דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי הטעות הנפוצה ביותר בקרב מכורים או אנשים שמתקשים לבצע שינוי בתוכם? 

מאת    [ 22/01/2011 ]

מילים במאמר: 734   [ נצפה 2353 פעמים ]

מהי הטעות הנפוצה ביותר בקרב מכורים או אנשים שמתקשים לבצע שינוי בתוכם? / מאת יואב ברנזון

 

 

"אני רוצה אבל אני לא מצליח"

 

רוב האנשים שמנסים להיגמל מהתמכרות או מעוניינים לשנות דפוס התנהגות או לשנות תכונה או גישה מזיקה שהורסת להם את החיים - מתקשים לבצע זאת בפועל. הם רוצים אבל הם לא מצליחים. מדוע?

 

הרצון של אדם אינו מספיק כדי לבצע שינוי. אתם יכולים לרצות המון, אבל זה עדייין לא מספיק, כי שינוי או גמילה אינם שאלה של רצון בלבד, אלא שאלה של הבנה של המוח של האדם ולא של האדם עצמו. 

 

 

 

"אני מבין אבל זה לא מסתדר לי"

 

רוב האנשים בטוחים שהם מבינים את הבעיה והם יודעים מהו הפיתרון וכאן בדיוק טמונה הטעות שלהם. ייתכן שהם מבינים מהי הבעיה ומהו הפיתרון אבל השאלה החשובה באמת היא האם גם המוח שלהם מבין זאת?

 

אתם עצמכם יכולים להבין את הבעיה, את המטרה ואת הפיתרון, אבל אם המוח שלכם אינו מבין את מה שאתם מבינים - שום שינוי לא יקרה לכם. לא משנה כמה אתם רוצים, לא משנה כמה תתאמצו, לא משנה כמה תבינו את הבעיה ואת הפיתרון - אתם חייבים שגם המוח שלכם יהי שותף לשינוי ויבין את מה שאתם מבינים, כי המוח שלכם הוא מערכת ההפעלה שלכם ובו תלוי הכל.

  

 

 

מה שקובע הוא המוח שלכם - לא אתם

 

הכל מתחיל בראש ובמוח. מה שקובע את יכולת השינוי שלכם בחיים, את יכולת הגמילה שלכם או את כושר הלמידה החדשה שלכם הוא המוח שלכם בלבד. המוח העמוק, התת-הכרתי, אותה מערכת הפעלה גנטית שעובדת בצורה חשמלית ומעבדת נתונים בצורה ייחודית.

 

המוח הזה הוא היחידי שאחראי על התהליכים האמיתיים שלכם בחיים. הוא זה שמכתיב לכם את הבחירות, מפרש לכם את המציאות שאתם רואים, הוא זה שמפעיל אותכם ולמעשה שולט בכם לחלוטין. גם כשאתם מבצעים "בחירה" - זה יכול להיראות במבט שטחי כסוג של בחירה "חופשית" שלכם, אבל זו אינה הבחירה שלכם אלא זו ההכתבה של המוח שלכם.

 

 

 

המוח צריך לעבור שינוי

 

אם אתם רוצים לעבור שינוי עליכם להעביר תחילה את המוח שלכם את השינוי. המוח הוא האיבר הבסיסי והחשוב ביותר שיש לכם - לטוב ולרע - ולכן אינכם יכולים באמת לבצע שינויים בחיים אם לא שיתפתם את המוח בתהליך.

 

המוח הוא מערכת ההפעלה שלכם. אין סיכוי לשנות מחשב ללא שינוי מערכת ההפעלה שלו. גם אצל בני אדם - ללא שינוי של מערכת ההפעלה של האדם אנשים מתקשים מאוד להשתנות. זה יכול לקחת להם שנים על גבי שנים של מאמצים, וברוב המקרים השינוי אינו מצליח להחזיק מעמד והמצב חוזר לקדמותו, כי זה מה שהמוח רגיל, יודע ומבין ולכן הוא מחזיר אנשים לאותם דפוסים ואותם הרגלים שאותם הוא מכיר.

 

 

וטיפ לסיום: אם אתם מעוניינים בשינוי מהיר, עמוק ואמיתי - עליכם לשנות קודם כל את המוח שלכם ולא את עצמכם. ברגע ששיניתם את המוח שלכם - תגלו שזה קל להשתנות. ללא שינוי המוח - שינוי עצמי הוא דבר קשה בצורה בלתי רגילה, ולכן האדם הממוצע אינו מצליח להשתנות כך סתם.

 

 

יואב ברנזון הוא אבי תורת התרפיה הגנטית ומומחה עולמי בתחום הגמילה מהתמכרויות באמצעות שיטת GET שהיא שיטה חדשה ומהפכנית לגמילה באמצעות נטרול גנים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב