דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תרומת ביצית ודיקור סיני 

מאת    [ 22/01/2011 ]

מילים במאמר: 559   [ נצפה 2869 פעמים ]

תרומת ביצית

למרות העלייה בתוחלת החיים ולמרות החידושים הקיימים בתחום הפוריות לא נמצא עדיין פתרון יעיל להזדקנות ההדרגתית של הביציות בשחלות .
מדובר על תהליך טבעי של הזדקנות שמתחיל בסביבות גיל 35 ונמשך עד לגיל 50 זמן הפסקת הווסת .
ידוע שבזמן התפתחות השחלות אצל העובר ישנם 6,000,000 זקיקים , מספרם יורד ל- 600,000 לאחר הלידה ובזמן תחילת המחזור החודשי ישנם רק כ - 300,000 זקיקים פעילים אשר כמותם ואיכותם יורדת עם הגיל עד שבגיל המעבר ישנם רק 10,000 זקיקים.
תחילת הירידה ביכולת להרות חלה בגילאים 30-35 , ירידה משמעותית יותר נצפית מעל גיל 35 , ירידה תלולה מאוד מעל גיל 40 ונדיר שאישה מעל גיל 45 תהרה מביציותה שלה, כל אלו מבאים למצב בו הדרך הריאלית לנשים מעל גיל 45 להרות הינה ע"י תרומת ביציות מנשים צעירות .

קיימים מצבים בהם יש לפנות לתרומת ביצית ללא כל קשר לגילה הכרונולוגי של האישה מצבים אלו מתאפיינים באיכות ביציות נמוכה ביותר, מצבים בהם יש כשל שחלתי מוקדם המתאפיין ברמות גבוהות של FSH או כישלונות חוזרים בטיפולי הפריה ואיכות עוברים ירודה .

תהליך תרומת הביצית בארץ אינו פשוט,נכון להיום יש מחסור חמור בתורמות ביציות בארץ אחת הסיבות לכך הינה שאין חוק מעוגן לנושא תרומת ביציות , עד עכשיו יכולות רק נשים שעוברות טיפולי הפריה לתרום את ביציותהן והן לא ששות לכך משום שהן מעדיפות להקפיא את העוברים לטיפולים הבאים .

כיום רוב הנשים שצריכות לעבור תהליך של תרומת ביצית עוברות את התהליך באופן פרטי בקפריסין , אוקראינה או רומניה ששם אחוזי ההצלחה מתרומת ביציות גבוהים ונעים בין 30 -50 אחוזים וזאת בשל העובדה ש:
? מדובר בתורמות צעירות שפוריותן הוכחה .
? לרוב מדובר בהחזרת ביציות טריות .
? מספר הביציות שנתרמות גבוה כך שהעוברים שיוחזרו יוכלו להיבחר ממאגר גדול יותר של עוברים מופרים .
החיסרון היחיד של טיפולים במקומות אלו הוא עלותו הגבוה של הטיפול.

הטיפול התרופתי
הטיפול התרופתי בתקופת החזרת העוברים הוא פשוט ודומה להחזרת עוברים מוקפאים , מכיוון שהאישה לא עברה היפרסטימולציה שחלתית והרחם מוכן להחזרה האישה מקבלת תכשירי אסטרוגן כגון פרוגינובה במשך 10 ימים במינונים של 2-3 כדורים ליום , לאחר מכן מבוצע אולטראסאונד וגינאלי (בשילוב עם בדיקות דם ופרוגסטרון ) על מנת לבדוק האם עובי רירית הרחם תקין (מעל 7 ממ') , בשלב זה מוסיפים למתן האסטרוגן פרוגסטרון בזריקות יומיות כגון גסטון או בכדורים לנרתיק כגון אנדומטרין מספר ימים אחר כך (לפי גיל העוברים בעת ההקפאה ) מבצעים את ההחזרה .

לסיכום
מבחינה סטטיסטית הסיכוי להרות מתרומת ביצית הוא גבוה יותר בהשוואה לטיפולי הפריה חוץ גופית אחרים וזאת בשל העובדה שהאישה אינה עוברת היפרסטימולציה של השחלות ורירית הרחם שלה מוכנה באופן אופטימלי לקליטת העוברים .

כיצד תורם הדיקור לטיפולי תרומת הביצית ?

טיפולי ההפריה מלווים לרוב במתח נפשי רב הגורם להפרשת הורמוני סטרס כגון אדרנלין ונוירואדרנלין המשבשים את סיכויי קליטת העוברים , הדיקור מפחית משמעותית את המתח שנוצר מוריד את רמת הורמוני הסטרס ובכך משפר את תהליך השרשת העוברים ברירית הרחם.

גירוי נקודות הדיקור גורם להגברת זרימת הנוזלים והדם בגוף ובכך משפר את זרימת הדם לרחם ולשחלות ב- כ 100% , עובדה זו הוכחה מדעית ע"י מכשיר דופלר הבודק את זרימת הדם לרחם .
באופן טבעי כאשר זרימת הדם לרחם תקינה היא מספקת חמצן ,חומרי הזנה ובניה כגון חומצות אמינו , ויטמינים מינרלים וגלוקוז הדרושים להשתרשות תקינה של העוברים והתפתחותם ברחם.
הדיקור מעבה את רירית הרחם שוב כתוצאה משיפור הסירקולציה ובכך מעלה משמעותית את סיכויי הצלחת הטיפול.


הטיפול האולטימטיבי בעל סיכויי ההצלחה הגבוהים ביותר לקליטת העוברים בטיפולי הפריה נעשה ע"י שילוב של דיקור סיני בשילוב עם צמחי מרפא שינויי תזונה המאפשרים הכפלת הסיכוי להשגת הריון.

קליניקה לפריון(פוריות)ברפואה סינית קליניקת מעגלים מטפלת אך ורק בתחום הפוריות ושמה לה למטרה לנסות ולסייע ככל האפשר לאותם נשים וזוגות הסובלים מבעיות פוריות ונמצאים במהלך הטיפולים או לפני ולפיכך מנסה להגדיל את סיכויי ההצלחה בשימוש במספר דרכים שהוכחו מחקרית כמשפרים את הצלחת טיפולי הפוריות. הקליניקה מתמחה בתחום הפריון ודרכי הטיפול ברפואה הסינית בבעיות הפוריות השונות כגון: חוסר פריון בלתי מוסבר, הפלות חוזרות, שילוב רפואה סינית בטיפולי הזרעה, שילוב רפואה סינית בטיפולי הפריה חוץ גופית, שחלות פוליציסטיות , אנדומטריוזיס,FSH גבוה ,בעיות זרע כגון מורפולוגיה ,תנועתיות זרע לא טובה , וריקוצלה ,ריכוז תאי זרע נמוך ועוד. מזה 6 שנים אנו מטפלים בהצלחה רבה במקרים רבים של בעיות פוריות כאלו ואחרות הן כטיפול בפני עצמו והן בשילוב הטיפול הרפואי הקונבנציונאלי של IVF/IUI. בנוסף לעבודתנו במרפאתינו הפרטית במרכז גירון, רעננה, אנו עובדים בשילוב עם היחידה להפריה חוץ גופית במרכז הרפואי הלל יפה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב