בנית אתר? מה קורה ביום שאחרי
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

בנית אתר? מה קורה ביום שאחרי 

מאת    [ 30/01/2011 ]
מילים במאמר: 548   [ נצפה 1582 פעמים ]

 
 

בנית אתר? מה קורה ביום שאחרי

איש עסקים מיומן ובעל ניסיון המכהן גם כדירקטור בחברה ציבורית, אישר לחברה להקים אתר בעלות של כמה עשרות אלפי שקלים. הוא לא לגמרי הבין מה זה אומר, עבור מה הוא עומד לשלם סכום לא קטן ומה יתקבל בתמורה. הוא רק ידע בגדול איך נראה אתר ממוצע ושזה עכשווי וכדאי ובכלל איך אפשר בלי אתר... כמו כולם הוא נתקל בסוגים שונים של אתרים אבל  כ"לקוח" הוא הלך לאיבוד.

מה כדאי היה לברר לפני -

אחד הדברים החשובים שכדאי לברר הוא עד לאיזה שלב החברה שבונה את האתר מתכוונת להביא אותו.

רחלי נטע מנכ"לית "פרומו" מסבירה: "הבנייה עצמה מביאה את האתר רק עד לנקודה מסוימת. זה כמו כשקבלן בונה בית. בבית יש בסופו של דבר קירות, ריצפה, תיקרה, חלונות ודלתות, אבל זה עדיין לא מספיק כדי לחיות בו. אותו הדבר לגבי חברות לבניית אתרים. החברות הללו אכן עושות את תפקידן ובונות את האתר. אבל מה קורה ביום שאחרי? האם זה אומר שיש אתר מושלם ומוכן באוויר? ממש לא". אבל עבור הלקוח זה לא תמיד מוחשי, ובסופו של דבר הוא יכול למצוא את עצמו עם אתר שהוא כמו אותו בניין שאי אפשר לגור בו — מוצר חסר ערך. איך זה יכול להיות?

לכל אתר דרושים תכנים (טקסטים ותמונות). כמות התכנים יכולה לנוע בין מספר עמודים לבין אינסוף עמודים – קשה לנקוב במספרים. אפשר לומר שלכל הפחות, אתר צריך שיהיו בו כ- 5 עמודים שמסבירים באופן כללי לגבי החברה ובמה האתר עוסק, שמכוונים את הגולש לשירות או למוצר שהאתר מספק, שנותנים אפשרות ליצור קשר וכו'.

 

לאחר שיש תכנים מוכנים צריך לעמד אותם, להכניס תמונות נכונות במקומות המתאימים. יש היגיון מסוים לעימוד ומתפקידו לספק חווית גלישה נעימה, למשוך את הגולשים לאתר ולהשאיר אותם שם. זה עד כדי כך חשוב! לכן ללא תכנים וללא עימוד אין לאתר שום משמעות.

הנה תרחיש נוסף – האתר הוקם וכבר יש בו תכנים אבל... אין שום תוצאות. שום עבודה לא מתקבלת דרכו, שום לקוחות לא מגיעים, ולמרות ההוצאה הכספית הכבדה, למרבה הפלא אין לזה שום משמעות עסקית. אף אחד לא יודע על האתר אלא אם כן בעל העסק ממש מראה לו אותו. נכון שאתר יכול להיות כמו כרטיס ביקור בלבד, אבל זה יהיה פספוס מפני שאם כבר יש אתר למה לא למצות את מלוא הפוטנציאל שלו?
ובכן, מסתבר שצריך להביא גולשים לאתר וכאן אנו נכנסים לתחום הנרחב של שיווק באינטרנט. התחום נחלק לשני סוגים עיקריים:
א) קידום אורגני – קידום של האתר במנועי החיפוש וברשתות החברתיות, בצורה טבעית, על ידי התאמת האתר לקריטריונים של גוגל.
ב) קידום ממומן ופרסום באינטרנט – ניתן לפרסם בגוגל תמורת תשלום לכל הקלקה, אותה אפשרות קיימת בפייסבוק וגם בכל הפורטלים הגדולים.
אייל פטרן, מנהל מחלקת קידום אתרים ב"פרומו" מסכם: "זה אבסורד שאדם יכול להוציא עשרות אלפי שקלים על בניית אתר מרהיב, ובסופו של דבר יהיה לו משהו דמוי בית קברות..."

 

אם נחזור לדוגמה שבתחילת המאמר – לו אותו איש עסקים היה עובד עם חברה שלא רק בונה את האתר אלא גם נותנת לו הכוונה כלשהי הוא היה יוצא מורווח. עדיף לעבוד עם חברה שמוכנה להסתכל על התמונה הרחבה, על כל ההיבטים של האתר ושיש לה גם ראיה לטווח ארוך.

 

הכותבת: ענת פרסמן – אשת יחסי ציבור ב"פרומו", חברה לניהול פרויקטים בשיווק, מקבוצת קומליין

ענת פרסמן

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב