דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תוספי מזון - מה זה, ולמה אנחנו בכלל צריכים תוספי מזון? 

מאת    [ 22/01/2011 ]

מילים במאמר: 606   [ נצפה 2628 פעמים ]

תוספי מזון הם לא מותרות. תוספי מזון הם חובה תוספי מזון – מה זה, ולמה אנחנו בכלל צריכים תוספי מזון?

תוספי מזון הם שם כולל לצורות שונות של רכיבים תזונתיים, החשובים לגוף שלנו כדי לתפקד באופן היעיל ביותר שבו הוא אמור לתפקד. הגוף שלנו, גוף האדם, תוכנן בקפידה בצורה כזו, כדי להתקיים על מזון, וכך זה היה מאז ראשיתנו. עם השנים, התפתחה תעשיית המזון, אשר יצרה לנו שפע של מוצרי מזון, אולם הם מכילים הרבה פחות רכיבים תזונתיים החשובים לגוף שלנו. מוצרי המזון הקיימים כיום עונים על הצורך שלנו להרגיש שבעים, אבל כמעט ולא עונים על הצורך של הגוף שלנו באספקת רכיבים תזונתיים החשובים לו לצורך התפקוד השוטף. את החוסר הזה ממלאים תוספי מזון. צריכה של תוספי מזון משלימה את החסר לגוף שלנו, ומאפשרת לו לבצע את התהליכים היומיומיים אותם הוא נדרש לבצע.

למה חשוב לצרוך תוספי מזון?

לכאורה אנחנו מוקפים בשפע של מוצרים ושל מזונות שאנחנו יכולים למצוא בכל מקום – במכולת, בסופרמרקט, במסעדות, בדוכני המזון ובכל מקום אחר, אבל זה לא היה תמיד ככה. בעבר, רובם ככולם של המזונות שלנו הגיעו מהאדמה. הצמחים, הפירות, הירקות והדגנים שאנחנו אוכלים גדלים על האדמה, הבשר שאנחנו אוכלים חי על האדמה וניזון מצמחים שגדלים על האדמה, ואפילו הדגים שחיים בים חיים בעצם בשטח שהוא אדמה, המכוסה במים. היות והשטח של הגידול הוא מגובל מעיקרו, ולא כל צמח או דגן יכול לגדול בכל מקום, נוצר מצב שבו הדרישה שלנו למזון גדלה מעבר ליכולתה של האדמה לתת. כאן, נכנסה התעשייה "לטובת" פתרון הבעיה. התעשייה והמדע יצרו טכניקות ושיטות שיאפשרו לחקלאים להוציא יותר עגבניות מכל דונם, להשיג יותר חלב מכל פרה, ולקצר בצורה משמעותית את מחזורי הגידול של של הצמחים, אבל חשוב להבין דבר אחד – לכל דבר יש מחיר.

המחיר שאנחנו משלמים על השפע ועל המהירות הוא במרכיבים התזונתיים של המזון שלנו. אם העגנבניה שאנחנו אוכלים מתוקה יותר או פחות, אנחנו מיד מרגישים ומתלוננים על כך. אם גזר שאנחנו אוכלים מרקיב מהר מדי במקרר, אנחנו מתלוננים על כך, אבל מה אנחנו עושים כאשר בפלפל יש פחות ויטמינים? כלום. למה? כי ויטמינים הם חסרי טעם וחסרי ריח, ולכן אנחנו לא שמים לב למצב הזה.

מה אנחנו עושים כאשר אנחנו צמאים? אנחנו שותים.

מה אנחנו עושים כאשר אנחנו רעבים? אנחנו אוכלים.

מה אנחנו עושים כאשר אנחנו עייפים? אנחנו הולכים לנוח.

מה אנחנו עושים כאשר חסר לנו ויטמינים? כלום. למה? כי אנחנו לא מרגישים את החוסר הזה, לפחות לא מיידית.

אז נוצרה בעיה – יש לנו שפע של סוגי מזון, אבל כל אחד מהם מכיל הרבה פחות ויטמינים ומינרלים ממה שהגוף שלנו דורש.

בגוף שלנו מתרחשים, או אמורים להתרחש, באופן קבוע, שני סוגים של תהליכים – תהליכי שיקום ותהליכי מנע. תהליכי שיקום הם תהליכים של "פתרון בעיות" – הגוף שלנו מגיב להתרחשויות שקורות, פותר בעיות. תהליכי מנע הם תהליכים של "פיתוח עמידות" – תהליכים שהגוף שלנו מבצע כדי למנוע, או לפחות להפחית את הסיכון שבעיה כלשהי תתרחש, על ידי שיפור העמידות של הגוף. כמעט כל התהליכים האלה, גם תהליכי השיקום וגם תהליכי המנע דורשים הימצאות של ויטמינים לצורך הפעולות. הגוף שלנו נדרש מדי יום לבצע מאות אלפי פעולות בסיס, כלומר פעולות שרק אחרי שהפעולה הסתיימה, הגוף יכול לעבור לפעולה נוספת המתבססת על הפעולה הראשונית. רובן ככולם של פעולות הבסיס דורשות נוכחות של ויטמינים ושל מינראלים כדי להתקיים. חוסר של ויטמינים גורם לגוף לברור את הפעולות שהוא נוקט, ולכן רוב הפעולות שגוף יבצע הן פעולות שיקום ולא פעולות של מנע.

הדרך הטובה ביותר לפתור מצב זה, היא לצרוך באופן קבוע תוספי מזון. צריכה קבועה של תוספי מזון מבטיחה אספקה קבועה של הרכיבים התזונתיים הנדרשים לגוף, לצורך הבטחת פעילותו התקינה. כאשר לגוף יהיה מלאי קבוע של ויטמינים, של מינראלים ושל שר הרכיבים התזונתיים הנדרשים לו, הוא יוכל לבצע גם תהליכי מנע ועם הזמן לשפר את העמידות של הגוף, וכפועל יוצא שלנו, בטווח הרחוק.

 


יניב לב ארי - תוספי מזון בצורה של ג'ל.


רוצים לדעת עוד על תוספי מזון ?


כנסו לאתר - http://www.tosafeymazon.com>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב