דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון להצלחה: איך להפוך קדירה לקדירת זהב? 

מאת    [ 13/07/2007 ]

מילים במאמר: 1238   [ נצפה 4340 פעמים ]

איך להפוך קדירה לקדירת זהב?

שירית בן- ישראל, מנכ"לית חברת STEPS TO SUCCESS, מומחית לשיווק ומיתוג עסקים קטנים


אמנות או ש-נמות.
אישית, אני מעדיפה אמנות וחיים ורצוי חיים טובים.
אמנות כמו כל תחום בו אנו יוצרים משהו, מה שאת/ה עושה מתאים למישהו. החוכמה היא להגיע לאותו מישהו. ללמוד מה הוא צריך ולדעת איך לגרום לו לשלם כמה שיותר עבור האמנות שלך, הרבה מעבר לערך החומר, זמן העבודה והרווח. לשלם כמו שמשלמים למותג. איך להפוך קדירה לקדירת זהב?, זו בעצם השאלה.

העולם שלנו הינו עולם של מוצרים.
כולנו מוצרים. גם אנשים, גם אמנות. אין מקום לאגו שמחבל בתהליך. אמנות= עסק, מצליח או כושל זו החלטה שלך. "האמנות שלי לא מסחרית" אומר לי אמן ואני יודעת שרב הסיכויים שיישאר עני. "אני יוצר מה שאני רוצה"- ואני שומעת אגו שמחובר לעצמו ולא לעולם. "האמנות היא בשביל הנשמה שלי", אומרת לי יוצרת אחרת. כן, אבל זו שלך לא תשלם את החשבונות עבור החיים שלך. אפשר לתת מענה לצורכי הנשמה שלך וגם באותה נשימה, לתת מענה לצורכי הנשמה של הלקוח/ה העתידי שלך.

בשורה תחתונה, המסר שלי בכתבה זו מורכב משלוש הסכמות:
1. אמנות היא מוצר לכל דבר
2. אמנות ועסקים הינם כלים שלובים
3. אמנות אמורה לתת מענה לשני צרכים- יצר היצירה ויצר החיים (הכסף)


אמנות מצליחה- מ?כרת ונמכרת
אם נשארתם איתי עד כה, משמע שהינכם פתוחים ופתוחות לשמוע ואולי לנסות להפנים, זווית ראייה אחרת על האמנות הנפלאה שאתם יוצרים. הדרך להפיכת האמנות שלכם ל מ?כרת ונמכרת עוברת דרך הפנמה ויישום שלוש ההסכמות:

הסכמה 1
אמנות היא מוצר לכל דבר. אחת הטעויות הנפוצות של יוצרים היא בקשר הרגשי שהם מפתחים ליצירות, המתעלם מהצד השני, קרי הלקוחות. עולם האמנות, כמו יתר העולמות הינו עולם של ספקים ולקוחות. הספקים- האמנים והלקוחות- בפוטנציאל יתר תושבי היקום. לכל סוג של אמנות קיימים לקוחות פוטנציאליים שבעתיד עשויים לרכוש אותה. היצירה בשלב ראשון- היא המוצר. בהמשך הדרך, בהנחה שהאמן "עובד" נכון- הוא עשוי להפוך מבוקש כלומר "מותג" ואז בעצם האמן הופך להיות המוצר.

מוצרים בונים באמצעות מודל מובנה ולא באמצעות דחפים ורגשות. מכאן, שכל יוצר שמוכן לקבל את ההסכמה הראשונה מחזיק בסיכוי גדול להפוך בשלב ראשון את היצירות שלו למוצר מבוקש ובהמשך, גם את עצמו למוצר מבוקש= למותג.

הסכמה 2
האמנות כיום מחוברת לעולם העסקים. רב האמנים נתקפים חלחלה בעת שמזכירים בפניהם את החיבור בין אמנות לעסקים. למה?, כי לשנייה נדמה להם שהם מאבדים את האותנטיות שלהם, את האותנטיות של האמנות שלהם. ובכן, כסף לא הופך את האמנות ללא שווה, נהפוך הוא, הוא הופך אותה ואת האמן לשווים והרבה. הכסף מאפשר לאמן ליצור הרבה מהאמנות שלו ולהפיצה לקהלים רחבים.

הסכמה 3
אמנות צריכה לתת מענה לשני יצרים- יצר היצירה ויצר החיים.
דמינו שאתם יוצרים ספר שלא מעניין אף אחד, קורס שאין לו ביקוש, מכשיר שאף אחד לא צריך. הייתם ממשיכים ליצור?, לא, ודאי שלא. כך גם בנושא האמנות. אם אתם יוצרים ולא מצליחים להפוך את היצירות לאמצעי תשלום עבור חייכם בפלנטה שלנו, מומלץ לעצור ולבחון את עצמכם ואת היצירות שלכם. לבחון את היצירה שלכם, משמעו לבחון את הנושאים, את החומרים, את העלויות, את התוצאות. לבחון את המוצר לא את היוצר. משהו בתהליך לא "עובד" כשורה ואת המשהו הזה ניתן לשנות, כך שיוביל גם ליצירה וגם לפרנסה.

הבנו את 3 ההסכמות שעלינו לקבל בכדי להתקדם לשלב המעשי.
בשלב זה, אני מגישה לכם מדריך מעשי בן 5 שלבים לאמנים שרוצים להפוך קדירה לקדירת זהב:

צעד 1- הגדירו לעצמכם את "השורה תחתונה" שלכם:

?מה המטרה שלכם ביצירת האמנות? (הנאה, הנעה, כסף, סיפוק דחף אישי, הטבעת חותם, שינוי וכ"ב)
?מה הייעוד שלכם? (להנעים, לשנות, לשפר, לעורר, להעביר מסר וכ"ב)
?מהי המילה שמאפיינת את האמנות שלכם יותר מכל? (נעימה, בולטת, משלימה, בעלת נוכחות, מזעזעת, מתסיסה, מרגיעה, יש לה אמירה וכ"ב. המילה שמאפיינת את האמנות שלכם מרמזת על קהל היעד שממתין לה מעבר לפינה).
שאלה: האם האמנות שלך משקפת את מציאות חיינו או מקדמת אותם לעבר מציאות חדשה, אחרת רצוייה. כל תשובה שתתנו טומנת בחובה חיבור משמעותי לחיים עצמם. האם אתה מודע לנושאים שמעסיקים את הלקוחות הפוטנציאליים שלך?, האם אתה אמן עם אמירה? ואם כן מהי האמירה? האם היא חברתית?, פוליטית, מדינית?, עסקית?, עתידנית?, היסטורית?. זהה את תחום האמירה שלך ואת הייחודיות שבה, תרגם אותה להבטחה שלך (במשפט שיהפוך למילה) שכן היא הסמל האישי שילווה אותך ובתהליך עבודה נכון יהפוך לסימן ההיכר שלך.


צעד 2- תתחיל/י לשאול את עצמך שאלות:
? מה את/ה עושה? (האמנות שלך- מה אתה מייצר?)
? מה את/ה עושה הכי טוב? (הדבר שבעתיד יבדל אותך משאר האמנים)
? מי אוהב את מה שאת/ה עושה? (הלקוחות)
? איך את/ה יכול/ה להפוך את מה שאת/ה עושה למבוקש יותר? (התאמה ללקוחות, לצרכים, ייעול)


צעד 3- השקיע/י בזיהוי החוזקות והחולשות שלך:
? במה את/ה מצטיין/ת?
? איך למנף את היכולות שלך?
? במה את/ה חלש/ה?- (למשל: בשיווק, מכירה, יחסי ציבור)
? איך לעקוף את החולשות שלך?

שלב 4- השקיע/י במפת הקשרים שלך- your personal NETWORK
? רשום/רשמי את כל מי שאת/ה מכיר/ה
? רשום/רשמי את מקומות העבודה של כל אחד
? נסה/נסי לחבר בין האמנות שלך לאנשים ולמקומות העבודה


שלב 5- בניית קונספט ה"עסק" שלכם:
הגדרתם מה אתם יוצרים, הגדרתם מהן החוזקות והחולשות שלכם, מיפיתם את רשת הקשרים החברתית שלכם. עכשיו, חברו בין המוצר לקשרים וצרו הזדמנויות ל"מוצר" שלכם. מילות מפתח בשלב זה הן: אסטרטגיה (הכיוון והמדיניות) ושיווק עצמי (חיבוק בין המוצר ללקוחות).

ועכשיו, בואו ניקח את מיכל, שם בדוי לאמנית שתשמש אותנו, לצורך המעבר לתעכל'ס:
מיכל מייצרת כדים יפהפיים ורוצה להפוך אותם ואת עצמה לשם דבר.
מיכל זיהתת את האמירה שלה; היא מעוניינת לייצר איכות בחיים של אנשים, במיוחד ברגעים קשים. מיכל יודעת שיש לה הספקי עבודה מצויינים, מיפתה את רשת קשריה, יודעת שהיא מצויינת ביחסי אנוש, מתקשה בהתמקדות, הבנייה, מכירות ויחסי ציבור. מיכל הפנימה שהיא אמנית ולא אמורה להיות אשת שיווק, לא אשת מכירות, לא יחצנית, לא יזמת, לא אשת פיננסים. מנגד, יודעת מיכל שהיא, לצורך הצלחתה זקוקה למיומנויות אלו. מה תעשה?.
מיכל חרתה את המסר על כרטיסי הביקור שלה- "כדים לאיכות בחיים, בעסקים ובקריירה".
מיכל קמה מידי בוקר ומשקיעה מחשבה באמצעות העלאת רעיונות שקשורים ל "כדים לאיכות בחיים, בעסקים ובקריירה, היא מנסה לחבר בין המוצר שלה (כדים) לבין הכנסת איכות לחיים של אנשים, ארגונים ועסקים.

מיכל מנסה ליצוק את המשמעויות הייחודיות לה לתוך הכדים. כך עלתה על הרעיונות הבאים:

1. סיפורי כדים- כדי מתנה ובתוכם סיפורים, לא סתם סיפורים, אלא סיפורים עם מסר.
2. כד ההפתעות- מתנה שמחביאה בתוכה את המתנה האמיתית.
3. כד החלומות- כד מיוחד שהורים יקנו לילדיהם, כך שיוכלו לשים פתקים עם החולומות שלהם במיוחד ברגעים בהם הם מעוניינים לבקש משהו ואינם מעיזים.
4. כדים לרגעים מיוחדים בחיים- קטלוג שמכיל כדים לאירועים משמעותיים בחיינו: כד האהבה, כד החופש, כד הפוריות, כד ההצלחה, כד הבריאות, כד השפע ועוד.
5. כד המשאלות- מיכל החלה לשווק כדים בגדלים שונים לארגונים, לעסקים, כתחליף לתיבת התלונות המסורתית, שמצטיירת מאד לא מזמינה.

את הכד הראשון נתנה כמתנה לחברת ההי- טק בה היא עובדת או בן זוגה. אחריו הגיעו הזמנות בכסף.

חברת ההי- טק השתמשה בכד המשאלות של מיכל בתמונת השער לחוברת החברה, תוך ציון שמה של האמנית, גם בפרסומים ליחסי ציבור לחברה הופיע "כד המשאלות" בעיתונות. מיכל השתמשה בפרסומים ושלחה פניות לחברות וארגונים נוספים. מנכ"ל החברה קישר אותה לקולגות שלו. מיכל עשתה את הצעד הראשון ואחריו, התגלגלו העניינים כמו כדור שלג שתופס תאוצה.
היום שוקדת מיכל על "כד משאלות" בכיכר חדשה בעיר המגורים שלה והפעם היא מצליחה לשלב בין יצר היצירה ליצר החיים (כסף, למי ששכח/ה).

אז, בשורה תחתונה מה רציתי לומר?,
? רציתי לומר שאמנות היא מוצר לכל דבר
? רציתי לומר שאמנות ועסקים כיום הינם כלים שלובים
? רציתי לומר שאמנות אמורה לתת מענה לשני צרכים- יצר היצירה ויצר החיים (הכסף)
- ורציתי גם לומר, שברגע שתחליטו לעבוד נכון, באמצעות חשיבה אסטרטגית ולא רגשית, משימתית ולא רק ייצרית, לוגית, מובנית וממוקדת, תוכלו גם אתם כמו מיכל, להפוך את הקדירה שלכם לקדירת זהב.





שירית בן- ישראל
מנכ"לית חברת STEPS TO SUCCESS בע"מ

הדרכה לעיצוב ארגונים מובילים
מרצה, יועצת ומאמנת ארגונית ועסקית,
MSM במנהל עסקים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב