דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו מבנה המוח ומהו החלק החשוב ביותר במוח? 

מאת    [ 25/01/2011 ]

מילים במאמר: 717   [ נצפה 3658 פעמים ]

מהו מבנה המוח ומהו החלק החשוב ביותר במוח? / מאת יואב ברנזון

 

 

המוח מחולק לשלושה חלקים

 

המוח האנושי הוא תוצאה של התפתחות אבולציונית של מליוני שנים. המוח התפתח בדומה לבצל - בסיס המוח, ומעליו קליפות קליפות, כך שעם השנים המוח הבסיסי של האדם הלך וגדל, הלך והתרחב.

 

המוח האנושי מחולק לשלושה חלקים בסיסיים: החלק המחליט, החלק המרגיש והחלק החושב. החלק המחליט הוא החלק העתיק ביותר והחשוב ביותר של המוח האנושי. החלק המרגיש הוא התפתחות מאוחרת יותר והחלק החושב הוא החלק העדכני והמודרני ביותר. 

 

 

החלק החושב

 

החלק החושב אחראי על הפעילות הקוגניטיבית של האדם. באמצעות חלק זה אנחנו מנתחים דברים ומצבים, עושים חישובים, מסבירים דברים באופן רציונלי ומתנהלים בצורה מתורבתת ומאופקת.

 

החלק החושב הוא החלק המודרני של המוח, החלק המאוחר ביותר בהתפתחות המוחית של האדם. זהו החלק האחראי על ההתנהגות התרבותית, על האיפוק, הריסון, האיכות, ההשכלה הכללית וההשכלה הגבוהה, יכולת הביטוי והכתיבה, הרהיטות, כושר האבחון, התחכום והעדינות.

  

 

החלק המרגיש

 

החלק המרגיש אחראי על כל הפעולות רגשיות של האדם. באמצעות חלק זה אנחנו חשים דברים, יוצרים עמדות, אמונות, גישות והשקפות עולם. מערכת הערכים שלנו נמצאת בחלק המרגיש. 

 

החלק המרגיש הוא החלק "המסורתי" שלנו. זה החלק שגורם לנו להיות שייכים, שקושר אותנו אחד לשני, שמחזיר אותנו הביתה, שמחפש את החום והרגש, את האהבה ואת המשפחתיות.

 

 החלק המחליט

 

החלק המחליט הוא החלק הקריטי ביותר של האדם. זהו החלק שמקרין על כל יתר החלקים. למעשה, החלק המחליט הוא זה שמייצר "רגשות" ו"מחשבות", כך שאנשים חושבים ומרגישים בהתאם ל"כיוון" ו"לדרך" שמתווה החלק המחליט ולא להיפך.

 

החלק המחליט הוא זה שאחראי על כל מערך ההתנהגות וההחלטות שלנו. הוא זה שמחליט אם כן לבצע פעולה או לא. אם לבחור בקו מסויים או בקו אחר. אם להיות דבר כזה או דבר שונה. כיוון שהחלק המחליט הוא גם החלק הפרימטיבי ביותר של המוח האנושי - הוא פועל בצורה אוטומטית לחלוטין והסברים או רגשות כמעט ואינם משפיעים עליו. חלק זה הוא המניע המרכזי מאחורי הרגלי חיים, דפוסי התנהגות, אופי והתמכרויות.

 

 

 

החלק המחליט מבוסס על דפוסים אוטומטיים

 

החלק המחליט פועל על פי דפוסים קבועים שטבועים בו. אלה דפוסים אוטומטיים שמאפשרים לחלק הזה לפעול במהירות רבה ביותר ללא הפעלת שום שיקול דעת.

 

בין כל הדפוסים הטבועים הרבים של החלק המחליט יש גם דפוסי התנהגות מזיקים או התמכרויות. בחלק המחליט מתפתחים כל הפתולוגיות האנושיות, כל ההתנהגויות הלא רצוניות, כל דפוסי הפעולה המזיקים וכל ההתמכרויות הקלות והחמורות.

 


וטיפ לסיום: רוב האנשים מודעים לחלק החושב שלהם. פחות אנשים מודעים לחלק המרגיש. אבל מרבית האנשים אינם מודעים כלל לחלק המחליט שבקרבם. אותו חלק פרימיטיבי לחלוטין שמניע 93% מהפעולות שלהם. זהו החלק האוטומטי של האדם, ועליו ניתן להשפיע בדרכים חדשניות. לפרטים לחצו כאן.

 

 

יואב ברנזון הוא אבי תורת התרפיה הגנטית ומומחה עולמי בתחום הגמילה מהתמכרויות באמצעות שיטת GET שהיא שיטה חדשה ומהפכנית לגמילה באמצעות נטרול גנים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב