דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך תעברו בהצלחה ראיון עבודה? 

מאת    [ 25/01/2011 ]

מילים במאמר: 552   [ נצפה 2752 פעמים ]

ראיון עבודה הוא במידה רבה כמו דייט ראשון. הרושם נקבע בשניות הראשונות, אתם נמצאים תחת עינו הבוחנת של הצד השני לאורך כל המפגש, וצריכים להוכיח את עצמכם על מנת להתקדם ולהגיע לפגישה נוספת.

מועמדים רבים מתלבטים כיצד להתלבש לראיון עבודה, כיצד להתנהג ולענות על שאלות מסויימות, כיצד לשמור מצד אחד על אותנטיות אך מצד שני להרשים ככל האפשר. מאמרים רבים נכתבו בנושא, ישנם מאמנים אישיים ומכונים המציעים הכנה לראיונות עבודה, וכל זה במטרה לפשט ולו במעט את המעמד הלא פשוט הזה. האמת היא, שאין נוסחה אחידה עבור כל מועמד וכל מראיין, אך ישנם בהחלט כמה קווים מנחים שחשוב לפעול על פיהם:   מה ללבוש? בשתי מילים- לבוש הולם. בהתאם לארגון/משרד שבו אתם מתראיינים, כך צריך להראות הלבוש שלכם. יש כללים שנכונים לגבי כל ארגון שהוא- לא להתלבש חשוף, שקוף או מרושל, לדוגמה. כללים אחרים הם ספציפיים יותר- בראיון במשרד עו"ד הלבוש לרוב יהיה פורמאלי יותר מבראיון לחברת הייטק. מה שנכון לגבי הראיון באופן כללי נכון גם בפרט לגבי הלבוש- אל תנסו להיות מי שאתם לא. אם תתלבשו באופן שאתם לא רגילים להתלבש ייתכן מאד שתחושו לא בנוח, וזה עשוי להשפיע גם על שפת הגוף שלכם וגם על התנהלותכם בראיון באופן כללי.   מה להגיד? בשלוש מילים- היו כנים וממוקדים. הכנה מוקדמת לראיון עבודה אמורה לספק לכם אינפורמציה על הארגון והתפקיד. אם אתם מתבקשים לספר על עצמכם, מסרו אינפורמציה רלוונטית לתפקיד (זה לא טריויאלי, מרואיינים רבים נוטים להיסחף למקומות פרטיים ולא מקצועיים) . היו קשובים למראיין, שימו לב מה הוא שואל ומתי תורכם לענות. נסו להישאר חיוביים, גם אם יש לכם הרבה דברים שליליים לומר על מקום העבודה הקודם, היו זהירים עם זה בראיון. מרואיין שמשמיץ מעסיק קודם לא ייתפס בצורה חיובית. אם אתם חייבים לדבר על דברים שליליים שימו לב לאופן הניסוח (לדוגמה- אם עזבתם כי הבוס היה פשוט נוראי, חשבו איך לנסח את חוסר ההסכמה ביניכם בצורה שלא תגרום למראיין לחשוב שאתם עשויים לא להסתדר גם עם הבוס הבא). כמו כן, רצוי להכין את עצמכם מראש לאפשרות שתישאלו שאלות מורכבות יותר מ"מהן התכונות החיוביות והשליליות שלך"? (מוזמנים לקרוא מאמר קודם שלנו בנושא). הכירו את קורות החיים שלכם היטב. אל תיתפסו תוהים לגבי דבר מה שכתוב בהם. במידה והכנתם כמה נוסחים, נהלו רישום מסודר, ודעו איזה עותק שלחתם לכל תפקיד.   מה לשאול? כל מה שיכול לסייע לכם להחליט אם אתם מעוניינים בתפקיד, מבלי לחרוג ממה שנהוג. אתם יכולים לברר לגבי תחומי אחריות, ממשקים פנים וחוץ ארגוניים, ערכי החברה, המבנה הארגוני, ההכשרה (האם יש הכשרה מסודרת בכניסה לתפקיד? מי מעביר אותה וכו'), כיצד נמדדת הצלחה בתפקיד? במידה וזה לא ברור ממהלך הראיון עד כה. כשאתם שואלים שאלות אתם בעצם מביעים עניין ומגדילים ראש, תכונות שנתפסות כחיוביות על ידי הצד השני. מבחינתכם, כל אינפורמציה נוספת על התפקיד תאפשר לכם להגיע להחלטה מושכלת יותר לגביו. מה לא לשאול? בראיון ראשון, אם המעסיק לא מעלה את נושא השכר, אל תשאלו מה השכר. אתם יכולים לשאול באיזה שלב של התהליך תקבלו אינפורמציה לגבי השכר. במעמד זה גם לא כדאי לשאול לגבי אפשרויות הקידום. אל תרתמו את הכרכרה לפני הסוסים. אם לא תקבלו את האינפורמציה בהמשך התהליך, שמרו את השאלה הזו לראיון מתקדם יותר.   ולסיכום, אם ישנה המלצה גורפת שניתן לתת בנושא- נסו להגיע רגועים ככל האפשר. אם תהיו רגועים, תשדרו נינוחות, תיראו בטוחים יותר בעצמכם ותהיו מרשימים יותר. נסו לזכור שהראיון הוא תהליך של בחינה הדדית, המעסיק בוחן אתכם ואתם אותו, ושני הצדדים מעוניינים להרשים זה את זה. שיהיה בהצלחה!

לאורה יצחק, אחראית פעילות אונליין בחברת ההשמה A-one Executive recruitment- חברת השמה לבכירים בתחומי המשפט, הכספים וניהול בכיר. אנו עוסקים בהשמת עו"ד, אנשי כספים ומנהלים בכירים במשרדים וחברות מובילים במשק. לצפייה במשרות הפתוחות היכנסו לאתרנו www.a-one.co.il.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב