דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צביעת מתכות 

מאת    [ 26/01/2011 ]

מילים במאמר: 469   [ נצפה 3027 פעמים ]

כבר מגיל צעיר כל ילד וילדה לומדים לצבוע: בצבעי גואש, בצבעי פנדה, בצבעי אצבעות ובצבעי עיפרון. מלמדים אותנו לא לצאת מהקווים, להחזיק נכון את הטוש או המכחול... וזה הכול. אלא שמלאכת הצביעה היא לא תמיד משחק ילדים. צביעה יכולה להגיע גם לרמות מקצועיות, הדורשות ידע, מיומנות וניסיון. כמו למשל, כשמדובר בתחום של צביעת מתכות, לא כל אחד מאיתנו יכול לבצע את המשימה. כי צביעת מתכות היא עניין למקצוענים בלבד.

צביעת מתכות – ידע ומקצועיות חסרת פשרות

צביעת מתכות היא עבודה מורכבת הרבה יותר מכל עבודות צביעה רגילות שאנו מכירים. צביעת מתכות, כמו כל צביעה תעשייתית אחרת, אינה דומה לצביעת דף נייר, לצביעת קירות או אפילו לצביעת מוצרי עץ. תכונותיהן הייחודיות של המתכות מחייבות לצבוע אותן בטכניקות מיוחדות ותוך שימוש בכלים ובציוד ייעודי. תהליך הצביעה מתבצע בדרך כלל בתנורים, שכן רק כך ניתן להבטיח אחיזה טובה של הצבע על המתכת ואת עמידותו של הצבע לאורך זמן.

מכיוון שמתכות חשופות לבלאי, הנגרם עקב חלודה, דהייה בשמש, קורוזיה, נזקי רטיבות, שריטות וחבלות, צביעת המתכות צריכה להתבצע בטכניקה ייחודית ותוך שימוש בצבעים ייעודיים, שיאפשרו למתכת לשמור על צבעה לאורך זמן רב.

לאור כל האמור לעיל ברור אפוא מדוע לא כל אחד יכול לצבוע מתכות. צביעת מתכות, כמו כל צביעה תעשייתית אחרת, חייבת להתבצע על ידי אנשי מקצוע שהוכשרו לכך ושיש להם את הציוד והכלים המתאמים.

צביעת מתכות באבקה

עוד מאפיין ייחודי של מלאכת צביעת המתכות הוא האפשרות לצבוע אותן באמצעות אבקה. מתכות ניתן לצבוע לא רק בצבעים נוזליים, הנמרחים באמצעות מברשת או מכחול, אלא גם באמצעות צביעה באבקה. צביעת מתכות באבקה מתבצעת בטכניקה של התזה. האבקה מותזת על פני כל שטח הפנים של המתכת ומאפשרת להשיג כיסוי אחיד ושווה לכל החלקים. גם בטכניקה זו יש להכניס את המתכת הצבועה לתנור. הטמפרטורות הגבוהות של תנור הצביעה תורמות לאחיזתו הטובה של הצבע על המתכת. החום העז למעשה מהדק את הצבע אל המתכת ו"קושר" אותו אליה. כך ניתן להבטיח שהצבע יהיה עמיד בפי פגעים רבים לאורך זמן.

בטיחות בצביעת מתכות

לא אחת אנו שומעים על מחקרים חדשים שמצאו כי שאיפת אדי צבע וחומרים אחרים המשמשים לצביעה (כמו למשל ציפוי לכה) יכולה להיות מסוכנת לבריאות, שכן מדובר באדים רעילים. לכן, בזמן צביעת מתכות, כמו כל צביעה תעשייתית אחרת, העובד חייב לחבוש מסיכת מגן שתגן על דרכי הנשימה שלו מפני שאיפת אדי הצבע.

עוד צעד חשוב שיש לנקוט למען צביעת מתכות בטיחותית מתייחס לשימוש בתנורי הצביעה. צביעת מתכת וכל צביעה תעשייתית מתבצעת בטמפרטורות גבוהות במיוחד. העבודה בסביבת תנורים יכולה להיות מסוכנת, וברגע אחד של חוסר זהירות ניתן להיכוות או להיפצע בצורות אחרות. לכן, כל מי שעובד בצביעת מתכות ובסביבת תנורי צביעה חייב להיעזר בכפפות מגן ולהשתמש בציוד מבודד חום שיאפשר הכנסה והוצאה של המתכות הצבועות ל/מהתנור באופן בטוח.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב