דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון למימוש עצמי- כל אחת יכולה 

מאת    [ 13/07/2007 ]

מילים במאמר: 720   [ נצפה 4760 פעמים ]

מהחמצה לצמיחה באמצע החיים
שירית בן- ישראל, מנכ"לית STS, מומחית לקידום מעשי של נשים

יום אחד באמצע החיים, קמה אישה ומחליטה שהיא רוצה שינוי.
במקום להביט סביבה, כפי שנהגה לעשות היא מביטה פנימה, לתוך עצמה. עד אותה נקודת זמן מילאה את כל מחויבויותיה, הן הכתובות והן אלו שבעל פה, הן לחברה הקרובה והן לרחוקה. היא אשת איש, אם במשרה מלאה, מטפלת בהוריה, בהוריו, לעיתים גם בילדיו (ממסגרות קודמות) וגם עובדת במשרה חלקית או יותר. הילדים גדלו, בן הזוג שנתמך על ידה במלוא העוצמה והאמפטיה פורח, מסופק מהקריירה שפיתח לעצמו. ואיפה היא?, זו בדיוק השאלה שהאישה שלנו שואלת את עצמה באותו בוקר של אמצע החיים.


אמצע החיים, רגש שברירי.
אמצע החיים, רגש שברירי, בין שנות ההתעסקות בכל העולם ואשתו לרגע הבא, בו אישה יכולה, ללא ייסורי מצפון, ללא רגשות אשם להתחיל לעסוק בעצמה. המעבר מטיפול, טיפוח, הענקה והתיחסות למשפחה להתייחסות לעצמך אינו קל והוא מצריך אימוץ חשיבה חדשה, שינוי התנהגות, הגדרה מחודשת של סדרי עדיפויות, צחצוח מיומנויות וכישורים שהיו ועכשיו, אחרי שנות השהייה בבית, לא ברור היכן הם. המשפחה, שנהנתה משירות FIRST CLASS מתקשה לוותר על הרגליה ולא תמיד תומכת באישה, בוודאי לא כפי שהיא תמכה בכולם בכל הרגעים בהם רצו, ניסו, התקשו ועד שהצליחו.

עם מה את יוצאת אל העולם?
לאישה שלנו היה בצעירותה חלום, לעיתים ברגעי באמצע החיים החלום מתעורר והיא רוצה להגשימו. מתחילה לחפש מודעות עבודה, ניגשת לראיונות, מתמודדת עם צעירות שלא נטשו את מעגל העבודה או נשים שטרם נשאבו לאימהות והינן פנויות לעבוד, מצאת החמה עד צאת הנשמה. משהו שעשתה בשני העשורים האחרונים. זה הרגע להודיע לעצמך שבריחה איננה באה בחשבון אלא בחירה.

ומה היא מרגישה?
מרגישה קושי. רוצה לברוח. פה הרגע לעצור ולהתבונן פנימה אל עצמך. מה עשית כל השנים? מה את יודעת לעשות הכי טוב? אומרים שכל אמא היא מנהלת בפוטנציה. כל תכונה שלך כל פעולה שהצטיינת בה ניתן לתרגם לשירות נדרש. מה שאת צריכה לשעות זה לתרגם את המהות שלך לשירות.

מה עשית? במה הצטיינת? ואיך תתרגמי את הנסיון ליתרון?
יודעת לנהל זמן? לארגן את המשפחה כצוות מיומן? לאפות? לבשל? כל יכולת הינה מוצר נדרש בשוק כלשהו. רק צריך לדעת לעטוף אותה בעטיפה הנכונה ולשווק לקהל הנכון. לאה ידעה לאפות עוגות. עשרים שנה אפתה לבני משפחתה. כששאלתי אותה מה היא יודעת לעשות ענתה "כלום, חוץ מלאפות עוגות".

סיפור ההצלחה של לאה ודנה
דנה נהגה לסרוג בכמויות היסטריות לכל מי שרק היה מוכן ללבוש. החל מכיפות וכלה בתיקים, צעיפים, סריגים וכיסוי מיטה. גם היא כמו לאה, למרות שלא היכריו אמרה שאיננה יודעת לעשות דבר. הסריגה עבורה הייתה תראפיה לשעות הפנאי וכלל לא הוגדרה כיכולת. כיום ללאה עסק לאפיית עוגות אותן היא משווקת לעשרה בתי קפה בעירה מידי יום, ודנה לאחר שלמדה לתרגם את הסריגה למוצרים מבוקשים ורכשה מיומנויות שיווק ומכירה מנהלת מדירתה עסק מוכר הכולל 3 נשים נוספות שבקושי מצליחות לספק את הביקוש.

גם לאה וגם דנה גילו 3 עובדות פשוטות:
עובדה 1- שאת שנות ההמתנה ניתן להפוך למתנה.
עובדה 2- שחשיבת השפע משפיעה.
עובדה 3- שמי שמתמקדת מתקדמת.

לא להחמצה, כן להצמחה
שנות השהות בבית לא חייבות להסתיים בתחושת החמצה. ברגש שתחליטי לצאת לשוק העבודה או לפתח קריירה או לפתוח עסק, תוכלי להתחיל את תהליך הצמיחה החדש שלך.

בכדי שתצליחי בתהליך אני מציעה "ערכת כלים"- 6 כללי הזהב להחלפת תחושת החמצה בצמיחה: ערכה רגישה, פשוטה, חכמה, אמפטית וממוקדת, שתענה על צרכי כל המעורבים בתהליך, ובראש וראשונה, תענה על צרכיך שלך.

1. הגדירי לעצמך את השינוי המבוקש במילים. ספרי לעצמך את הסיפור השלם, החל משחזור אותנטי של חלום הילדות, כולל הסיפור הרגשי, ללא השמטות או קיצורי דרך.

2. גלי לעצמך ולסביבה מדוע השינוי חשוב ומשמעותי לך. אין סיבה חשובה יותר או פחות, אין מניע טוב יותר או פחות.

3. ארגני לעצמך סביבה תומכת- כזו שתהיה שותפה לשינוי, מעצם היותה מבינה את משמעותו עבורך. איך?, בשיחות, בהסברים, בגילוי לב, במשא ומתן ולא במיקוח.

4. פרגני לעצמך תהליך ממוקד של למידה ורכישת מיומנויות נדרשות למימוש השינוי. אם מדובר בעסק, תצטרכי לגלות גם אורך רוח, ולעיתים אורך- כיס, עד שתגיעי למטרה.

5. הגדירי לעצמך מטרות ברורות, ובדקי שהן מתאימות ליכולות, לכישורים ולמשאבים שברשותך. באמרי משאבים, אני מתייחסת לחמשת המשאבים המוכרים: המשאב הכספי, היחסים, הזמן, הפיזי והאנושי.

6. אל תקצצי בייעוץ, אימון וליווי מקצועי, שכן החיסכון הרגעי מאחר את תהליך הצמיחה ומכאן, שעלותו יקרה לך בסופו של דבר.

7. חזרי וקראי את 6 כללי הזהב למימוש עצמי באמצע החיים, בכל רגע, בו תרגישי שהקרקע נשמטת מתחת רגלייך, או שאינך מתקדמת לעבר המטרות, או שאינך מקבלת תמיכה, או שחסרים לך כלים לעליית מדרגה. התשובות שתחפשי טמונות בששת כללי הזהב.
שירית בן- ישראל
מנכ"לית חברת STEPS TO SUCCESS
MSM במנהל עסקים

מאמנת, יועצת, חוקרת ומדריכה מימוש עצמי של א-נשים

תוכלו לתקשר איתי בפורטל תפוז בפורומים:
'נשים בעסקים ובקריירה'
'הדרכה'

אימייל: sts4u@bezeqint.net




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב