דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יציאת מצרים תחת הצלולואיד השיווקי 

מאת    [ 13/07/2007 ]

מילים במאמר: 320   [ נצפה 2843 פעמים ]

מסע תקשורת שיווקית בראייה היסטורית. 40 שנה הצעיד משה רבנו (המאה ה-13 לפנה"ס) את בני ישראל במדבר, בכדי להביא לשינוי בתודעתם, מעם של עבדים לעם חופשי. מעם שלא מאמין באלוהים לעם שמאמין באלוהי אבותיו.  

משה הפרסומאי, הפעיל בשם הלקוח שלו - אלוהים, מערכת משולבת של אמצעי תקשורת שיווקיים במטרה לשכנע את עם ישראל להאמין באלוהי אבות אבותיו. הוא הפיל על המצרים עשר מכות, הוא קרע את הים, הוציא מים מהסלע, נתן את המן, עמוד האש הוביל את העם במדבר. הרשימה כולה מופיעה באגדה של פסח. היא אפילו מלווה בג'ינגל, על-פי הלחן "די, דיינו".  

כל אלו לא עזרו. עם ישראל לא השתכנע, יצק את עגל הזהב במעמד הר סיני והגיש לו את הזבח. משה רבנו כעס והתריס כנגד קהל היעד: "עם קשה עורף". לבסוף עם ישראל הסכים להתרצות ולקבל עליו את חוקי אלוהים -  את לוחות הברית, את עשרת הדיברות.  

למרות זאת, מסע התקשורת השיווקית לא הצליח לעמוד ביעדים שהוצבו. הצרכן החדש לא גילה נאמנות למותג החדש. המפרסם - אלוהים, והפרסומאי - משה רבנו, החליטו שעליהם לעבור לשלב ב? בתוכנית האסטרטגית של תקשורת שיווקית: מסע של ארבעים שנה במדבר לשינוי עמדות קהל היעד.  

מה עמד ביסוד התוכנית האסטרטגית. המענה לשאלת 'האיפה?' האסטרטגית. עם ישראל, היו עבדים לחומר במצרים. המענה לשאלת 'הלאן?' -  לארץ ישראל, להתיישב בארץ נחלת אבות. 'המחסומים?' - עם ישראל, עם קשה עורף. 'האיך?' - להוליך את עם ישראל 40 שנה במדבר. כך אולי הם ישתכנעו להביא לשינוי בתודעתם.  

זהו אחד ממסעות התקשורת השיווקיים הארוכים בהיסטוריה לשינוי תודעתו של עם.  

היום, בתקופה המודרנית, מסע פרסום נמשך לכל היותר כמה חודשים, ולעיתים רק כמה שבועות. הציפייה של המפרסמים הם לתוצאות כאן ועכשיו. למפרסם, אלוהים היתה סבלנות רבה. הפרסומאי משה רבנו ניהל את מסע התקשורת השיווקית שלו במשך 40 שנה. גם אז, אחרי שעם ישראל חצה את הירדן ונכנס לארץ ישראל, וכבש חלקים מהארץ היו עדיין כאלו שנשארו ספקניים.

מתוך הספר 'דרכו של לוחם האסטרטגיה', מאת רמי הסמן
פרק 9, תקשורת שיווקית - הכלי של העולם המודרני
טרום עריכה, חשיפה ראשונית

רמי הסמן MBA, מומחה לאסטרטגיה שיווקית ופעיל זכויות אדם. מרצה לשיווק מדיני וחברתי בבית הספר הבינלאומי למינהל עסקים, המרכז הבינתחומי בהרצליה. עמית מחקר בבית הספר לממשל ולמדיניות, הפקולטה למדעי החברה, ומרצה אורח בפקולטה לניהול, בית הספר למוסמכים במינהל עסקים, אוניברסיטת תל אביב.

ניהל את מחלקות המחקר והאסטרטגיה בפרסום גיתם/BBDO ופוגל-לוין/O&M. ריכז את תחום לימודי הפרסום במכללה למינהל. הקים וניהל את חטיבת לימודי מינהל עסקים בבית הספר לתיירות של משרד התיירות.

http://rommeyhassman.blogspot.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב