דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פוסטרים או הדפסה על קנבס? 

מאת    [ 24/01/2011 ]

מילים במאמר: 583   [ נצפה 4446 פעמים ]

אם אתם אוהבים פוסטרים, ונהנים להציג תמונות בגודל גדול, סביר להניח שכבר התחלתם לחשוב על הדפסי קנבס. כמובן, בחוגים מסוימים, אמנים רבים וציירים בפרט לא מחבבים את הפורמט הזה, בעיקר בגלל שמדובר בדרך בה ניתן לקבל יצירת אומנות מרהיבה במחיר זול יחסית. בכל אופן, אומנות ההדפסה על קנבס עדיין צוברת תאוצה. רבים מ'חסידי הפוסטרים' מתחילים לעבור לשימוש בקנווס.
אבל למה חובבי פוסטרים ואומנות פונים יותר ויותר לשימוש בהדפסה על בד ? ובכן, העלות היא בטח לא אחד מהגורמים , משום שפוסטרים עדיין זולים יותר מהדפסות קנבס; ההדפסים הם מוצר באיכות טובה יותר, והחומרים הדרושים לייצורם הם יחסית יקרים. לרוב לא תמצא פוסטר והדפסה על בד קנבס זהים באותו המחיר .במילים אחרות, המחיר הוא לא הגורם המכריע במעבר לבד קנווס.

ההבדל העצום נמצא בחומרים השונים בהם משתמשים בתהליך הייצור. הדפסי קנבס נמתחים סביב מסגרת מתיחה מוצקה כי לעמוד בפני שנים של שחיקה אפשרית.  המסגרת היא למעשה חלק מההדפס עצמו, ולא פשוט הונחה מסביב לתמונה למטרות שימור. פוסטרים, מצד שני, מגיעים במקרה הטוב למסגור (אם לא מודבקים על הקיר ישירות עם דבק ) , וגם אז במקרים רבים אי אפשר להיות בטוחים מה איכות המסגור… מסגרות פנימיות של הדפסי בד הן חזקות מאוד, וקל מאוד לתלות אותן על הקיר.

יתרון נוסף של הדפסה על קנבס הוא הדיו שבה היא מודפסת. משום שהנייר עליו מודפס הפוסטר לא מחזיק מעמד זמן רב אם לא דואגים לשמר אותו במסגור ולמינציה איכותיים, מדפיסים לא ישתמשו בדיו יקר מאוד, שגורם לקווים ולצבעים באמת לבלוט.  כאשר יוצרים הדפסי בד יודעים כי אלה עשויים להחזיק מעמד במשך עשרות שנים, ומשתמשים בדיו שיחזיק מעמד זמן רב ועדיין ישמור על צבעוניותו .

כמו כן, ברגע שהדפסה על בד קנבס הושלמה, היא נאטמת בעזרת לכה, כדי לסייע לשמור עליה אטומה ומוגנת, מה שלא נכון לגבי פוסטרים. הדיו המשמש להדפסת פוסטרים אינו עמיד בפני קרינת UV, והם כמעט ולא עמידים בפני לחות ים תיכונית. למעשה, אתם יודע מה קורה אם שופכים מים על פוסטר – לא מראה יפה .אתם יכולים לשפוך מים על הדפס קנבס, וזה לא יפגע בדיו. בכל אופן, לא מומלץ לעשות את הניסוי הזה על בסיס קבוע, כי הוא עלול לפגוע במסגרת המתיחה.

אם אתם שוקלים לקנות פוסטר, כמתנה או בשבילכם, כדאי שתשקלו הדפס קנבס במקום. לא רק שהוא ישמר למשך יותר זמן, התוצאה היא באמת ייחודית, וניתן כאמור להנות ממנה במשך שנים רבות.

בעלים של גלריה אמן- P.P.Art. גלריה לתמונות , ליטוגרפיות מסגור תמונות אומנותי ודפוס דיגיטלי גדול, מזה כ25 שנים.
בעלי האתר הדפסות קנבס, המספק שירותי הדפסה ומגוון מאמרים וטיפים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב