"הובלה בקליק" היא יזמות הובלה חדשה להטענת משאיות השבות ריקות מאתרי פריקת מטעניהן במטענים מאתרים סמוכים לאתרי הפריקה. "הובלה בקליק" היא חברת הובלה ושינוע ללא משאיות משלה, המתנהלת כולה באמצעות אתר מיוחד ברשת האינטרנט, משולב במוקד מאויש.
על-פי ממצאי סקר שנערך בין חברות ההובלה, כמעט מחצית מן המשאיות והרכב המסחרי חוזרים, לאחר שפרקו את הסחורה, ריקים או עמוסים בחלקם או שהם נעים ריקים אל יעד ההטענה. עוד מתברר מן הסקר כי עיקר ההפצה והשינוע בישראל מתבצעים בשעות היום המוקדמות ואילו אחר הצהריים הסעת המטענים היא דלילה. ביום שישי התנועה כמעט ואינה קיימת.
עובדות אלה הובילו למסקנה כי קיים צורך בהקמת חברת הובלה, שתחבר בין אותן משאיות הפורקות מטען בשעות היום המוקדמות לבין מטענים שניתן להסיעם בשעות אחר הצהריים ונמצאים בסמיכות לאתר הפריקה הראשון. "הובלה בקליק" יוצרת את הקליק בין המשאית הפנויה לבין המטען הממתין. משאית פנויה פירושו משאית מתאימה במאפייניה למטען: גודל משאית ונפחה, סוג הארגז וכל פרמטר אחר הקובע את מידת ההתאמה הנדרשת להובלת המטען החוזר.
"חיבור כזה" אומרת מורן חבקוק, מנהלת התפעול של חברת ההובלה החדשה, "מייצר הובלה זולה וזמינה, שממנה נהנים שני הצדדים: הלקוח מקבל הובלה זולה יותר מהובלה רגילה וחברת ההובלה מנצלת את המשאית ניצול מלא בתוספת עלות מינימלית שהרי המשאית חוזרת ממילא אל תחנת היציאה שלה או נוסעת ריקה מרחק גדול לשם הטענת מטען חדש".
פעילות "הובלה בקליק" מבוססת על איתור עסקאות במשך כל שעות היממה והתאמת מוביל זמין למטען הממתין להובלה, תוך שמירה והקפדה על דרישות הלקוח המפורטות דרך האתר. חברה או מוביל שיש להם הזמנה להובלת מטען מספקים את נתוני ההובלה ומבקשים הצעה להובלה חוזרת. דרישה זו נקלטת במערכת ומעובדת להצעה הטובה ביותר והיא מוצעת ללקוח. המערכת קולטת כמובן גם בעלי מטענים היוזמים פניה אליה ומבקשים הובלת המטען כמטען חוזר בעלות נמוכה יותר.
מוקדן של החברה מלווה את התהליך כולו עד להשלמת ההובלה, וההתחשבנות עם הלקוח.
מאמר זה נכתב על ידי המומחים של קבוצת underline, המתמחה בתהליכי קידום אתרים, ניהול מותג במנועי חיפוש ושיווק פעיל במדיה החברתית. בברכה, קבוצת אנדרליין - שיווק אפקטיבי באינטרנט