דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מלגזה חשמלית ומלגזות יד שנייה - באילו כדאי לבחור 

מאת    [ 25/01/2011 ]

מילים במאמר: 462   [ נצפה 2094 פעמים ]

בעידן המודרני, שבו צורכי השינוע רק הופכים מורכבים יותר, השימוש במלגזות ככלי עבודה מרכזי רק הולך וגדל. כיום כל מחסן, מפעל, מרכז לוגיסטי וכדומה מחזיק ברשותי צי של מלגזות, האמונות על מלאכת הטעינה, הפריקה והשינוע של סחורות, חומרי גלם ומוצרים רבים. וכשהצרכים רק הולכים והופכים מורכבים יותר, גם המלגזות הולכות ומתייעלות. המלגזה החשמלית היא דוגמא טובה להתייעלות המתמדת בתחום המלגזות.

המלגזה החשמלית ושיפורים ארגונומיים

ככל שגבר השימוש במלגזות בכלל, ובמלגזות חשמליות בפרט, עלה הצורך להתאים את מבנה המלגזה מבחינה ארגונומית לנהיגה ממושכת. כיום בכל מלגזה חשמלית חדשה ניתן למצוא מושבים ארגונומיים שמטרתם לבלום את הזעזועים לגב התחתון הנגרמים עקב הקפיצות בזמן הנסיעה במלגזה. מושבים ארגונומיים אלו מצמצמים פגיעות וכאבים בגב התחתון. במלגזה החשמלית המודרנית המושב מסתובב על צירו, כדי שאפשר יהיה לבצע נסיעות ברוורס בבטחה ולמנוע נזקים אורטופדיים לצוואר ולגב.

לאור היתרונות הרבים של המלגזה החשמלית, אין זה פלא שהיא הפכה לכלי עבודה מרכזי במחסנים ובמפעלים רבים. יעילותה הרבה הביאה גם לפריחת שוק ה"מלגזות יד שנייה". גם מפעלים אשר אינם יכולים לרכוש מלגזות חשמליות חדשות, יכולים לרכוש מלגזות יד שנייה וליהנות מהיתרונות הרבים שהן מציעות.

מלגזה חשמלית - לסביבת עבודה נעימה יותר

לנוכח השימוש הגובר במלגזות דיזל, נולד הצורך בפיתוח מלגזה שתוכל להתגבר על החסרונות המרכזיים של מלגזות הדיזל. מלגזה חשמלית מצליחה לעשות זאת ובהצלחה יתרה. מכיוון שמלגזה חשמלית אינה עובדת על מנוע דיזל הצורך דלק, אלא על מצבר הנטען בחשמל, היא אינה פולטת אדי דלק. עובדה זו חשובה במיוחד כשמדובר במחסנים סגורים, שכן אדי הדלק הנפלטים מהמלגזה מזהמים את האוויר שכלל העובדים במחסן נושמים. מלגזה חשמלית אינה פולטת אדים רעילים, ולפיכך גם אינה מזהמת את האוויר וגם הופכת את סביבת העבודה לנעימה יותר. יתרון נוסף של המלגזה החשמלית על פני מלגזת הדיזל טמון בעבודתה השקטה. המנוע של מלגזת הדיזל מפיק רעשים צורמים, המקבלים תהודה ומוכפלים כשמדובר במחסנים סגורים. עבודה ממושכת בסביבה מרובת מלגזות דיזל יכולה לגרום נזק לא מבוטל לשמיעה. לעומת זאת, המלגזה החשמלית ידועה בעבודתה השקטה יחסית. וגם עובדה זו מאפשרת לה להפוך את סביבת העבודה לנעימה יותר.

מלגזה חשמלית והתאמתה למחסן הלוגיסטי המודרני

מחסנים גדולים במיוחד, בעלי צורכי שינוע מורכבים, אינם יכולים להסתפק בפונקציות הפשוטות של המלגזה החשמלית. ככל שצורכי העבודה הלכו והתפתחו, כך גם נכנסו לשוק פיתוחים חדשים המאפשרים ליעל את עבודתה של המלגזה החשמלית במחסן הלוגיסטי המודרני. כך למשל, כיום ניתן להקים בכל מחסן בסיס נתונים המאפשר להשוות בין הביצועים של כל מלגזה חשמלית בצי המלגזות במפעל. ניתן לקבל נתונים על עלויות האחזקה של כל מלגזה, הקילומטראז' היומי של כל מלגזה ועוד. ניתן גם לעקוב אחר "עלות תנועת המשטח" של כל מלגזה – נתון המחשב את עלות התפעול של מלגזה אחת ביחס לסך כל המשטחים ששונעו במשך כל יום העבודה. נתון זה יאפשר להשוות בין עבודתן של מלגזות חשמליות שונות בצי. כל הנתונים הללו מאפשרים לייעל את העבודה במחסן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב