דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשיבות הטופס הירוק 

מאת    [ 24/01/2011 ]

מילים במאמר: 475   [ נצפה 4099 פעמים ]

בין אם אתם מעוניינים להוציא רישיון נהיגה למלגזה, לטרקטור, לאופנוע, למשאית או לרכב רגיל, יש שלב אחד המשותף לכולם. עוד לפני לימוד תיאוריה, לפני שיעורי הנהיגה, לפני הטסט והמבחן העיוני – לפני הכל, צריך להוציא טופס רש"ל 18, הידוע יותר בשמו העממי והחביב "הטופס הירוק". טופס ירוק הוא נקודת הפתיחה של כל המסלול אל רישיון הנהיגה המיוחל, וזאת מכיוון שאי אפשר אפילו להתחיל בשיעורי הנהיגה בלי הטופס ומילויו כנדרש. למעשה, חוץ מלימוד תיאוריה בבית באופן עצמאי או דרך האינטרנט, אין אף שלב בלימודי הנהיגה שאפשר לעשות ללא טופס זה. החשיבות בהוצאת טופס זה טרם הוצאת רישיון מלגזה הינו רב חשיבות, משום שמלגזה הינה כלי ממנוע ולא ניתן לעלות עליה ללא רישיון, כפי שלא עולים על כלי רכב אחרים ללא רישיון.

טופס ירוק – מאיפה משיגים אותו?

טופס ירוק הוא השלב הראשוני, אפילו לפני לימוד תיאוריה, חשיבותו של טופס זה היא בכך שהוא מעיד על מצבו הבריאותי של המבקש רישיון, כולל בדיקת ראייה. לכן גם לא ניתן להתחיל לנהוג – ולו כתלמיד בלבד – בלעדיו, שכן הרשויות חייבות לוודא שהאדם כשיר לנהיגה ובעל ראייה טובה מספיק לשם כך (או אם הוא זקוק למשקפיים בזמן הנהיגה). היות וטופס ירוק כרוך ביחד עם בדיקת ראייה, ניתן להוציא אותו בחנויות אופטיקה המצוידות במכשיר בדיקה מיוחד של משרד הרישוי. מרכזי אופטיקה שכאלו פרושים באופן נוח בכל רחבי ישראל, ובאתר משרד התחבורה מוצגת רשימה מלאה של כתובות. טופס ירוק ניתן ללא תשלום, לאחר עריכת בדיקת ראייה קצרה ותצלום שלכם (הבדיקה עצמה היא בתשלום). שימו לב: בהוצאת טופס ירוק, הגיעו עם תעודת זהות ועם המשקפיים/עדשות הראייה שלכם!

על בדיקת הראייה עבור טופס ירוק

בדיקת הראייה נמשכת דקות ספורות בלבד, והיא מתבצעת על ידי מכשיר מיוחד. אם אתם נעזרים במשקפיים או בעדשות עבור ראייה למרחוק, אתם מצהירים על כך מראש ועוברים את הבדיקה פעם נוספת עם המשקפיים/העדשות. כדי לעבור את הבדיקה נדרשת ראייה של מינימום 6/12 בעין אחת לפחות (למשאית ולרכב ציבורי ומסחרי נדרשת ראייה טובה בצמד העיניים כולו). במידת הצורך, מתווספת הערה בטופס הירוק שאתם מחוייבים לנהוג עם משקפיים או עדשות.

ומה עכשיו?

החלק הבא באותו טופס ירוק מפורסם ממולא על ידי רופא המשפחה ומתייחס לבריאותכם הכללית. זהו החלק הפשוט של הטופס – מגישים לרופא המשפחה, הוא מאשר שאתם כשירים לנהוג, ואחר כך כל שצריך הוא להוסיף את החתימה שלכם. שימו לב כי על טופס ירוק חייבים לכתוב רק בעט בצבע שחור. אחר כך מעבירים אחר כבוד את הטופס הירוק למורה הנהיגה. מזל טוב. סיימתם לעת עתה את ענייני הטופסולוגיה וכעת תוכלו להתחיל בשיעורי הנהיגה. מתי חוזר לחייכם שוב טופס ירוק זה? כשאתם מסיימים לימוד תיאוריה ורוצים לגשת למבחן הנהיגה העיוני. אז אתם שוב לוקחים לידיכם את הטופס, ומחתימים אותו בבנק הדואר לאחר תשלום אגרה עבור המבחן. בטופס ירוק גם יסמנו אם עברתם את הבחינה או לא עם תומה. כמו בלימוד תיאוריה, כך גם במבחן המעשי – משלמים עם הטופס הירוק בדואר, וניגשים איתו לטסט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב