דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים ליצירת קולנוע ביתי 

מאת    [ 20/01/2011 ]

מילים במאמר: 428   [ נצפה 5006 פעמים ]

טרנד עכשווי בבניית בתים חדשים בשנות האלפיים הינו יצירת חדר קולנוע ביתי. האפשרויות הינן בלתי מוגבלות בכל הקשור לקדמה טכנולוגית בכל הקשור לאקססוריז ולחומרה.

קשה להגדיר קולנוע ביתי מאחר ומדובר במונח די מעורפל בכל הקשור לטכנולוגיה בידורית ביתית. באופן כללי מערכת קולנוע ביתי הינה שילוב של רכיבים אלקטרוניים אשר תוכננו מראש על מנת ליצור חוויית צפייה של אולם קולנוע. התצוגה והסאונד יחדיו בשילוב הציוד המתאים יוכלו ליור חווית קולנוע ביתי אולטימטיבית!

אם אתה מעוניין בחדר קולנוע ביתי מעוצב תאלץ לקבל מספר החלטות, ראשית עליך להחליט באיזה חדר תהיה מעוניין להתקין את חדר הקולנוע הביתי וכמה תהא מוכן להשקיע בחדר זה, קיים הבדל ניכר בין הסבת הסלון הביתי לחדר קולנוע ביתי לבין הקצאת חדר ייעודי לטובת קולנוע ביתי .

ברגע שקיבלת החלטה בנוגע לרמה הנדרשת מבחינתך, כעת תוכל לבחור את הרכיבים הנחוצים על מנת ליצור לעצמך אולם קולנוע ביתי. בחירתך הרכיבים תהא תלויה בתלות ישירה בתקציב שלך, אך ללא קשר לתקציב ולאיכות - בטרם הרכישה עליך להכיר כל רכיב ומה תפקידו בכל הקשור למערכת קולנוע ביתי. עם מידע מוקדם תוכל לבחור את הרכיבים אשר יותאמו לצרכים שלך.

כעת נכיר את הרכיבים הבסיסיים:

הרכיבים הבסיסיים יכללו טלוויזיה לפחות 27 אינץ', נגן מדיה (ההמלצה הינה DVD), רמקולים, סטריאו רסיבר, כל הכבלים והחיבורים הנחוצים - אלו חייבים להיות מהרמה הגבוהה ביותר על מנת להבטיח תצוגה ושמע אופטימליים. ועל מנת להגן על המערכת מפני הפסקות חשמל פתאומיות כדאי מאוד לרכוש גם מגן מתח (אל פסק) אשר ימנע קצרים אשר עשויים לפגוע ברכיבים.

כיצד מתקינים את המערכת?

בבורך להתקין מערכת קולנוע ביתי עליך לזכור שהמטרה שלך היא ליצור אווירת קולנוע, על כן הנח את המערכת בחזית בגובה קו שדה הראייה, מקם את הרמקולים על הקיר או על מעמדים ייעודיים (ואל תתפתה להציב על ארונית או כוננית הספרים...) שלושת הרמקולים החזיתיים כדאי שימוקמו בקו ישר עם מסך הטלוויזיה ושני הרמקולים הצדדיים כדאי שימוקמו בשני צידי ההאזנה השונים מעט מעל קו האוזן.

אם בשל אילוצי מקום אתה נאלץ לדחוס את הרכיבים, השתדל להותיר לפחות כ-20 ס"מ בין הרכיבים לבין הקיר זאת על מנת לאפשר אוורור ונגישות אל הרכיבים. את הרסיברים המייצרים חום מירבי כדאי להניח מעל לכל הרכיבים האחרים ואם אפשר על מדף ייעודי רק עבורם.

כבלים חשמליים יכולים להפחית את איכות השמע אם אינם ממוקמים נכון. על כן לא כדאי למקם את הכבלים בסמוך לספק הכוח. אל תתפתה לחתוך את אורכם של הכבלים בטרם בדיקת איכות השמע..

רמקולים מוסווים בתקרה או בקירות הינו פיתרון מעולה עבור רוב חדרי הבית אך עבור חדר קולנוע ביתי כדאי שתותיר את הרמקולים ממוקמים על הרצפה או על סטנדים ייעודיים שימוקמו על הרצפה, החסרון היחידי בשימו בסטנדים הינו המקום אותם תופסים הסטנדים הללו..

 

דנה לוי בוגרת מכללת וינגייט ובעלת תואר במנהל עסקים המאמרים באדיבות אתר lcd וקוסמטיקאית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב