דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גרידה או טיפול טבעי לריקון הרחם לאחר הפלה טבעית 

מאת    [ 30/01/2011 ]

מילים במאמר: 622   [ נצפה 5745 פעמים ]

גרידה או טיפול טבעי לריקון הרחם לאחר הפלה טבעית

החלטנו לכתוב מאמר בנושא גרידה או טיפול טבעי לריקון הרחם לאחר הפלה טבעית עקב פניות רבות של מטופלות שמתלבטות וחוששות מתופעות הלוואי של ריקון כירורגי של הרחם מה שמכונה גרידה או הטיפול המוצע כיום וכולל טיפול בכדורי ציטוטק .

במאמר זה נביא את היתרונות והחסרונות של כל טיפול אך נתחיל במקרה אחד מהקליניקה
מקרה מהקליניקה

אלינה בת 31 הגיע לטיפול בקליניקת מעגלים ב- 19 לנובמבר 2007 לאחר שהריון ראשון הסתיים בהפלה טבעית בשבוע 8 והריון שני לאחר שנה וחצי של נסיונות מסתיים בדימום בשבוע 10 . בבדיקת אולטראסאונד במיון רואים שישנם שאריות עובר שלא יצאו והרופא ממליץ על גרידה. אלינה מחליטה להמתין מספר ימים ומגיעה היישר ממיון לטיפול בקליניקה בכדי לנקות את הרחם ולמנוע את הגרידה ,האבחנה הייתה תקיעות של דם ברחם שאינה מאפשרת את יציאת שאריות העובר החוצה ולכן בטיפול נבחרו נקודות דיקור שמניעות דם ברחם, כבר לפנות בוקר מתחיל אצל אלינה דימום חזק ויומיים לאחר מכן בדיקת אולטראסאונד מאששת שהרחם נקיה לחלוטין ואין צורך בגרידה. אלינה המשיכה טיפולים בסיוע כניסה להריון ולהחזקת ההריון וב – 16 לינואר 2009 נולד טל . לצפייה במכתב המלא של אלינה ובתמונות ניתן להיכנס לאתר של קליניקת מעגלים לרובריקת ההמלצות .

רפואה קונבנציונאלית ריקון כירורגי של הרחם, ניתוח המוכר גם בשם "גרידה" התהליך כולל הרחבה של צוואר הרחם, החדרת צינורית לרחם בעד הצוואר ושאיבה עם ריק (ואקום) של תוכן הרחם. הפעולה עצמה לוקחת מספר דקות ומבוצעת בד"כ תחת הרדמה כללית המחייבת צום מקדים של 6 שעות כאשר האישה בד"כ משתחררת לביתה אחרי השגחה של כשעה.

לפני ביצוע הפעולה עצמה, יוחדר אל צוואר הרחם של האישה חומר סופח נוזלים. החומר סופח אליו נוזלים ומתרחב, ובכך מרחיב את צוואת הרחם בצורה הדרגתית. כאשר ההריון נפסק בשלב מוקדם יחסית ניתן לעיתים לבצע שאיבה של תוכן חלל הרחם במרפאה, ללא צורך בהרדמה תחת הנחייה של אולטראסאונד.

סיכונים: ניקוב דופן הרחם. דימום. אי ספיקת צוואר הרחם בעתיד, אשר תגרום לידות מוקדמות בהריונות הבאים. זיהום העלול לגרום לבעיות פוריות בעתיד. הטיפול התרופתי מתן תרופות הגורמות לשריר הרחם להתכווץ.

הטיפול התרופתי המקובל ביותר כיום במקרה של הפלה טבעית כולל מתן של טבליות ציטוטק דרך הפה או בהשמה בנרתיק,הטיפול ניתן בעיקר כאשר נותר עדיין שק הריון לאחר הפסקת ההריון. התרופה מתחילה לפעול תוך מספר שעות, ובאה לידי ביטוי בדמם לדני ובכאבי בטן דומים לאלה שבמחזור הוסת.

תופעות הלוואי בטיפול התרופתי: בחילות והקאות לעיתים כאבי בטן עזים ביותר הדורשים נטילת משככי כאבים. במקרים רבים דמם לדני כבד שיכל להמשך מספר שעות אך לעיתים רחוקות, עקב דימום משמעותי, נדרשים לבצע גרידה דחופה תופעות לוואי נדירות נוספות כוללות שלשולים וחום.

מעקב שמרני במקרים רבים כאשר ההריון מפסיק להתפתח ניתן להסתפק במעקב אולטראסאונד אחר האישה, ללא מתן טיפול כל שהוא, עד שמופיע דמם לדני ושק ההריון נפלט מעצמו. בדרך כלל מקובל לבצע מעקב שמרני במשך כשבוע עד שבועיים והוא תלוי במידה רבה גם בסבלנות של האישה. למרות שהוכח כי גישה זו בטוחה, רופאים רבים עדיין חוששים שהיוותרות רקמה הריונית ברחם למשך תקופה ממושכת מאד עלול לגרום לזיהום והיווצרות הידבקויות בחלל הרחם ולכן נוטים להגביל את המעקב לחודש בלבד.

טיפול טבעי ברפואה סינית לריקון הרחם לאחר הפלה הרפואה הסינית יכולה לסייע לתהליך ההפלה הטבעי להתרחש מהר יותר וללא תופעות הלוואי המסוכנות שקיימות בטיפולים הקונבנציונאלים כגון : ניקוב דופן הרחם, אי ספיקת צוואר הרחם בעתיד או זיהום העלול לגרום לבעיות פוריות בעתיד . כאשר נגרמה כבר הפלה אך שאריות העובר אינן יוצאות החוצה הדבר יכל להעיד על מספר סיבות בינהם חולשה של הגוף להתנקות בעצמו או מצב של תקיעות דם שאינה מאפשרת לשאריות העובר לצאת החוצה באופן מלא.

הדיקור יחזק את הרחם ואף יעורר את יכולתו להתכווץ על מנת להוציא את השאריות החוצה ללא תופעות לוואי ובלי סיכונים מיותרים ,לרוב מדובר בין 2 ל- 3 טפולים בטווח של יומיים שלשה שיכללו בעיקר דיקור אך לעיתים ישולבו גם צמחי מרפא. חשוב לציין שלאחר הטיפול יכול להיות דימום משמעותי ויש לבצע מעקב אולטראסאונד בכדי לבדוק שהרחם התנקה.

קליניקה לפריון(פוריות)ברפואה סינית
קליניקת מעגלים מטפלת אך ורק בתחום הפוריות ושמה לה למטרה לנסות ולסייע ככל האפשר לאותם נשים וזוגות הסובלים מבעיות פוריות ונמצאים במהלך הטיפולים או לפני ולפיכך מנסה להגדיל את סיכויי ההצלחה בשימוש במספר דרכים שהוכחו מחקרית כמשפרים את הצלחת טיפולי הפוריות.
הקליניקה מתמחה בתחום הפריון ודרכי הטיפול ברפואה הסינית בבעיות הפוריות השונות כגון: חוסר פריון בלתי מוסבר, הפלות חוזרות, שילוב רפואה סינית בטיפולי הזרעה, שילוב רפואה סינית בטיפולי הפריה חוץ גופית, שחלות פוליציסטיות , אנדומטריוזיס,FSH גבוה ,בעיות זרע כגון מורפולוגיה ,תנועתיות זרע לא טובה , וריקוצלה ,ריכוז תאי זרע נמוך ועוד.
מזה 6 שנים אנו מטפלים בהצלחה רבה במקרים רבים של בעיות פוריות כאלו ואחרות הן כטיפול בפני עצמו והן בשילוב הטיפול הרפואי הקונבנציונאלי של IVF/IUI. בנוסף לעבודתנו במרפאתינו הפרטית במרכז גירון, רעננה, אנו עובדים בשילוב עם היחידה להפריה חוץ גופית במרכז הרפואי הלל יפה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב