דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בנית אתר? מה קורה ביום שאחרי 

מאת    [ 30/01/2011 ]

מילים במאמר: 548   [ נצפה 2017 פעמים ]

בנית אתר? מה קורה ביום שאחרי

איש עסקים מיומן ובעל ניסיון המכהן גם כדירקטור בחברה ציבורית, אישר לחברה להקים אתר בעלות של כמה עשרות אלפי שקלים. הוא לא לגמרי הבין מה זה אומר, עבור מה הוא עומד לשלם סכום לא קטן ומה יתקבל בתמורה. הוא רק ידע בגדול איך נראה אתר ממוצע ושזה עכשווי וכדאי ובכלל איך אפשר בלי אתר... כמו כולם הוא נתקל בסוגים שונים של אתרים אבל  כ"לקוח" הוא הלך לאיבוד.

מה כדאי היה לברר לפני -

אחד הדברים החשובים שכדאי לברר הוא עד לאיזה שלב החברה שבונה את האתר מתכוונת להביא אותו.

רחלי נטע מנכ"לית "פרומו" מסבירה: "הבנייה עצמה מביאה את האתר רק עד לנקודה מסוימת. זה כמו כשקבלן בונה בית. בבית יש בסופו של דבר קירות, ריצפה, תיקרה, חלונות ודלתות, אבל זה עדיין לא מספיק כדי לחיות בו. אותו הדבר לגבי חברות לבניית אתרים. החברות הללו אכן עושות את תפקידן ובונות את האתר. אבל מה קורה ביום שאחרי? האם זה אומר שיש אתר מושלם ומוכן באוויר? ממש לא". אבל עבור הלקוח זה לא תמיד מוחשי, ובסופו של דבר הוא יכול למצוא את עצמו עם אתר שהוא כמו אותו בניין שאי אפשר לגור בו — מוצר חסר ערך. איך זה יכול להיות?

לכל אתר דרושים תכנים (טקסטים ותמונות). כמות התכנים יכולה לנוע בין מספר עמודים לבין אינסוף עמודים – קשה לנקוב במספרים. אפשר לומר שלכל הפחות, אתר צריך שיהיו בו כ- 5 עמודים שמסבירים באופן כללי לגבי החברה ובמה האתר עוסק, שמכוונים את הגולש לשירות או למוצר שהאתר מספק, שנותנים אפשרות ליצור קשר וכו'.

 

לאחר שיש תכנים מוכנים צריך לעמד אותם, להכניס תמונות נכונות במקומות המתאימים. יש היגיון מסוים לעימוד ומתפקידו לספק חווית גלישה נעימה, למשוך את הגולשים לאתר ולהשאיר אותם שם. זה עד כדי כך חשוב! לכן ללא תכנים וללא עימוד אין לאתר שום משמעות.

הנה תרחיש נוסף – האתר הוקם וכבר יש בו תכנים אבל... אין שום תוצאות. שום עבודה לא מתקבלת דרכו, שום לקוחות לא מגיעים, ולמרות ההוצאה הכספית הכבדה, למרבה הפלא אין לזה שום משמעות עסקית. אף אחד לא יודע על האתר אלא אם כן בעל העסק ממש מראה לו אותו. נכון שאתר יכול להיות כמו כרטיס ביקור בלבד, אבל זה יהיה פספוס מפני שאם כבר יש אתר למה לא למצות את מלוא הפוטנציאל שלו?
ובכן, מסתבר שצריך להביא גולשים לאתר וכאן אנו נכנסים לתחום הנרחב של שיווק באינטרנט. התחום נחלק לשני סוגים עיקריים:
א) קידום אורגני – קידום של האתר במנועי החיפוש וברשתות החברתיות, בצורה טבעית, על ידי התאמת האתר לקריטריונים של גוגל.
ב) קידום ממומן ופרסום באינטרנט – ניתן לפרסם בגוגל תמורת תשלום לכל הקלקה, אותה אפשרות קיימת בפייסבוק וגם בכל הפורטלים הגדולים.
אייל פטרן, מנהל מחלקת קידום אתרים ב"פרומו" מסכם: "זה אבסורד שאדם יכול להוציא עשרות אלפי שקלים על בניית אתר מרהיב, ובסופו של דבר יהיה לו משהו דמוי בית קברות..."

 

אם נחזור לדוגמה שבתחילת המאמר – לו אותו איש עסקים היה עובד עם חברה שלא רק בונה את האתר אלא גם נותנת לו הכוונה כלשהי הוא היה יוצא מורווח. עדיף לעבוד עם חברה שמוכנה להסתכל על התמונה הרחבה, על כל ההיבטים של האתר ושיש לה גם ראיה לטווח ארוך.

 

הכותבת: ענת פרסמן – אשת יחסי ציבור ב"פרומו", חברה לניהול פרויקטים בשיווק, מקבוצת קומליין

ענת פרסמן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב