דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יום האהבה-מהיכן השם הזה?למה אנו חוגגים את יום האהבה-ולמה אנו אוהבים? 

מאת    [ 29/01/2011 ]

מילים במאמר: 1126   [ נצפה 7720 פעמים ]

 

חג האהבה או באנגלית valentine's day חל ב-14 בפברואר ומצויין בתאריך הזה ברוב חלקי העולם.

חג האהבה החל כדרך לציון זכרו של הקדוש ולנטינוס אשר השיא בסתר זוג שרצה להתחתן .עם השנים מעמד היום הזה התחזק וכיום מיליוני זוגות אוהבים חוגגים בכל מקום את היום הזה ע"י הבעת אהבה הדדיית באמצאות

 

מה זה בעצם? למה חוגגים אותו - ועוד בתאריך הזה? מה המסורת של החג הזה? וובכן...

אם תשאלו אנשים שונים על חג האהבה... יכול להיות שתקבלו תגובות שונות:

ואם תשאלו מיהו או מהו וולנטיין - וולנטיין - הוא

אז... מאיפה הכל התחיל?
אז ככה, ההיסטוריה מכירה בלפחות 3 ולנטיין שונים. 2 מהם נרדפו ע"י המשטר הרומי בגלל שהיו נוצרים. השלישי - בכלל נרצח באפריקה. ויש עוד אחד... כומר עלום... ובקשר לאגדה שנקשרה בשמו - אין לזה שום ביסוס היסטורי. כלום.

האגדה אומרת, כי כשהקיסר קלאודיוס השני החליט שחיילים רווקים יעילים יותר בקרב מגברים נשואים, הוא פתר את הבעיה בכך שהוציא את הנישואין מחוץ לחוק. ולנטיין שמע, הזדעזע, והחל לערוך טקסי נישואים בסתר. הסידור הזה לא נמשך זמן רב: קלאודיוס החליט שאף אחד לא יהרוס לו את חגיגת הרווקות, כולל הכנסייה הקתולית. הוא פקד להוציא את ולנטיין להורג, ובכך הגיעה לסיומה חינגת הנישואין של ולנטיין. בעקבות זאת - הוא הוכנס לכלא ומשם שלח מכתב לאהובתו אשר נחתם במילים "מוולנטיין, שלך". לכן מקובל לחשוב שהתאריך 14 בפברואר מציין את יום השנה למותו של ולנטיין בשנת 270 לספירה. בשנת 498 לספירה, אפיפיור בשם גלאסיוס הכריז על יום ולנטיין.

זה שהאגדה צצה שנים רבות לאחר מותו - ושוב, אין לה שום הוכחה - כנראה שלא משנה לאיש...


בימי הביניים באנגליה ובצרפת, חשבו שעונת הרביה של הציפורים מתחילה ב – 14 בפברואר, וכך נוסף עוד מרכיב רומנטי לאותו תאריך. אנגליה היא גם המקום בו הפך יום ולנטיין לחג פופולרי, ובמאה ה –18 התגבש המנהג לתת מתנות קטנות ולשלוח מכתבי אהבה.

בארה"ב נרכשים כל שנה 850 מליון כרטיסי ברכה מיוחדים לוולנטיין דיי. קניות הממתקים למיניהם ביום זה מגיעות להיקף של 570 מליון דולר. וורדים, בעיקר אדומים, תופסים חלק נכבד ביום זה וכמות הוורדים הנשלחים ביום האהבה מגיעה ל- 65 מליון.

היפנים, אלופי המקוריות על גבול האי שפיות, הצליחו לשווק את יום האהבה שלהם כיום שבו נשים נותנות לגברים ממתקים, שוקולד או פרחים. מכיוון שהיפנים דוגלים בלעשות דברים עד הסוף או לא לעשות אותם בכלל, נשים רבות נאבקות בהוצאות ענק כשהן מוצאות עצמן קונות מאות חבילות ממתקים לכל עמיתיהם לעבודה. השוקולד אותו נותנות הנשים לגברים שהן אוהבות נקרא הומי-שוקו (שוקולד האהבה), לגברים שהן לא אוהבות "גירי-שוקו" (שוקולד החובה) ו"טומו-שוקו" לידידים אפלטוניים (שוקולד החברות). השוס הגדול נרשם כשהגברים, משוחררים מכל מחייבות להחזיר טובה תחת טובה, מעניקים שוקולד רק לנשים אותן הם ממש הומי, חודש בדיוק אחרי יום האהבה.

הוולנטיינ'ס דיי הוא תאריך ציון של הכנסייה לציון יום השנה למותם של כמה קודשים שלה. לנו, יש שם אחר לזה. אנחנו, קוראים לזה אזכרה.

לכל מי שטוען שמדובר בחג נוצרי. אני לא זוכרת איזה שהוא סממן נוצרי בחג. . ביום הזה. והכי חשוב -  אני "חוגגת" את האהבה. את חג האהבה הבינלאומי.

אל תתנו לדברים שוליים, כמו אגדות ובורות, לבלבל אתכם. הדבר החשוב היחיד ביום הזה הוא האהבה שלכם - לאוהבתכם/אוהבכן. סה טו.

אז למה לא בכל יום?

יום האהבה - חגיגה של אהבה... שלא תיגמר לעולם....

אני מאמינה, כפי שציינתי למעלה, שלא משנה באיזה תאריך תחליטו לחגוג את חג האהבה שלכם, העיקר והחשוב ביותר הוא לחגוג את האהבה, להפריח את הרומנטיקה, לחגוג את היותינו אהובים ונאהבים - זה חשוב ביותר, זה מעלה את ערך בן הזוג, זה מחייה את האהבה ואת הרגשות.

חגיגות אהבה הן מתכון ברור לגיוון ושיפור הזוגיות.
התגובות המתקבלות ברחוב ליום האהבה נעות סביב - כל יום אני אוהב/ת אותו/ה. גם אני אוהבת את בן זוגי כל הזמן - אבל אנחנו לא חוגגים בכל הזדמנות ובכל יום את האהבה שלנו. בין אם תחליטו לחגוג את אהבתכם ביום האהבה / valentine day לבין אם תחליטו לחגוג את יום האהבה בטו' באב או שתחליטו לחגוג את יום האהבה שלכם בתאריך בו היכרתם/התחתנתם/התנשקתם פעם ראשונה - ברוכים תהיו. אין זה משנה מתי תחליטו לחגוג - העיקר - תחגגו ובגדול.

ויש לי כאן עבורכם מיגוון של הצעות למתנות ליום האהבה...

 

 


 אל תהססו, אל תתביישו לחגוג את אהבתכם ולצעוק לעולם שאתם מאוהבים. לא להגזים, לא להכביד או לחנוק מרוב אהבה - אבל לחגוג אהבה מידי פעם, זה מבורך וראוי להערכה וציון.
 שירים, דובונים, כריות וכו' - בנאלי, מוכר, אבל תמים וילדותי - יש משהו מרענן בלהצהיר אהבה באופן תמים - כמו אז.... כשהיינו ילדים

אפשר לגוון עם הפתעה סקסית אישית - לבוש סקסי, מיטה מסודרת, ריחנית ונעימה - ערב של אהבה ללא גבולות אפשר ורצוי להוסיף לערב הקסום משחק סקסי למבוגרים (היחידים המומלצים: סולמות ולבבות, טריוויה סקס והמירוץ לשיא... כל השאר.... לא ממש רלוונטיים)
  
 ערב בילוי בחוץ -  ארוחת ערב במסעדה טובה ורומנטית, עם חברים או בלי (תלוי מה בן הזוג מעדיף), שיחה טובה, כוס יין - ולסיום הערב... קינוח מיוחד.

 אביזרי מין - אביזרי מין מאז ומעולם נחשבו כתבלין של חיי המיטה. נסו משהו חדש, משהו מעניין שעוד לא התנסיתם בו, משהו שעוד לא היה לכם האומץ ללכת לכיוון.... אביזר חדש ומעניין יכול לשדרג פלאים את חיי המיטה שלכם.

 סדנת טנטרה - אין לי מילים לתאר את החוויה המדהימה שעברנו בן זוגי ואני באופן אישי - סדנת טנטרה מדהימה באינטרנט, מלווה במדריכים של הקורס און ליין להתייעצות בימים ושעות קבועות במהלך הקורס. צפינו באינטרנט באתר חדש בסדנא שמחולקת ל-5 שיעורים, התייעצנו עם המדריכים בכל שאלה במשך הקורס, היינו בפרטיות של ביתינו, בקצב שלנו, פגשנו עוד זוגות כמונו בסדנא - אין לי מילים - מתנה מדהימה לחג האהבה.

 הגשמת פנטזיות - את/ה מכיר/ה אותו/ה הכי טוב. בחרו או בררו עוד קודם ליום האהבה מה הפנטזיה האישית שלו/ה. נסו, עד כמה שאתם יכולים ברמת החיבור האישי, לממש את הפנטזיה הזו ביום האהבה. זה יכול להיות לכיוון הסקס (כמו: תלבושת מיוחדת, תחפושת, קשירות, מס'ג מעניין וכו') וזה יכול לצאת מגבולות הסקס לכיוון אקסטרים כמו סנפלינג, טיסה, בקאי ועוד.... פנטזיה או משהו שהוא/היא רצו להגשים . היום זה היום....

התחברתי מאוד למשפט מוכר של גנדי שאמר: תחייה כל יום כאילו אתה עומד למות מחר ותלמד כל יום כאילו אתה עומד לחיות לנצח. תחגגו את החיים היום, תחגגו את האהבה כעת, תלמדו עוד דברים אחד על השני, תרכשו עוד כלים בחיים (כמו סדנת טנטרה, או סדנת מס'ג אירוטי, או ריקודים חושניים או תשתמשו באביזרי מין חדשים) כאילו זו הפעם האחרונה בה אתם עושים סקס. תהפכו כל לילה לחוויה ותלמדו דברים חדשים כאילו אתם עומדים לחיות לנצח ויש באפשרותכם ללמוד ללא הגבלה....

מתנות ליום האהבה יכולות להיות סימליות - כאלה שמגדירות ומציינות את אהבתכם כלפי הצד השני, אך הן יכולות גם להיות מתנות יום אהבה לא שיגרתיות, מתנות ייחודיות, מתנות שיתרמו לשיפור הזוגיות, לחידוש וריענון - הנאה והתרגשות מובטחת לכולם!!!.



ממני עם הרבה אור ואהבה

איריס

www.iris-superwomen.co.il

משלוח פרחים כתיבת שירים נתינת מתנות ועוד.

 

איריס הסופרוומן בדרך אליכם  והחיים שלכם מסודרים 0525903953 www.iris-superwomen.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב