דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הוגש נגדך כתב אישום ? יש מה לעשות ! 

מאת    [ 29/01/2011 ]

מילים במאמר: 617   [ נצפה 2073 פעמים ]

הוגש נגדך כתב אישום - יש מה לעשות !

 

סיטואציה שבה מוגש כתב אישום נגד אדם אינה דבר של מה בכך. מדובר בהליך שמתחיל באיסוף ראיות ע"י המשטרה, נמשך דרך הליך של חקירה מקיפה שרק בשלב שאחריה מתקבלת המלצה במשטרה על כתב אישום, ורק בסוף התהליך הפרקליטות מחליטה אם להגיש כתב אישום ורק אם הפרקליט האחראי מאמין על סמך כל העובדות, הראיות והממצאים שיש סיכוי גבוה להרשעה ושלא יימצא ספק סביר לזיכוי.

 

נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בישראל מציגים תמונה די מפחידה מבחינת אזרח שהוגש נגדו כתב אישום פלילי: בשנת 2000 היו אחוזי ההרשעה 95.4%, בעוד שבשנת 2008 עלו אחוזי ההרשעה למספר המבהיל של 98.7% !! כלומר הסיכוי לצאת זכאי הנו
כ-1% בלבד !!!

 

אז מה לעשות - קודם כל חייבים לקחת עורך דין פלילי שילווה אותך בתהליך. בלי עו"ד מנוסה שמלווה אותך - אין לך שום סיכוי. המערכת "תגבור" עליך ולו מהסיבה הפשוטה שתעשה טעויות שהיית יכול להימנע מהן. חשוב להבין שכפי שתואר מקודם, ההליך הפלילי מתחיל כבר בשיחה הראשונה שלך עם גורמי המשטרה - פיזית או טלפונית. כבר בשלב הזה אתה חייב לבקש לדבר עם עורך דין פלילי. גם אמירה שיכולה להיחשב חסרת משמעות בעולם "הרגיל" שאנו מכירים - עלולה להתפרש נגדך כאמירה מרשיעה בתחום המשפט הפלילי. חשוב גם להימנע מאמירות ציניות כגון "כן, בטח, אני רצחתי אותו מבלי שהייתי שם בכלל..." - אפילו אמירה תמימה כזו יכולה לקבל פרשנות שונה לחלוטין ויכולה להיות מוצגת באור משפטי שונה ממה שאפשר בכלל לצפות.

 

אז מה האפשרויות ? איך יכול להיות שמצד אחד נתוני ההרשעה גבוהים בצורה שנראית כמעט לא סבירה, ומצד שני יש מה לעשות - כי צריך להבין מה המספרים אומרים, והמשמעות היא שחלק ניכר מההליכים לא מגיעים כלל לכתב אישום ובטח ובטח לא לשלב הכרעת הדין !

 

יש שלבים רבים בהם עורך דין פלילי יכול להוציא אותך מהסבך אליו נקלעת בטעות או שלא בטעות. כבר בשלב הראשוני - תקבל המלצות ברורות מה לעשות ומה לעשות מול חוקרי המשטרה, וכך תימנע מטעויות שעלולות לסבך אותך גם אם אתה חף מפשע. לאורך החקירה עורך הדין ישמור על זכויותיך ויוודא שלא מופעלים נגדך "תרגילים" שיגרמו לך לחשוף מידע שאולי אתה לא חייב לחשוף. עו"ד פלילי יאפשר לתת פרשנות חלופית לעובדות וראיות וממצאים שהחוקרים מציגים בפניך באופן שיוכיח את חפותך, או לפחות יטיל ספק רב ביכולת להוכיח את אשמתך. עורך דין פלילי יכול לנקוט צעדים כגון בקשה לעיכוב הליכים אשר תמנע את הגשת כתב האישום או ניהול המשפט בגינו. עורך הדין יכול לקיים הליך של מו"מ לעסקת טיעון (נקרא גם "הסדר טיעון") אשר במסגרתו תגיעו לסיכום מקל משמעותית מבחינתך. במקרים חריגים עורך הדין יסייע לך להגיע למצב של עד מדינה והסדרים מיוחדים אחרים מול התביעה. ואם חלילה איתרע מזלך והגעת לסוף ההליך הפלילי - אך ורק בזכות עורך דין פלילי מנוסה יש לך את הסיכוי להיות בין אלו שהם אותו 1.3% סיכוי לצאת זכאי בהכרעת דין של בית המשפט...

 

לעורך דין פלילי חשיבות רבה גם מעבר לעצם הגשת כתב האישום - הן בהליך שחרור ממעצר , הן בהצגת ההליך מול בית המשפט בצורה שיכולה להקל עליך או לשפר את התנאים שבהם אתה נמצא (למשל אפשרות של מעצר בית או איזוק אלקטרוני). ובאופן כללי - עצם המצאותו של גורם חיובי בצד שלך יסייע לך עם ההתמודדות הקשה כשאתה במעצר רחוק מהבית , מהמשפחה ומהחברים וללא יכולת לתקשר עם העולם החיצון.

 

לסיכום, עורך דין פלילי הוא לא אופציה, אלא חובה... אתה חייב לעצמך את ההגנה שעו"ד פלילי ייתן לך, בין אם אתה חף מפשע ורק הראיות הנסיבתיות סיבכו אותך, בין אם הופרו זכויותיך, בין אם ניתן להקל בעונש, ואפילו למקרה שעברת עבירה אבל בזכות עורך דין פלילי מנוסה לא יושלם ההליך הפלילי נגדך. רק עורך דין פלילי יכול להוציא אותך מהסבך.

פורטל עורך דין ועוד www.Lawdinet.co.il הנו פורטל ייחודי של עורכי דין פליליים בלבד בכל הארץ, המאפשר לך לבחור בפשטות וביעילות עורך דין פלילי לפי תמונה, תחומי התמחות וישוב פעילות - צור קשר עם עורך דין בפורטל ועו"ד פלילי יתקשר אליך עוד היום !
יובהר כי הכתוב אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו וחובה להתייעץ עם עו"ד פלילי בטרם נקיטת כל פעולה או הימנעות מפעולה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב