דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דאודורנט או אנטיפספירנט ? ומי יודע מה ההבדל ביניהם ? 

מאת    [ 27/01/2011 ]

מילים במאמר: 550   [ נצפה 3904 פעמים ]

 

חשיבות השימוש בדאודורנט היא איך לומר - אינה מוטלת בספק. בעולם המודרני של היום בו המודעות לטיפוח ואסתטיקה היא גבוהה מאוד, גם שוק הדאודורנטים מציע מגוון רחב של מותגים ומוצרים המיועדים למניעת ריחות רעים מבית השחי, ולנטרול השפעותיה הפחות נעימות של ההזעה. אחד ההבדלים המשמעותיים אותם נדרשים משתמשי הדאודורנט להכיר הוא את ההבדל שבין דאודורנט לאנטיפספירנט, שמות שכולנו מכירים מהפרסומות אולם לא בהכרח יודעים כיצד הם מתבטאים בשטח.

 

כמה עובדות יסוד על זיעה

זיעה היא דרכו של הגוף לצנן את עצמו בעת שהחום והלחות עולים. באמצעות הפרשת זיעה דרך בלוטות הזיעה המצויות בגוף, מצליח הגוף לשמור על הטמפרטורה הקבועה של הגוף ולקיים את פעילותו באין מפריע. למרות התדמית הרעה שיצאה לזיעה, חשוב לדעת כי אין לה כשלעצמה ריחות רעים, וכי זו נגרמת כתוצאה מחומרי הלוואי שמפרישים חיידקים ופטריות בבואם איתה במגע. אזורים לחים שאינם זוכים לאוורור, דוגמת בתי השחי והמפשעות נוטים לצבור את החיידקים המדוברים, הזיעה המצויה בהם מתקשה להתנדף וכאשר היא מצטברת– נוצר הריח הרע המוכר והלא רצוי. זה בדיוק הזמן לשלוף את דאודורנט רקסונה ולעשות בו שימוש מועיל.

 

על סוגים של דאודורנטים ומה אנחנו נדרשים לדעת עליהם ?

מטרתם של דאודורנטים דוגמת REXONA ומותגים אחרים היא לנטרל את הריחות הלא נעימים שמפריש הגוף. בעת בחירת דאודורנטים (בין אם רקסונה או כל מותג אחר) , יש להכיר את שני הסוגים המרכזיים שהם נחלקים אליהם :

  1. דאודורנטים, שהם מנטרלי ריחות, המשמידים את החיידקים והפטריות המצויים בסביבת הזיעה. דאודורנטים יכולים להיות גם טבעיים דוגמת סודה לשתיה, דאודורנטים המבוססים על שמנים צמחיים ואחרים.
  2. אנטיפספירנטים דוגמת רקסונה, שהם מנטרלי ריחות שגם מונעים הזעה. מטרתם של אנטיפספירנטים דוגמת REXONA היא למנוע למעשה את יצירת הזיעה באזורים המועדים לכך. כאשר נמנעת הפרשת הזיעה, נמנע גם המפגש בינה ובין חיידקים, מה שמונע את הריח הרע שנוצר בעקבות המפגש.

 

דאודורנטים נחשבים כרעיון מיושן יחסית, היות והם עושים שימוש מרכזי בבושם כאמצעי לחיפוי על ריח הזיעה. דאודורנטים אנטיפספירנטים דוגמת רקסונה הם מתוחכמים יותר, ומאפשרים כאמור מניעת ההזעה באמצעות מרכיב האלומיניום כלוריד, ההופך לג'ל במגע עם הזיעה וחוסם את הבלוטות. 

 

עוד על REXONA  ועוד על הסיבה בגינה חשוב להתאים את הדאודורנט למשתמש

ישנם רבים המשתמשים בדאודורנטים שונים אולם סובלים מגירויים ואלרגיות הנגרמות מהם באופן ישיר. לא, אין זה אומר כי אנשים אלה אינם יכולים להשתמש בדאודורנט (אבוי לסביבתם...) כי אם נדרשים לבחור בדאודורנטים שנבדקו ונמצאו כמתאימים לבעלי עור רגיש. בקו המוצרים של רקסונה לדוגמא, תוכלו למצוא מספר דאודורנטים המתאימים לבעלי עור רגיש, אינם גורמים לגירויים ואף מטפחים את העור.

חשוב לדעת, כי מקור הרגישות בדאודורנטים מצויה משני מרכיבים המצויים בהם – הבושם שמוסיפים לדאודורנטים וכן החומר האנטיפספירנטי שנעשה בו שימוש. אם אתם בעלי עור רגיש, הרי שכדאי לבחור בדאודורנטים דוגמת REXONA לעור רגיש, שנבדק על בעלי עור רגיש והוכח כמתאים לעורם. חשוב, אגב, להבדיל בין דאודורנט רקסונה לעור רגיש ובין דאודורנטים היפו אלרגניים, שלא נבדקו באופן ספציפי על עור רגיש ולכן אינם מבטיחים התאמה מוחלטת אליו.

רקסונה היא דוגמא טובה לדאודורנט אנטי פספירנט העושה שימוש בטכנולוגיה ייחודית, המעניקה הגנה מקסימלית למשתמשיה. דאודורנט רקסונה עושה שימוש במיקרו קפסולה המשתחרר בהדרגה, בכך שומר על בתי השחי ללא ריחות זיעה לאורך זמן. על מנת להגיע לאפקטיביות מיטבית של דאודורנט אנטי פספירנט REXONA מומלץ להשתמש בו לאחר מקלחת, וכדאי שלא להשתמש בדאודורנט רקסונה לפני השינה, על מנת לאפשר לזיעה להתאוורר באופן חופשי.

compulist1




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב