דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על האומץ לעשות שינוי 

מאת    [ 30/01/2011 ]

מילים במאמר: 566   [ נצפה 4148 פעמים ]

בסדנה שהעברתי ערב אחד, שאלתי את המשתתפות, מה יגרום לכן לעשות שינוי ? אחרי  דקה של שקט, ענתה לי אחת המשתתפות, לי אין כרגע שום צורך בשינוי, כמו שזה עכשיו זה בסדר לי, ניסיתי להקשות עליה ושאלתי, נניח שאת מקבלת מחר מכתב פיטורין מהעבודה, מה את עושה? אוהו היא ענתה, זה יהפוך את עולמי.

משברים כמו פיטורין, גירושין, ואובדן מכל סוג שהוא, הם עצירה דרמטית בחיים אשר מחייבת התייחסות, כל משבר הוא אילוץ, אשר אם נרצה או לא, נצטרך לעשות שינוי כי אין לנו ברירה אחרת ! אילוצים אלו יגרמו לנו לעשות שינוי במצב התעסוקתי, הבריאותי או הזוגי שלנו, שינוי שאולי עד היום לא חשבנו לעשות ואולי גם לא העזנו לחשוב שאפשר.

אילוצים הם חלק מהמציאות המשתנה שלנו והם מעצבים את חיינו, על אף שרובנו שואפים לשפר את מצבנו (התעסוקתי, הבריאותי, או הזוגי) עדיין חלק גדול מאיתנו נמנע מלעשות צעדים שיובילו לשיפור המצב וחיים בתסכול, קושי וחוסר שביעות רצון מתמיד. 

והשאלה היא איך יתכן שעל אף חוסר שביעות הרצון מהמצב הקיים, בכל זאת אנשים נשארים ?? כי הם בעיקר חוששים ממה שהם עלולים לאבד כתוצאה מהשינוי (משכורת, תנאים, רכב, מעמד, תעסוקה, זמן) ולא תמיד חושבים על מה שיוכלו  להרוויח בעקבות אותו שינוי (עניין, אתגר, חופש, עצמאות, פנאי, הנאה ואולי אפילו משכורת גבוהה יותר והרשימה עוד ארוכה).

מסתבר שאצל רובנו עצם המחשבה על שינוי, מלווה בפחדים וחששות, הרצון לעשות שינוי מצריך קבלת החלטה נחושה ולא מעט אומץ, כדי לעזוב משהו קיים ולצעוד בשבילי אי הוודאות לעבר משהו לא בטוח ולא ידוע. אנשים כאלה בד"כ מוצאים את עצמם במקום אליו הם הגיעו לגמרי במקרה, לא תמיד מרוצים, אך גם לא עוצרים לשאול שאלות וממשיכים באותו מצב בעיקר מתוך הרגל ושגרה, אנשים כאלה מונעים מעצמם האפשרות לבחור ובעיקר מונעים מעצמם חיי הנאה סיפוק והגשמה עצמית, באופן כללי הרגל ושגרה טובים לנו, הם מגוננים עלינו ומעניקים לנו בטחון, אך יחד עם זאת מקבעים אותנו ומונעים מאיתנו להיפתח להזדמנויות חדשות.

שינוי באופן כללי, הוא חלק מתהליך ההתפתחות שלנו כבני אדם, החיים במציאות משתנה, היכולת לעצור ולחשוב איך לעשות אחרת, להעיז, לקפוץ למים, להביט קדימה, מראה על גמישות מחשבתית, אשר מקנה לנו את האפשרות לזרום, להתקדם קדימה ולא להתקבע רק במוכר והבטוח, שבהרבה מקרים לא רק שלא מקדם אותנו אלא אפילו תוקע אותנו ואת זה אנחנו מגלים לעיתים מאוחר מדי, כך שאם אתם מוצאים את עצמכם במקום שקשה לכם, שאתם לא מרוצים, שקשה לכם לחייך ולהוציא מעצמכם את המקסימום (מה שנקרא מיצוי הפוטנציאל) זה סימן שצריך להתקדם הלאה.

אבל מדוע בעצם צריך לחכות למשבר כדי לעשות שינוי - יש אנשים אשר מטבעם קיים בהם צורך פנימי בשינוי והתחדשות, אנשים כאלה שואפים להתפתחות אישית ועושים שינויים אשר יחוללו פריצת דרך בחייהם, על מנת שיוכלו להתקדם ולממש את עצמם, כך שאפשר אחרת, על מנת להטיב עם המצב ועם עצמנו אנו צריכים לעשות שינוי בדפוסי ההתנהגות ובדפוסי החשיבה שלנו, אותן אמונות, מחשבות ורגשות שאנו נושאים איתנו מילדות, אשר במודע או שלא במודע מעכבים אותנו והם בסופו של דבר מנחים את ההתנהגות שלנו.

כמנחה תהליכי שינוי והעצמה אישית בשיטת NLP ודמיון מודרך, אני מלווה ומעודדת אנשים לעשות שינויים קטנים וגדולים בחייהם מתוך בחירה, כל אדם לפי רצונו ויכולתו להתמודד עם שינויים, עם זאת חשוב לדעת שאחת מהנחות היסוד של ה-NLP טוענת שלכל אחד יש את כל המשאבים שהוא זקוק להם כדי להשיג את מטרותיו, זו הנחה מאוד אופטימית, שמאפשרת לנו להאמין בכך שהכול אפשרי ושיש לנו את היכולת לבחור ולהשיג את המטרה שלנו, כדי שנוכל לעשות את מה שאנחנו אוהבים ורוצים באמת, כי כשעוסקים במשהו שאוהבים, עושים את זה בצורה הטובה ביותר וזו לדעתי הנוסחה למיצוי הפוטנציאל שלנו.

רחלי דגן, מנחה בכירה בדמיון מודרך ו-NLP,
נובה - הדרך לשינוי והעצמה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב