכן שירות של ייעוץ והכוונה למחפשים בית אבות או דיור מוגן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב